Elkészült a külpiaci stratégia

A Magyar Turizmus Zrt. Igazgatósága 2006. december 13–i ülésén határozott arról, hogy a Társaság külpiaci stratégiáját 2007. március 31-ig el kell készíteni.

A külpiaci stratégia célja az utóbbi évek forgalmában észlelt csökkenés megállítása és beutazó turizmusunk növekedési pályára állítása. (Megjegyzendő, hogy a 2005. év kiemelkedő eredményeket hozott.) A Magyar Turizmus Zrt. szándéka, hogy külföldön olyan hatékony marketingmunkát végezzen partnereivel, amelynek eredményeképpen a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma és a beutazó turizmusból származó abszolút és fajlagos bevételek egyaránt növekednek.
A Magyar Turizmus Zrt. az összes marketing-költségvetésének csaknem kétharmad részét külpiaci marketingre fordítja. A Magyar Turizmus Zrt. külpiaci stratégiája illeszkedik a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiához, a további évek nemzeti operatív marketingtervei pedig ezen stratégia alapján kerülnek kidolgozásra. A stratégia elsősorban középtávon megvalósítandó teendőket tartalmaz, de a változó piaci körülményekhez való azonnali reagáláshoz szükséges tennivalókat is megfogalmaz. Az anyagban a külpiaci tevékenység végzéséhez szükséges kritériumok és működési keretek kerültek meghatározásra. A külpiaci stratégiát – a változó piaci körülményekre tekintettel – minden évben felülvizsgálja a Társaság.

Célkitűzések

 A beutazó forgalom és a beutazó turizmusból származó bevételek növelése
Új úti célok és termékek bevezetése, meglévők karbantartása
 A szolgáltatásokkal kapcsolatos információk gyors és könnyű elérhetőségének biztosítása, foglalási lehetőség megteremtése
 Turisztikai vállalkozások piacra segítése
 A partnerségi szerepvállalás részarányának növelése a turisztikai marketingtevékenységben, a jelenleg 10%-ot jelentő saját bevétel részarányának növelése
 A piac változásaira gyorsan reagálni képes hatékony külpiaci szervezet kialakítása
Ügyféladatbázis létrehozása, a végfogyasztók és közvetítők közvetlen elérésére

A célok megvalósításához vezető út – a stratégia

Kutatás: a külpiaci tevékenység támogatása rendszeresen végzett adatgyűjtéssel, elemzésekkel, kutatásokkal. Cél: a tevékenység hatékonyságának mérése és a stratégiai döntések megalapozása.
Termékstratégia: a magas színvonalú szolgáltatások a nyertesei az elmúlt évek keresleti változásainak. A turizmusból származó bevételek és a marketingtevékenység hatékonyságának növelése érdekében a külföldre irányuló kommunikáció középpontjába az országot legmagasabb színvonalon képviselő, folyamatosan a kereslethez, aktuális trendekhez igazított és igazodó termékportfoliót helyezi a Zrt., piaconként eltérő pozícionálásban. A kiemelt termékek továbbra is: Budapest, Balaton, egészségturizmus és hivatásturizmus. Mindezeket kiegészíti a történelmi-kulturális örökség, a bor és gasztronómia, a szép tájak és a magyarok vendégszeretete. A nemzeti turisztikai marketingszervezet különös figyelmet fordít továbbá Pécs, Európa Kulturális Fővárosa népszerűsítésére.
Marketingkommunikáció: a termékalapú marketing mellett keresletorientált, forgalomgeneráló marketingtevékenység folytatása, tehát a promóciós munka a fizetőképes kereslet felmérésén alapuló igényekre épül. A Zrt. marketingkommunikációs tevékenységét a fókuszálás jellemzi: a végfogyasztókra, a legfőbb küldőpiacokra, a célcsoportokra és a kiemelt termékekre. A marketingkommunikáció teljes eszköztárának alkalmazása szükséges: e-marketing, public relations, reklámok, kiadványok, vásárok, kiállítások, work-shop-ok, direct marketing. Ezek közül a költséges, de elengedhetetlen, végfogyasztót megcélzó reklámkampányokra, és a költséghatékony e-marketingre kerül a hangsúly.
Partnerstratégia: a külpiaci marketingtevékenység fontos eleme lesz a partnerség, a szolgáltatók, potenciális partnerek, az állami és regionális szervezetek, a szakmai szervezetek bevonása már az akciók tervezésekor is. A Zrt. folytatja együttműködését a külföldi regionális partnerekkel a harmadik piacokon. Az MT Zrt. növeli a partnerei felé értékesíthető szolgáltatásainak az arányát. Szervezett kapcsolatot létesít továbbá a hazánkban működő multinacionális cégek vezetőivel, az igényeik jobb megismerése érdekében.
A külpiaci tevékenység és a külpiaci hálózat átalakítása a 2007. május 31-re elkészülő piaci potenciált vizsgáló kutatás eredményeire alapozva. A Magyar Turizmus Zrt. jelenleg 20 ország 22 városában működtet turisztikai képviseletet. A nemzeti marketingszervezet jelenléte különbözőképpen valósul meg az egyes piacokon. Legfontosabb küldőterületeinken önálló nemzeti turisztikai képviseletek dolgoznak magyarországi kiküldöttel és átlagosan egy-két helyi alkalmazottal non-profit képviseletként bejegyeztetve vagy a magyar nagykövetségeken belül szakdiplomataként.
A külpiaci tevékenység és a külpiaci hálózat átalakításnak az alapja a legfontosabb és legígéretesebb piacok meghatározása, amelyekre a forrásokat a Zrt. koncentrálni fogja. Ennek megfelelően a Zrt. fenntartja jelenlétét önálló nemzeti turisztikai képviselettel a legjelentősebb piacokon, a kevésbé fontos állomáshelyeken pedig egyszemélyes képviseletekkel, vagy egyéb módon (ügynökséget megbízva, on-line formában, stb.) biztosítja Magyarország turisztikai kínálatának képviseletét. Az egyes külképviseletek és relációk marketing-költségvetését a Zrt. úgy állapítja meg, hogy a promócióra fordítható összeg jelentősen nagyobb legyen a működési költségeknél. Bizonyos alapfeladatok továbbra is központi költségvetésből, további feladatok részfinanszírozó és közreműködő partnerek bevonásával valósulnak meg.
Németország, Nagy-Britannia és Izrael vonatkozásában heteken belül rövid távú intézkedési terv kidolgozása szükséges a visszaesés megfordítása érdekében.
A Magyar Turizmus Zrt. megvizsgálja továbbá, hogy az Európai Uniós források közül melyek azok, amelyekre a tevékenységével összefüggésben pályázhat.
A Magyar Turizmus Zrt. külpiaci stratégiáját az Önkormányzati és Területfejlesztési Miniszter, valamint a Zrt. Igazgatósága április elején hagyta jóvá. Ezt követően ismerkedtek meg a stratégia részleteivel a marketingszervezet külképviselői a Társaság április 16. és 21. között tartott külképviselői értekezletén. A Magyar Turizmus Zrt. külképviseletei a jövőbeni tevékenységüket a stratégiában megfogalmazott irányelvekre fókuszálva végzik, a stratégia célkitűzéseinek mielőbbi megvalósítása érdekében. A stratégia végrehajtásának mikéntjét egy hamarosan elkészülő megvalósítási ütemterv határozza majd meg pontosan.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.