Egzotikus üdülés

Az elmúlt hetekben három irodát teszteltünk, amelyek egzotikus üdülések értékesítésével foglalkoznak. Munkatársainknak az alábbi témájú programról kellett érdeklődniük: egzotikus üdülés, konkrét úti cél nélkül (a lényeg a jó ár/érték arány). Az általános felmérési szempontokon felül a telefonos ügyintézést vizsgáltuk. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették az irodákban tett látogatásuk alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (melyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1) általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2) fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

'

Amazon Travel

Budapest, Ferenc krt. 8–10.

Egy telefonhívással sikerült elérni az irodát. Konkrét utat nem javasoltak és egyéb információkat sem mondtak, de kedvesen invitálták a személyes felkeresésre az érdeklődőt. Az iroda külső környezete tiszta és rendezett, és ugyanez elmondható a belsőre is, amely nagy és tágas, a várakozók részére pedig biztosítanak ülőhelyet. Az ajánlatuk meggyőzte munkatársunkat, az értékesítő hölgy figyelmesen bánt vele. Mielőtt a prospektust átadta volna az iroda munkatársa, ráragasztotta az iroda elérhetőségét, elmondta, hogyan lehet a legegyszerűbben áttekinteni, és az út kiajánlásakor többször is utalt saját tapasztalataira. A kirakatban több lejárt ajánlat is szerepelt, és a telefonos érdeklődés alkalmával sem volt teljesen elégedett a shopper, ennek ellenére igazi tanácsadásban részesült a személyes látogatás kapcsán, és az árakat is elérhetőnek, teljesen megfelelőnek tartotta.

Általános értékelés: 4,6
Teljesítmény: 88%

Interfocus Tours

Budapest, Zsirai M. u. 1.

A telefont felvevő hölgy nagyon kedves volt, a kérdésekre kielégítő információt adott, és ösztönözte az embert arra, hogy személyesen keresse fel az irodát. A három iroda közül ez volt az egyetlen, ahol a telefonos bejelentkezésnél az iroda munkatársa a – köszönésen és az iroda nevén kívül – a saját nevét is bemondta.

A külső, belső környezet megfelelő (bár a várakozók részére lehetne ülőhelyeket kialakítani), de az irodát elég nehezen lehetett megtalálni. A személyes látogatásnál kicsit kevés kérdést tett fel az ügyintéző (nem tért ki arra, hogy hány személy utazna, mennyi időre mennének), de alapvetően részletes információkkal szolgált, és külön megemlített egy-két dolgot az egyik úttal kapcsolatban, ami nem volt benne a katalógusban. Kellemes volt a beszélgetés az ügyintéző hölggyel, és elégedetten távozott munkatársunk az adott irodából.

Általános értékelés: 4,2
Teljesítmény: 71%

Car-Tour

Miskolc, Arany J. u. 11–13.

Kedves, segítőkész, érdeklődést felkeltő volt a telefonos tájékoztatás, ami után munkatársunk úgy érezte, szívesen keresi fel személyesen is a helyet.

Az irodát nem könnyű megtalálni, az utcafrontról nem lehet bemenni, de ez nem olyan zavaró, inkább csak nem tűnik ki a környezetből. A kirendeltség kicsi, szűkös, de rendezett. Kedves, segítőkész, türelmes volt az ügyintézés, de többségében csak a feltett kérdésekre válaszolt (programlehetőségek egyáltalán nem is kerültek szóba). Pozitívan hatott viszont az, hogy a hölgy felhívta az érdeklődő figyelmét az internetes elérhetőségre, amelyen naprakészen, ugyanazok az aktuális ajánlatok is megtalálhatóak, mint az irodában, és ott is lehet foglalni. Összességében munkatársunk szívesen térne vissza ebbe az irodába, ha utazni szeretne, mert kedvesen és udvariasan bántak vele az ügyintézők.

Általános értékelés: 4,5
Teljesítmény: 73%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodáknál:

Telefon – előzetes telefonos érdeklődés az irodáknál (egzotikus üdülés iránti érdeklődés, fiatal/középkorú pár/keretösszeg max. 300 ezer Ft/fő/félpanziós ellátással)

Értékesítés, Image – az iroda külsőbelső környezete, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás, általános értékelés

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 40 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.