Amazon Travel
Budapest, Ferenc krt. 8–10.
Egy telefonhívással sikerült elérni az irodát. Konkrét utat nem javasoltak és egyéb információkat sem mondtak, de kedvesen invitálták a személyes felkeresésre az érdeklődőt. Az iroda külső környezete tiszta és rendezett, és ugyanez elmondható a belsőre is, amely nagy és tágas, a várakozók részére pedig biztosítanak ülőhelyet. Az ajánlatuk meggyőzte munkatársunkat, az értékesítő hölgy figyelmesen bánt vele. Mielőtt a prospektust átadta volna az iroda munkatársa, ráragasztotta az iroda elérhetőségét, elmondta, hogyan lehet a legegyszerűbben áttekinteni, és az út kiajánlásakor többször is utalt saját tapasztalataira. A kirakatban több lejárt ajánlat is szerepelt, és a telefonos érdeklődés alkalmával sem volt teljesen elégedett a shopper, ennek ellenére igazi tanácsadásban részesült a személyes látogatás kapcsán, és az árakat is elérhetőnek, teljesen megfelelőnek tartotta.
Interfocus Tours
Budapest, Zsirai M. u. 1.
A telefont felvevő hölgy nagyon kedves volt, a kérdésekre kielégítő információt adott, és ösztönözte az embert arra, hogy személyesen keresse fel az irodát. A három iroda közül ez volt az egyetlen, ahol a telefonos bejelentkezésnél az iroda munkatársa a – köszönésen és az iroda nevén kívül – a saját nevét is bemondta.
A külső, belső környezet megfelelő (bár a várakozók részére lehetne ülőhelyeket kialakítani), de az irodát elég nehezen lehetett megtalálni. A személyes látogatásnál kicsit kevés kérdést tett fel az ügyintéző (nem tért ki arra, hogy hány személy utazna, mennyi időre mennének), de alapvetően részletes információkkal szolgált, és külön megemlített egy-két dolgot az egyik úttal kapcsolatban, ami nem volt benne a katalógusban. Kellemes volt a beszélgetés az ügyintéző hölggyel, és elégedetten távozott munkatársunk az adott irodából.
Car-Tour
Miskolc, Arany J. u. 11–13.
Kedves, segítőkész, érdeklődést felkeltő volt a telefonos tájékoztatás, ami után munkatársunk úgy érezte, szívesen keresi fel személyesen is a helyet.
Az irodát nem könnyű megtalálni, az utcafrontról nem lehet bemenni, de ez nem olyan zavaró, inkább csak nem tűnik ki a környezetből. A kirendeltség kicsi, szűkös, de rendezett. Kedves, segítőkész, türelmes volt az ügyintézés, de többségében csak a feltett kérdésekre válaszolt (programlehetőségek egyáltalán nem is kerültek szóba). Pozitívan hatott viszont az, hogy a hölgy felhívta az érdeklődő figyelmét az internetes elérhetőségre, amelyen naprakészen, ugyanazok az aktuális ajánlatok is megtalálhatóak, mint az irodában, és ott is lehet foglalni. Összességében munkatársunk szívesen térne vissza ebbe az irodába, ha utazni szeretne, mert kedvesen és udvariasan bántak vele az ügyintézők.
Technika
A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodáknál:
Telefon – előzetes telefonos érdeklődés az irodáknál (egzotikus üdülés iránti érdeklődés, fiatal/középkorú pár/keretösszeg max. 300 ezer Ft/fő/félpanziós ellátással)
Értékesítés, Image – az iroda külsőbelső környezete, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás, általános értékelés
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 40 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
'