Az NPD Group piackutató cég tanulmánya szerint Franciaországban egy lakosra évente 14 hamburger jut, ami Európában a második legjelentősebb hamburgerfogyasztó nemzetté tette a franciákat. A rangsort a britek vezetik évi 17 hamburgerrel. A franciák ugyanakkor még mindig kétszer annyit vásárolnak a baguette szendvicsekből, mint gyorséttermi társaikból.
A legtöbb hamburger az amerikai McDonald’s és a francia Quick hálózat éttermeiben fogy, de a termék népszerűsége elsősorban annak köszönhető, hogy a hagyományos éttermekben is kínálnak már hamburgert, amit a franciák is szívesen fogyasztanak el fehér abrosz mellett – hangsúlyozta Bernard Boutboul, a Gira Conseil tanácsadó cég vezetője a párizsi Sandwich and Snack Show elnevezésű rendezvényen.
A hagyományos sonkás baguette szendvics továbbra is piacvezető: az elfogyasztott szendvicsek 58 százalékát teszi ki, de ez 5,39 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban volt. Eközben a hamburger gyakorlatilag minden étteremben kapható már, a gyorsétkezdéktől kedve a Michelin-csillagos éttermekig.
“A hamburgert kínáló éttermek felében a húsos szendvics az egyik kedvenc ételük lett a vendégeknek, megelőzve a bélszínt, a grillhúsokat és a halakat” – tette hozzá Bernard Boutboul.
A Gira Conseil idén először a Franciaországban eladott hamburgerek számáról is közölt adatokat. Míg 2000-ben egy hamburgerre kilenc baguette szendvics jutott, 2007-ben már egy a héthez volt az arány, tavaly pedig egy a kettőhöz. A franciák 2013-ban összesen 970 millió hamburgert vásároltak a gyorséttermekben.
Nicolas Nouchi, CHD Expert tanácsadó cég vezetője szerint a gyorsétkezés és általában a vendéglátás az elmúlt években Franciaországban is egyre jobban elkezdett hasonlítani az angolszász gyakorlatra, hamburgert pedig minden formában lehet kapni, klasszikus, háziasabb vagy kifinomultabb változatban is. Ráadásul igazi francia steakhússal, sajttal, sőt libamájjal is kínálják.
A The New York Times 2010-ben a világ legjobb hamburgerének Yannick Alléno francia sztárséf változatát választotta.
Egyre több hamburgert esznek a franciák
(MTI) – Egyre több hamburgert esznek a franciák, de a gyorsétkezés legnépszerűbb terméke Franciaországban továbbra is a pékségekben vásárolható baguette-ből készült sonkás szendvics.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.