Elindult a Fesztiválok Éve 2010 előkészítése

A Magyar Turizmus Zrt. megkezdte a 2010-re meghirdetett Fesztiválok Éve előkészítését. A Zrt. a 2010-es kampányév témáját már tavaly kijelölte annak érdekében, hogy a turisztikai szolgáltatók és programgazdák mihamarabb elkezdhessék a felkészülést a marketingszervezet akcióihoz történő csatlakozásra.

2009. május 20-án a Magyar Turizmus Zrt. székházában találkoztak a fesztiválszervezők, a témában érintett legfontosabb turisztikai szervezetek és a nemzeti marketingszervezet képviselői. A munkamegbeszélésen megkezdődött a 2010. évi Fesztiválok Éve témaév előkészítése. A résztvevők által egyöntetűen hasznosnak és értékesnek ítélt eseményen a közös célokat és együttműködési irányvonalakat határozták meg. A fesztiválszervezőket egyesítő szervezetek tapasztalatainak felhasználása, segíti a sikeres marketingeszközök és -üzenetek kiválasztását. A szakemberek egyetértettek abban, hogy szükséges a marketingkommunikációban megjelenő fesztiválok tematizálása és a fókuszban a turisztikai vonzerővel (is) rendelkező események állnak majd. A bevonandó fesztiválok meghatározásához értékes alappal szolgál a 2004-ben indult fesztiválminősítési rendszer. A megvitatott témák között szerepelt a fesztiválok turisztikai csomagba rendezése, más termékekkel és szolgáltatásokkal történő összekapcsolása, de górcső alá kerültek a szakmai előkészítésbe és lebonyolításba a jövőben bevonni kívánt további szervezetek is.

A tervek szerint a munkacsoport havi rendszerességgel találkozik, a következő megbeszélésre 2009. júniusban kerül sor. A Magyar Turizmus Zrt. által koordinált munkacsoport tagjai: Folklórfesztiválok Magyarországi Szövetsége, Gasztronómiai Fesztiválok Szövetsége, Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Kht., Magyar Fesztivál Szövetség, Magyar Művészeti Fesztiválok Szövetsége, Magyar Szállodaszövetség, Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége, Nemzeti Kulturális Alap, Oktatási és Kulturális Minisztérium, Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkársága, Pécs2010 Nonprofit Kft, Szabadtéri Színházak Szövetsége. Mint ismeretes, a Társaság 2006 óta minden évben egy kiemelt témát állít belföldi marketingtevékenységének középpontjába. A tapasztalatok azt mutatják ugyanis, hogy a források egy-egy témára való összpontosításával hatékonyabban lehet ösztönözni a belföldi turizmus fejlődését. A 2006. évi Bor és Gasztronómia Évét 2007-ben a Zöldturizmus Éve, 2008-ban pedig a Vizek Éve követte. A 2009-es évet a kulturális turizmusnak szenteli az MT Zrt., 2010 pedig a Fesztiválok Éve lesz. A 2011. év tematikája ez év nyarán – a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan – a turisztikai szakma javaslatai alapján kerül kijelölésre. Magyarországon évente több mint 3000 fesztivál kerül megrendezésre, amelyek közül számos jelentős turisztikai vonzerőt képvisel. A Fesztiválok Éve kampányév célja a hazai sokszínű fesztiválkínálat népszerűsítése, különös hangsúlyt fektetve a „Pécs 2010 – Európa Kulturális Fővárosa” programsorozatra.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.