Elrajtolt a SPA- CE 2013

2013. október 3-5. között zajlik Sárváron a közép-európai régió egyik legjelentősebb egészségturisztikai szakvására. 

A rendezvényre öt ország érkeznek kiállítói mutatkoznak be, míg a szakmai látogatók Észak- Amerikától az európai országokon át az Arab-Öböl térségéig, mindenhonnan képviseltetik magukat. A szakmai kiállítás programját két konferencia, hotelbejárások, társasági programok, különböző bemutatók színesítik, illetve a megszerzett elméleti tudást az utó túrák során személyes tapasztalatokkal mélyíthetik el az utazásszervezők.

A vásár egyben idén ünnepli 5. születésnapját is. Ez alkalomból az MT Zrt. a Szlovén Spa Szövetség elnökét, a vásár ötletgazdáját, Iztok Altbauert kérdezte a rendezvényről és történetéről.

Mikor és hogyan született meg a SPA- CE egészségturisztikai vásár ötlete?

2008 tavaszán, amikor a szlovén spa szövetség menedzsereként elkezdtem dolgozni, merült fel bennem az ötlet, hogy szükséges lenne egy szakmai eseményt szervezni a szlovén fürdők számára. Természetesen a megvalósításig eltelt némi idő, míg a megfelelő tapasztalattal és tudással rendelkező emberekkel találkoztam, és sikerült együtt kitalálni a SPA- CE vásárt. Úgy gondolom, hogy a „Meeting of the Spas of Central Europe” a legjobbkor lépett a színre, hogy megfelelően mutassa be a tágabb régióban az egészségturizmus iránt egyre növekvő keresletet.

Mivel járul hozzá a rendezvény az egészségturizmus fejlődéséhez Közép-Európában?

A szakmai látogatók összehasonlíthatják a kínálatot és kiválaszthatják a számukra legkedvezőbbet. A szakmai látogatókkal és más kiállítókkal folytatott megbeszélések során még jobban körvonalazódhat, hol a helye a termékemnek, hogyan tudnám jobban bemutatni és értékesíteni.

Idén ünnepli 5. születésnapját a vásár. Milyen lépésekben fejlődött a vásár az évek során?

Az első évben spa & wellness workshopként kezdte el pályafutását a ljubljanai “Nature and Health” vásáron. Ekkor még csak szlovén kiállítók vettek részt rajta, viszont a világ több országából érkeztek már hosted buyerek (szakmai vásárlók). Nagyon jó volt az esemény fogadtatása a kiállítók és szakmai látogatók körében. A következő évben a kiállítók köre tovább bővült: Magyarországról, Horvátországból, Szerbiából és Bulgáriából is érkeztek. A harmadik évben már az egyik ismert szlovén fürdőhelyen, Laško-ban rendezték meg, azóta is évről évre újabb fejlesztésekkel gazdagodik a rendezvény, és egyre nagyobb média ismertségre tesz szert a nemzetközi színtéren is.

Ön szerint miben különbözik a SPA- CE a többi spa& wellness szakvásártól?

Véleményem szerint a közép-európai régió igen fejlett spa kultúrával és hagyományokkal rendelkezik. Így a szakmai látogatók a régió legjobb ajánlataival találkozhatnak egy helyszínen, a SPA- CE-n. A tárgyalások során számos új kapcsolatra tehetnek szert. A konferencián megszerzett elméleti tudást a szakmai tanulmányutakon mélyíthetik el és szerezhetnek személyes élményeket. Nagy hangsúlyt fektetünk a szívélyes vendéglátásra és a nagyszerű hangulat kialakítására is.

SPA- CE idén nemcsak helyszínt, hanem országot is vált. Hogyan fogadták ezt a minden évben megjelenő kiállítók?

A Szlovén Spa Szövetség tagjai melegen üdvözölték a gondolatot, hogy ne csak Szlovéniában, hanem a határon túl, egy másik országban is megrendezzék a vásárt. Őszintén és nyíltan megvitattuk más résztvevőkkel is a kérdést, akik szintén ugyanezen az állásponton voltak: az országváltás nagyszerű továbblépés!

Idén Szlovéniából, Magyarországról, Szlovákiából, Horvátországból és Csehországból érkeznek kiállítók. Hogyan látja, mely országokból látnának szívesen további kiállítókat a jövőben?

Nagy örömünkre szolgálna, ha Ausztriából, Szerbiából és a Balkáni országokból is lenne érdeklődés a vásár iránt.

Hogyan látja a vásár jövőjét?

Célunk továbbra is, hogy a legújabb trendeket mutassuk meg és kiváló szakemberek segítségével megvitassuk a spa&wellness piac aktuális kérdéseit. Bízunk abban, hogy egyre több szolgáltató adja a marketingmixéhez a vásárt és tapasztalja meg a SPA- CE élményt. Így a nemzetközi, szakmai látogatók is egyre gazdagabb kínálattal találkozhatnak évről évre.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.