Grand Tours
Az irodát könnyen fel lehetett ismerni, megfelelően voltak elhelyezve a cégnévre utaló táblák, de arra a kérdésre, hogy figyelemfelkeltő- e az iroda standja, csak 3-as osztályzatot kapott. Nyolc érdeklődő volt a standnál, egy percig kellett várakozni mire köszöntek, és két percet, mire foglalkozni kezdtek az érdeklődővel. Elvihető szórólapok és prospektusok bőségesen voltak kihelyezve. Az igényfelmérés lehetett volna részletesebb is, egyes dolgokra egyáltalán nem kérdeztek rá vagy nem tértek ki, de összességében érthető és meggyőző tanácsadásban részesült a tesztvásárló. Ajánlottak konkrét helyeket, és fakultatív program lehetőségeket is (csúszdapark, hajókirándulás, vacsoraest). A tesztelt irodák közül ennél az egynél volt arra példa, hogy az ügyintéző viselt névkitűzőt. A tömeg ellenére is türelmesen és kedvesen bántak az érdeklődő munkatársunkkal, sikerélménnyel és jóleső érzéssel távozott a helyszínről.
Bella Tours
A Bella Tours irodának a standja roppant figyelemfelkeltő volt, de a kihelyezett plakátokat feltűnőbben lehetett volna elhelyezni. A szórólapok, és prospektusokból elegendő volt kitéve az ügyfelek részére. Itt öt érdeklődő volt munkatársunk előtt, és akkor köszöntek csak neki, amikor sorra került. Az igényeket alaposan próbálták felmérni, bár az utasbiztosításra külön rá kellett kérdezni, de utána részletes tájékoztatást adtak, hogy akár náluk, akár egy másik irodánál vagy biztosítócégnél meg lehet kötni. Adtak pontos ajánlatot, megjelölve az előfoglalási időpontokat, mindezt „slágeráron”. Az ügyintéző kedvesen köszönt el, és ösztönözte munkatársunkat arra, hogy a továbbiakban is keresse fel az irodát.
Radisson Travel
inkább informatív jelleggel tájékoztatni az érdeklődőt. Több alternatívát mondott, hagyott választási lehetőséget. Teljes körű tájékoztatást adott (a fakultatív programokról, akciókról) a biztosítás kivételével, amiről sajnos nem esett szó. A prospektusok csak a stand egyik pultján voltak elérhetően kihelyezve. Ugyan négy ember volt a sorban, mégis azonnal köszöntek, és azonnal foglalkozni kezdtek az általunk küldött tesztelővel. A kirendeltség külső megjelenése nem érte el a legjobb eredményt mind a figyelemfelkeltés, mind az egyértelmű plakátok kihelyezését illetően. Két esetben fordult csak elő – ennél a standnál volt az egyik –, hogy megköszönték, hogy az adott irodát választotta az érdeklődő, ez nagyon szimpatikus volt a shoppernek.
Universo Tours
Szintén nem kellett várni, amíg ennél a standnál valaki a próbavásárlónkkal kezdett foglalkozni, annak ellenére, hogy több érdeklődő is jelen volt. Az ügyintéző részletesen érdeklődött az elképzelésekről, több lehetőséget is ajánlott, fakultatív programokkal. Nagyon nagy szakértelemmel rendelkezett, és próbálta az igényeknek megfelelő és legjobb helyet ajánlani. Amiről nem esett szó, az itt is a biztosítás. Névjegykártyát ugyan nem adtak, de külön bekeretezte az ügyintéző a kapott prospektusban az iroda elérhetőségét. Udvariasan és kedvesen köszöntek el, megköszönték, hogy az adott irodát választották, és ösztönözték tesztelőnket arra, hogy a későbbiekben személyesen is keresse fel az irodát, ahol már kisebb a tömeg, és ülve, kényelmesen meg tudnak beszélni mindet az utazással kapcsolatban.
Németh Travel
A legtöbb érdeklődő itt volt (10 fő), ezért is kellett itt a legtöbbet várakozni, mire valaki foglalkozni kezdett a tesztvásárlónkkal. Az ügyintéző érthető tájékoztatást adott mind a részvételi díjról, mind a fakultatív programokról. Néhány dologról itt sem esett szó, de a lényegesebbnek mondható kérdések elhangoztak, meggyőző tanácsadásként jellemezte munkatársunk. A stand 5-ös értékelést kapott mind a külső megjelenését, mind a plakátok elhelyezését és feltűnőségét tekintve. Névjegykártyát nem adtak, és nem ösztönözték az iroda felkeresésére a tesztelőt, de a beszélgetés során mindvégig kellemesen érezte magát, és a nagy tömeg ellenére nagyon kedvesek és türelmesek voltak az iroda munkatársai.
Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1) Általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2) Fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.
Technika
A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodáknál:
Értékesítés, Image – az iroda/ stand megjelenése, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás, általános értékelés.
A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 25 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Tesztelőink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi. www.smartrin.com
'