A szervezet a pályázati forrásnak köszönhetően összesen 58,7 millió forintos fejlesztést valósíthat meg az ÉMOP-2.3.1-12-2012-0006 számú projekt keretében, amelynek három jelentős pillére van.
Egyfelől a személyes tájékoztatáshoz szükséges alapvető eszközök beszerzésére kerül sor, annak érdekében, hogy az egykori Capri helyén kialakítandó új Tourinform irodában a legmagasabb színvonalú technikai és szakmai kiszolgálást kaphassanak a város, a környék és a régió iránt érdeklődő vendégek.
A helyi, nem személyes információszolgáltatás korszerűbbé tétele érdekében információs táblák kerülhetnek majd ki a város legfrekventáltabb pontjain, elindulhat 2014-ben a városi turisztikai kártyarendszer, illetve nyomtatott kiadványok jelenhetnek majd meg a pályázat keretein belül. A projekt harmadik pilléreként a turistákat és a helyi lakosságot is megcélzó, számos tájékoztatási és oktatási funkciót is magába sűrítő mobil applikáció elindítására, valamint a kapcsolódó többnyelvű turisztikai portál fejlesztésére kerül sor.
A TDM munkaszervezet az elmúlt hónapokban gőzerővel dolgozott a kommunikációs csatornái fejlesztésén, így a pályázati forrástól függetlenül heti szinten találkozhatnak a szervezet fejlesztéseinek eredményeivel a miskolci turisztikai szolgáltatók, a látnivalók munkatársai és a helyi lakosság is. A magyar, angol, német és orosz Facebook oldalak után január közepén elindult a Bakancsban és tűsarkúban Miskolcon heti elektronikus turisztikai programajánló.
Annak érdekében, hogy a turisztikai szolgáltatók könnyen elérhetővé tudják tenni a vendégek számára, a programajánló PDF formátumú, így a szállások, éttermek, attrakciók saját hírleveleiben tovább is küldhető, de akár ki is nyomtatható, hogy a vendégek a recepción vagy a szobákban olvasgathassák. A TDM munkatársak örömére nemcsak a városba érkező vendégek, hanem a helyi lakosok is örömmel fogadták az első lapszámokat.
A TDM most a szakmai és nagyközönségi országos hírlevelén dolgozik, s persze már a pályázatból fejlesztendő honlap és mobil applikáció alapjait teszi le. Párhuzamosan azonban már a helyi attrakciógazdákkal, idegenvezetőkkel és a turisztikai szolgáltatókkal közösen dolgozik a saját termékei fejlesztésén is, amelyek megjelenését a Kocsonyafesztiválra tervezi a munkaszervezet.