„Ezzel a szakmai eseménnyel tovább szeretnénk erősíteni az új szövetségi államok pozitív imázsát, illetve lehetőséget szeretnénk adni a középosztálybeli szolgáltatóknak, hogy kapcsolatot teremthessenek a külföldi, európai vásárlókkal” – magyarázza a workshop célját Petra Hedorfer, a DZT, Német Turisztikai Hivatal igazgatótanácsi elnöke.
A rendezvényen kereken
80 vevő és mintegy 30 Ausztriából, Magyarországról, Csehországból, Szlovákiából, Lengyelországból, Szlovéniából, Szerbiából, Horvátországból és Törökországból érkező újságíró 30 szolgáltatónál bővítheti ismereteit a régió turisztikai kínálatával kapcsolatban.
A workshop felépítése
a már jól ismert német beutaztató vásáréhoz a Germany Travel Marthoz hasonlóan alakul. Az érkezés napján szakmai napot rendeznek a nemzetközi vendégek részére, ahol megismerhetik a Szász-Svájc sokszínűségét és kínálatát. A résztvevők a következő napi workshopon pedig elmélyíthetik termékismereteiket az úticél Németországgal és különösen az új tartományokkal kapcsolatban. A workshop után a nemzetközi vendégek szakmai study-túrán vehetnek részt. Ezek három témát dolgoznak fel: „Akadálymentes utazás” „UNESCO és Luther”, illetve „Wellness és egészségturizmus” témakörben.
„A Szász-Svájc turisztikai szövetségének elnökeként nagyon örülök, hogy a DZT úgy döntött, hogy közép-európai workshopját először a Szász-Svájcban rendezi meg. Ez a szakmai esemény lehetőséget ad a német szolgáltatóknak arra, hogy kínálatukat és ajánlataikat egy rendezvényen belül mutathassák be a középeurópai érdeklődők számára” – mondja Klaus Brähmig, a Német Bundestag turisztikai bizottságának elnöke.