A rendezvényre öt ország érkeznek kiállítói mutatkoznak be, míg a szakmai látogatók Észak- Amerikától az európai országokon át az Arab-Öböl térségéig, mindenhonnan képviseltetik magukat. A szakmai kiállítás programját két konferencia, hotelbejárások, társasági programok, különböző bemutatók színesítik, illetve a megszerzett elméleti tudást az utó túrák során személyes tapasztalatokkal mélyíthetik el az utazásszervezők.
A vásár egyben idén ünnepli 5. születésnapját is. Ez alkalomból az MT Zrt. a Szlovén Spa Szövetség elnökét, a vásár ötletgazdáját, Iztok Altbauert kérdezte a rendezvényről és történetéről.
Mikor és hogyan született meg a SPA- CE egészségturisztikai vásár ötlete?
2008 tavaszán, amikor a szlovén spa szövetség menedzsereként elkezdtem dolgozni, merült fel bennem az ötlet, hogy szükséges lenne egy szakmai eseményt szervezni a szlovén fürdők számára. Természetesen a megvalósításig eltelt némi idő, míg a megfelelő tapasztalattal és tudással rendelkező emberekkel találkoztam, és sikerült együtt kitalálni a SPA- CE vásárt. Úgy gondolom, hogy a „Meeting of the Spas of Central Europe” a legjobbkor lépett a színre, hogy megfelelően mutassa be a tágabb régióban az egészségturizmus iránt egyre növekvő keresletet.
Mivel járul hozzá a rendezvény az egészségturizmus fejlődéséhez Közép-Európában?
A szakmai látogatók összehasonlíthatják a kínálatot és kiválaszthatják a számukra legkedvezőbbet. A szakmai látogatókkal és más kiállítókkal folytatott megbeszélések során még jobban körvonalazódhat, hol a helye a termékemnek, hogyan tudnám jobban bemutatni és értékesíteni.
Idén ünnepli 5. születésnapját a vásár. Milyen lépésekben fejlődött a vásár az évek során?
Az első évben spa & wellness workshopként kezdte el pályafutását a ljubljanai “Nature and Health” vásáron. Ekkor még csak szlovén kiállítók vettek részt rajta, viszont a világ több országából érkeztek már hosted buyerek (szakmai vásárlók). Nagyon jó volt az esemény fogadtatása a kiállítók és szakmai látogatók körében. A következő évben a kiállítók köre tovább bővült: Magyarországról, Horvátországból, Szerbiából és Bulgáriából is érkeztek. A harmadik évben már az egyik ismert szlovén fürdőhelyen, Laško-ban rendezték meg, azóta is évről évre újabb fejlesztésekkel gazdagodik a rendezvény, és egyre nagyobb média ismertségre tesz szert a nemzetközi színtéren is.
Ön szerint miben különbözik a SPA- CE a többi spa& wellness szakvásártól?
Véleményem szerint a közép-európai régió igen fejlett spa kultúrával és hagyományokkal rendelkezik. Így a szakmai látogatók a régió legjobb ajánlataival találkozhatnak egy helyszínen, a SPA- CE-n. A tárgyalások során számos új kapcsolatra tehetnek szert. A konferencián megszerzett elméleti tudást a szakmai tanulmányutakon mélyíthetik el és szerezhetnek személyes élményeket. Nagy hangsúlyt fektetünk a szívélyes vendéglátásra és a nagyszerű hangulat kialakítására is.
SPA- CE idén nemcsak helyszínt, hanem országot is vált. Hogyan fogadták ezt a minden évben megjelenő kiállítók?
A Szlovén Spa Szövetség tagjai melegen üdvözölték a gondolatot, hogy ne csak Szlovéniában, hanem a határon túl, egy másik országban is megrendezzék a vásárt. Őszintén és nyíltan megvitattuk más résztvevőkkel is a kérdést, akik szintén ugyanezen az állásponton voltak: az országváltás nagyszerű továbblépés!
Idén Szlovéniából, Magyarországról, Szlovákiából, Horvátországból és Csehországból érkeznek kiállítók. Hogyan látja, mely országokból látnának szívesen további kiállítókat a jövőben?
Nagy örömünkre szolgálna, ha Ausztriából, Szerbiából és a Balkáni országokból is lenne érdeklődés a vásár iránt.
Hogyan látja a vásár jövőjét?
Célunk továbbra is, hogy a legújabb trendeket mutassuk meg és kiváló szakemberek segítségével megvitassuk a spa&wellness piac aktuális kérdéseit. Bízunk abban, hogy egyre több szolgáltató adja a marketingmixéhez a vásárt és tapasztalja meg a SPA- CE élményt. Így a nemzetközi, szakmai látogatók is egyre gazdagabb kínálattal találkozhatnak évről évre.