Őket a svájciak és az olaszok követik, míg a volt szocialista országokból és az Ausztria számára igen fontos, második számú turistaküldő országból, Hollandiából érkezők számára ez a szempont kevésbé döntő.
Hivatalos német felmérések szerint, a megkérdezettek 82 százaléka nem lemondásként, hanem a magasabb életminőséghez való hozzájárulásként értékeli a környezet-és klímavédelmi korlátok betartását. 77 százalékuk hajlandó többet is fizetni ilyen turisztikai termékért és szolgáltatásért. Ám ha a többletköltség magasabb 10 százaléknál, a fizetési kedv drasztikusan csökken. Az Österreich Werbung ezért óv a túlzottan magas árak alkalmazásától. Ha egy osztrák turisztikai szolgáltató tájjellegű, eredeti és hagyományos stílusú szálláshelyen helyi termékeket feldolgozó ételeket kínál, azt német vendégeik előnyben részesítik, de csak 10 százaléknál nem több felárat hajlandók érte fizetni.
Mindenki másképp csinálja
A svájciak már régóta következetesen jeleskednek a helyi élelmiszerek felhasználásában, és a környezetkímélő tömegközlekedési hálózat kiépítésében.
A dohányzási tilalmat az olasz vendéglőkben és bárokban meglepően szigorúan betartják és bevezették a műanyag zacskók teljes tilalmát is. Ausztriában a füstmentes vendéglátóhelyre vonatkozó szabályok még mindig meglehetősen sok kivételt tartalmaznak, viszont ők az elsők a helyi nyersanyagok gasztronómiai alkalmazásában.(ÖGZ)