Elégedett vendégek Nyíregyházán

A Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. (Nyíregyházi TDM) a Nyírségi Turistavarázs ÉAOP-2.1.3.-2009 – 0003 pályázata keretében egy évig tartó vendégelégedettség-kutatást végzett. A felmérés elkészítésével a Debreceni Egyetem Nyíregyházára kihelyezett Egészségügyi Karát bízta meg, a kutatást Dr. Könyves Erika vezette, a munkát a nyíregyházi turisztikai szolgáltatók segítették.

Nagymintás primerkutatás készült, hiszen 1122 fő Nyíregyházán tartózkodó vendég véleménye került feldolgozásra, amelynek 88%-a magyar, 12%-a pedig külföldről érkezett. 

A válaszadók életkorát és iskolai végzettségét vizsgálva megállapítható, hogy Nyíregyháza célcsoportja a fiatalos, jól képzett, leginkább alkalmazotti státuszú látogató, akiknek közel 60%-a a 20-40 év közötti korcsoportból került ki. Sokan érkeztek Budapestről és szintén jelentős volt a Kelet-Magyarország nagyobb városaiból érkezők aránya is. Külföldről a szomszédos országokból érkezettek domináltak - mondta Mogyorós Judit, a Nyírség Turizmusáért Egyesület elnöke.

A válaszadók Nyíregyházára leginkább a barátok, ismerősök ajánlása, véleménye, valamint az internetről szerzett információk alapján jutottak el. A magyar vendégek 42%-a egynapos látogató volt, 14%-uk 1 éjszakát, 34%-uk 2-4 éjszakát töltött Nyíregyházán. A külföldi vendégek esetében a hosszabb tartózkodási időt (5 vagy annál több éjszaka) töltő vendégek aránya 26% volt.

A turisták kb. harmada pihenés, üdülés céljából érkezett Nyíregyházára. A hazai turisták esetében a barát- és rokonlátogatás valamint a kulturális célú utazások a jelentősek. A külföldi turisták a pihenés, üdülés mellett az egészségturisztikai szolgáltatások iránt érdeklődnek leginkább. A felmérés alapján megállapítható, hogy utazási célként az Állatpark is megjelenik, jelentős számú egynapos utazásokat generál, Nyíregyháza emblematikus attrakciója a külföldiek körében is ismert. A turisták a háromcsillagos szálloda és a panzió szállástípust preferálják.

A magyar turisták a város megközelíthetőségével a legelégedettebbek (az 5 fokozatú skálán 4,26), a külföldi turisták pedig a helyiek vendégszeretetét értékelték legjobbra (4,36).

A látogatók Nyíregyházáról összességében pozitív élményekkel távoztak. A magyar válaszadók 71%-a azt kapta Nyíregyházától amit várt, és 25%-uk pedig jobbat kapott mint várt, csupán 4%-uk volt csalódott. A külföldi látogatók esetében is megállapítható, hogy az elvárásaiknak megfelelt Nyíregyháza, mint turisztikai desztináció. Ezeket a pozitív élményeket támasztja az is alá, hogy a válaszadók 68%-a (magyar), ill. 72%-a (külföldi) tervezi, hogy visszatér Nyíregyházára-tájékoztatott Furkóné Szabó Marianna, ügyvezető, TDM menedzser.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.