Nagymintás primerkutatás készült, hiszen 1122 fő Nyíregyházán tartózkodó vendég véleménye került feldolgozásra, amelynek 88%-a magyar, 12%-a pedig külföldről érkezett.
A válaszadók életkorát és iskolai végzettségét vizsgálva megállapítható, hogy Nyíregyháza célcsoportja a fiatalos, jól képzett, leginkább alkalmazotti státuszú látogató, akiknek közel 60%-a a 20-40 év közötti korcsoportból került ki. Sokan érkeztek Budapestről és szintén jelentős volt a Kelet-Magyarország nagyobb városaiból érkezők aránya is. Külföldről a szomszédos országokból érkezettek domináltak - mondta Mogyorós Judit, a Nyírség Turizmusáért Egyesület elnöke.
A válaszadók Nyíregyházára leginkább a barátok, ismerősök ajánlása, véleménye, valamint az internetről szerzett információk alapján jutottak el. A magyar vendégek 42%-a egynapos látogató volt, 14%-uk 1 éjszakát, 34%-uk 2-4 éjszakát töltött Nyíregyházán. A külföldi vendégek esetében a hosszabb tartózkodási időt (5 vagy annál több éjszaka) töltő vendégek aránya 26% volt.
A turisták kb. harmada pihenés, üdülés céljából érkezett Nyíregyházára. A hazai turisták esetében a barát- és rokonlátogatás valamint a kulturális célú utazások a jelentősek. A külföldi turisták a pihenés, üdülés mellett az egészségturisztikai szolgáltatások iránt érdeklődnek leginkább. A felmérés alapján megállapítható, hogy utazási célként az Állatpark is megjelenik, jelentős számú egynapos utazásokat generál, Nyíregyháza emblematikus attrakciója a külföldiek körében is ismert. A turisták a háromcsillagos szálloda és a panzió szállástípust preferálják.
A magyar turisták a város megközelíthetőségével a legelégedettebbek (az 5 fokozatú skálán 4,26), a külföldi turisták pedig a helyiek vendégszeretetét értékelték legjobbra (4,36).
A látogatók Nyíregyházáról összességében pozitív élményekkel távoztak. A magyar válaszadók 71%-a azt kapta Nyíregyházától amit várt, és 25%-uk pedig jobbat kapott mint várt, csupán 4%-uk volt csalódott. A külföldi látogatók esetében is megállapítható, hogy az elvárásaiknak megfelelt Nyíregyháza, mint turisztikai desztináció. Ezeket a pozitív élményeket támasztja az is alá, hogy a válaszadók 68%-a (magyar), ill. 72%-a (külföldi) tervezi, hogy visszatér Nyíregyházára-tájékoztatott Furkóné Szabó Marianna, ügyvezető, TDM menedzser.