Róna Iván vezérigazgató a hároméves, 2010 és 2012 közötti időszakra vonatkozó marketingstratégiáról elmondta, hogy alapjául a 2005–2013-ra szóló nemzeti turizmusfejlesztési stratégia szolgált. Hangsúlyozta a stratégia gördülő voltát, ami a program folyamatos aktualizálását lehetővé teszi. Kiemelte, hogy minden döntésüket átfogó kutatási munka előzi meg, és a hatékonyságot folyamatosan mérik. A stratégiai elsődleges célja az egységes országmárka kialakítása, a turizmusból származó bevételek szinten tartása a 2010-es évben, majd 3-4 százalékos növelése a rá következő két évben. A belföldi turizmusban az úti célok presztízsének növelése mellett a Balaton újrapozícionálása és az új fejlesztések piacra segítése kerül előtérbe.
Szűcs Balázs marketingigazgató szerint stabil turisztikai márkákkal, helyes piaci szegmentálással, innovatív termékkínálattal és kreatív kommunikációs csatornákkal enyhíthető a válság hatása a turizmusban. A beutazóturizmusban a hagyományos küldőpiacok mellett a környező országokra is fókuszálnak. A belföldi turizmus kiemelt terméke jövőre a fesztiválok témaévéhez kapcsolódva az eseményturizmus lesz, ezenkívül a Pécs 2010 Európa kulturális fővárosa program, természetes vizeink, valamint az egészségturizmus állnak a középpontban. A beutazóturizmusban Budapest kiemelt fontosságú marad. Az idén először megrendezett Budapest summer adventure-kampányt folytatják, és indul egy új kampány is „Téli Fesztivál” néven. A Balatont négy évszakos úti céllá kívánják fejleszteni. Fontos a megújult Hungexpo promotálása és a 2011-ben átadásra kerülő SYMA csarnok piaci bevezetése. A gyógyturizmus mellett a fogászati, illetve a szépítő-fiatalító beavatkozásokat kereső külföldi vendégek csábítása is célfeladat. Újdonság az „Egy mosoly a vendégért” kampány, amely hazánk vendégszerető voltát hivatott hangsúlyozni.