A világszerte népszerű közösségi videomegosztó indulásával a magyar internetezők könnyebben hozzáférnek majd a magyar vonatkozású tartalmakhoz, egyszerűbben oszthatnak meg helyi videókat és könnyebbé válik a párbeszéd kialakítása is.
Heal Edina, a Google magyarországi vezetője a sajtótájékoztatón elmondta, a népszerű videomegosztó oldal mindössze hétéves, azóta folyamatosan és rohamosan fejlődik. 2009 októberében napi egymilliárd videoletöltést számoltak az oldalon, ez a szám tavaly ősszel elérte a négymilliárdot.
Egy idén januárban készült ezerfős kutatásból kiderült, hogy Magyarországon 93 százalék spontán ismertsége van, 71 százaléka a magyar internetezőknek heti rendszerességgel, 22 százalék pedig naponta használja a felületet. Hozzátette, hogy a weboldalon a szórakoztató mozgóképek, a tévéfilmek, a személyes videók és az állatos felvételek mellett a zene a felület legnépszerűbb műfaja.
Matthew Glotzbach, a YouTube európai igazgatója arról beszélt, hogy a magyarországi internetezők eddig is a YouTube globális közösségének voltak a tagjai. Az országban ez a harmadik legnépszerűbb weboldal. A 18 és 49 éves korosztályban havonta több mint 2,7 millióan látogatják a felületet. A magyar YouTube indulása lehetőséget ad arra, hogy a magyar videokészítők és az internetezők könnyen egymásra találjanak a világhálón. A YouTube megállapodást kötött az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesülettel, ez azt jelenti, hogy a magyar dal- és zeneszerzők mostantól anyagi haszonhoz jutnak, ha feltöltik videóikat.
"A youtube.hu indulásával olyan tartalomterjesztési modell jelenik meg Magyarországon, amely egyszerre teszi lehetővé, hogy a zenerajongók könnyen eljussanak az alkotásokhoz, az alkotók pedig megérdemelt díjazásukhoz. Örömmel dolgozunk a YouTube-bal együtt azon, hogy a felhasználási adatok alapján pontosan minden szerzőhöz eljussanak az őt megillető díjak. Ez nagy lépést jelent a gazdaságilag fenntartható zeneipar kialakulása felé" - hívta fel a figyelmet Szinger András, az Artisjus Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület főigazgatója.
A tartalom-előállítokkal kötött megállapodásnak köszönhetően a magyar internetezők tovább gazdagodó videokínálatból válogathatnak majd.
A nagyobb választék érdekében a YouTube egyezséget kötött többek között a Sziget Kulturális Szervezőirodával, az MTVA-val, a TV2-vel, a Jégkorong Szövetséggel, az 1g Records, a CLS Records és a Tom Tom Records kiadókkal, valamint a WMMD hazai digitáliszenei tartalomaggregátorral.
A YouTube a világ legnagyobb online videomegosztó közösségi portálja, ahol több millió ember kereshet, nézhet vagy oszthat meg eredeti videókat. A YouTube fórumot nyújt a világ különböző részein élők számára, hogy kapcsolatba lépjenek egymással, tájékozódjanak és inspirálják egymást.
A magyar YouTube a Szallas.hu-t választotta a turisztikai szektorban hazai partneréül a márkázott csatorna elindítására. A szállásfoglaló oldal YouTube csatornáján kezdetben a partnerhotelek bemutatkozó videói érhetők el, a későbbiekben azonban a népszerűbb helyszíneket is bemutató utazási magazinnal bővül a Szallas.hu egyedi videófelülete - adta hírül a társaság.
(MTI / turizmusonline.hu)