Előfoglalási akciók az UTAZÁS-on

Mostani teszteléseink kevéssel térnek csak el az eddig megszokottól. Ezúttal az UTAZÁS kiállításon részt vevő néhány irodát teszteltük, a kihelyezett standok megjelenését, a kiszolgálást. Olyan irodákat kerestünk, amelyek valamilyen előfoglalási akciót biztosítanak azoknak, akik a rendezvényen fizetnek be üdülésükre. Munkatársainknak az alábbi témájú programról kellett érdeklődniük: 4 tagú család utazna valamilyen európai országba. A keretösszeget még nem határozták meg, de az biztos, hogy apartmanba mennének. Ezúttal az alábbi irodák estek „áldozatul” tesztvásárlóinknak: Grand Tours, Bella Tours, Radisson Travel, Universo Tours, Németh Travel. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a kiállításon tett látogatásuk alapján. (Természetesen nem hagyták figyelmen kívül azt a tényt sem, hogy egy kiállítás más jellegű környezetet jelent, mint egy irodahelyiség.)

'

Grand Tours

Az irodát könnyen fel lehetett ismerni, megfelelően voltak elhelyezve a cégnévre utaló táblák, de arra a kérdésre, hogy figyelemfelkeltő- e az iroda standja, csak 3-as osztályzatot kapott. Nyolc érdeklődő volt a standnál, egy percig kellett várakozni mire köszöntek, és két percet, mire foglalkozni kezdtek az érdeklődővel. Elvihető szórólapok és prospektusok bőségesen voltak kihelyezve. Az igényfelmérés lehetett volna részletesebb is, egyes dolgokra egyáltalán nem kérdeztek rá vagy nem tértek ki, de összességében érthető és meggyőző tanácsadásban részesült a tesztvásárló. Ajánlottak konkrét helyeket, és fakultatív program lehetőségeket is (csúszdapark, hajókirándulás, vacsoraest). A tesztelt irodák közül ennél az egynél volt arra példa, hogy az ügyintéző viselt névkitűzőt. A tömeg ellenére is türelmesen és kedvesen bántak az érdeklődő munkatársunkkal, sikerélménnyel és jóleső érzéssel távozott a helyszínről.

Általános értékelés: 4,4
Teljesítmény: 79,2%

Bella Tours

A Bella Tours irodának a standja roppant figyelemfelkeltő volt, de a kihelyezett plakátokat feltűnőbben lehetett volna elhelyezni. A szórólapok, és prospektusokból elegendő volt kitéve az ügyfelek részére. Itt öt érdeklődő volt munkatársunk előtt, és akkor köszöntek csak neki, amikor sorra került. Az igényeket alaposan próbálták felmérni, bár az utasbiztosításra külön rá kellett kérdezni, de utána részletes tájékoztatást adtak, hogy akár náluk, akár egy másik irodánál vagy biztosítócégnél meg lehet kötni. Adtak pontos ajánlatot, megjelölve az előfoglalási időpontokat, mindezt „slágeráron”. Az ügyintéző kedvesen köszönt el, és ösztönözte munkatársunkat arra, hogy a továbbiakban is keresse fel az irodát.

Általános értékelés: 4,8
Teljesítmény: 79,2%

Radisson Travel

inkább informatív jelleggel tájékoztatni az érdeklődőt. Több alternatívát mondott, hagyott választási lehetőséget. Teljes körű tájékoztatást adott (a fakultatív programokról, akciókról) a biztosítás kivételével, amiről sajnos nem esett szó. A prospektusok csak a stand egyik pultján voltak elérhetően kihelyezve. Ugyan négy ember volt a sorban, mégis azonnal köszöntek, és azonnal foglalkozni kezdtek az általunk küldött tesztelővel. A kirendeltség külső megjelenése nem érte el a legjobb eredményt mind a figyelemfelkeltés, mind az egyértelmű plakátok kihelyezését illetően. Két esetben fordult csak elő – ennél a standnál volt az egyik –, hogy megköszönték, hogy az adott irodát választotta az érdeklődő, ez nagyon szimpatikus volt a shoppernek.

Általános értékelés: 4,8
Teljesítmény: 79,2%

Universo Tours

Szintén nem kellett várni, amíg ennél a standnál valaki a próbavásárlónkkal kezdett foglalkozni, annak ellenére, hogy több érdeklődő is jelen volt. Az ügyintéző részletesen érdeklődött az elképzelésekről, több lehetőséget is ajánlott, fakultatív programokkal. Nagyon nagy szakértelemmel rendelkezett, és próbálta az igényeknek megfelelő és legjobb helyet ajánlani. Amiről nem esett szó, az itt is a biztosítás. Névjegykártyát ugyan nem adtak, de külön bekeretezte az ügyintéző a kapott prospektusban az iroda elérhetőségét. Udvariasan és kedvesen köszöntek el, megköszönték, hogy az adott irodát választották, és ösztönözték tesztelőnket arra, hogy a későbbiekben személyesen is keresse fel az irodát, ahol már kisebb a tömeg, és ülve, kényelmesen meg tudnak beszélni mindet az utazással kapcsolatban.

Általános értékelés: 5,0
Teljesítmény: 83,3%

Németh Travel

A legtöbb érdeklődő itt volt (10 fő), ezért is kellett itt a legtöbbet várakozni, mire valaki foglalkozni kezdett a tesztvásárlónkkal. Az ügyintéző érthető tájékoztatást adott mind a részvételi díjról, mind a fakultatív programokról. Néhány dologról itt sem esett szó, de a lényegesebbnek mondható kérdések elhangoztak, meggyőző tanácsadásként jellemezte munkatársunk. A stand 5-ös értékelést kapott mind a külső megjelenését, mind a plakátok elhelyezését és feltűnőségét tekintve. Névjegykártyát nem adtak, és nem ösztönözték az iroda felkeresésére a tesztelőt, de a beszélgetés során mindvégig kellemesen érezte magát, és a nagy tömeg ellenére nagyon kedvesek és türelmesek voltak az iroda munkatársai.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 75%

Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (amelyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét a szubjektív értékelés adja meg, amely két részből áll: (1) Általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2) Fontosságát kell értékelni 1–5-ig terjedő skálán.

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodáknál:

Értékesítés, Image – az iroda/ stand megjelenése, kialakítása, az értékesítés minősége, információadás, általános értékelés.

A százalékos eredmények a fenti blokkok, összesen 25 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Tesztelőink ezen felül 1–5 terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi. www.smartrin.com

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.