2009. május 20-án a Magyar Turizmus Zrt. székházában találkoztak a fesztiválszervezők, a témában érintett legfontosabb turisztikai szervezetek és a nemzeti marketingszervezet képviselői. A munkamegbeszélésen megkezdődött a 2010. évi Fesztiválok Éve témaév előkészítése. A résztvevők által egyöntetűen hasznosnak és értékesnek ítélt eseményen a közös célokat és együttműködési irányvonalakat határozták meg. A fesztiválszervezőket egyesítő szervezetek tapasztalatainak felhasználása, segíti a sikeres marketingeszközök és -üzenetek kiválasztását. A szakemberek egyetértettek abban, hogy szükséges a marketingkommunikációban megjelenő fesztiválok tematizálása és a fókuszban a turisztikai vonzerővel (is) rendelkező események állnak majd. A bevonandó fesztiválok meghatározásához értékes alappal szolgál a 2004-ben indult fesztiválminősítési rendszer. A megvitatott témák között szerepelt a fesztiválok turisztikai csomagba rendezése, más termékekkel és szolgáltatásokkal történő összekapcsolása, de górcső alá kerültek a szakmai előkészítésbe és lebonyolításba a jövőben bevonni kívánt további szervezetek is.
A tervek szerint a munkacsoport havi rendszerességgel találkozik, a következő megbeszélésre 2009. júniusban kerül sor. A Magyar Turizmus Zrt. által koordinált munkacsoport tagjai: Folklórfesztiválok Magyarországi Szövetsége, Gasztronómiai Fesztiválok Szövetsége, Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Kht., Magyar Fesztivál Szövetség, Magyar Művészeti Fesztiválok Szövetsége, Magyar Szállodaszövetség, Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége, Nemzeti Kulturális Alap, Oktatási és Kulturális Minisztérium, Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkársága, Pécs2010 Nonprofit Kft, Szabadtéri Színházak Szövetsége. Mint ismeretes, a Társaság 2006 óta minden évben egy kiemelt témát állít belföldi marketingtevékenységének középpontjába. A tapasztalatok azt mutatják ugyanis, hogy a források egy-egy témára való összpontosításával hatékonyabban lehet ösztönözni a belföldi turizmus fejlődését. A 2006. évi Bor és Gasztronómia Évét 2007-ben a Zöldturizmus Éve, 2008-ban pedig a Vizek Éve követte. A 2009-es évet a kulturális turizmusnak szenteli az MT Zrt., 2010 pedig a Fesztiválok Éve lesz. A 2011. év tematikája ez év nyarán – a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan – a turisztikai szakma javaslatai alapján kerül kijelölésre. Magyarországon évente több mint 3000 fesztivál kerül megrendezésre, amelyek közül számos jelentős turisztikai vonzerőt képvisel. A Fesztiválok Éve kampányév célja a hazai sokszínű fesztiválkínálat népszerűsítése, különös hangsúlyt fektetve a „Pécs 2010 – Európa Kulturális Fővárosa” programsorozatra.