A 2006-ban a „Nagy Ízutazás” névre hallgató tematikus év-sorozat 2010-es epizódjának ünnepélyes megnyitóján elhangzott beszédében Varga Zoltán önkormányzati miniszter örömét fejezte ki afölött, hogy hazánk 2009-es idegenforgalmi mutatói a válság kezdetén előrejelzettekhez képest biztatóbban alakultak.
Hogy a jövő még ennél is biztatóbban alakuljon, ahhoz fontos, hogy a turisztikai szolgáltatók még szorosabban együttműködjenek az MT Zrt-vel a Fesztiválok Évében is - figyelmeztetett a miniszter. Kiemelte továbbá a tárcavezető, hogy a Kulturális Turizmus Éve folytatásának tekinthető Fesztiválok Évét átgondoltan, a Pés 2010-es kulturális fővárosságának idejére időzítette az MT Zrt.
Varga Zoltán beszédében elhangzott, hogy a 2009-2010-es akciótervi időszakban további 90 milliárd forint áll rendelkezésre a turizmus fejlesztésére. Az összegből jelentős mértékben nyernek támogatást kulturális turisztikai projektek is.
A Fesztiválok Évében - mondta Dr. Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója - a nemzeti turisztikai marketingszervezet egyrészt igyekszik népszerűsíteni a fesztiválokat a belföldi – nem fesztiválhoz kötődő – utazásokon részt vevők körében. Másfelől a fesztivállátogatókat kívánja ösztönözni utazásuk meghosszabbítására, a fesztivál helyszínén található látványosságok felkeresésére illetve, hogy a jövőben is térjenek vissza a fesztivál helyszínére.
A tematikus év népszerűsítésére igyekszik az MT Zrt. megszólítani minden korosztályt a legkülönfélébb marketing ezsközökkel. Ezek között a jól bevált óriásplakátok, city light-ok mellett szerepelnek olyan rendhagyó eszközök, mint az „okos” telefonra online letölthető fesztiválnaptár valamint a parkolóórákon elhelyezett hírdetések. (Napi Turizmus/Magyar Turizmus Zrt.)