Ennyibe kerül nálunk egy napsütéses óra

A svéd FOREX Bank – amelynek fő profilja a turisták számára nyújtott pénzváltás – új adatsort publikált. Az eddigi desztinációs árindex mellett, megjelentette új statisztikáját a közelgő nyári üdülési időszak előtt, amelyben 36 úti cél esetében hasonlította össze az átlagos turistákra jellemző fogyasztói csomag árát, összevetve a nyári hónapokra várható napos órák számával. Így megkapta "egy napos óra árát", közölte a Magyar Turizmus Zrt. 

A felmérés eredménye szerint egy óra napsütés Lisszabonban a legolcsóbb, amit Sharm-el Sheikh követ, Budapest pedig a harmadik helyen végzett. A svéd bank szerint tehát fővárosunk – és ezzel Magyarország – nemcsak tavaszi-őszi városlátogatásra, hanem nyári üdülésre is ideális célpont a skandináv ország lakói számára. A rendszeresen publikált "nagyvárosok árindexe" táblázatban egyébként Budapest vezet - a turistának Budapesten ugyanarra a szolgáltatásra átlagosan csak a svédországi árak 48%-át kell költenie.

Város Index Napfény/hét Ár/napsütés
Lisszabon 45 85 73,00 kr
Sharm el Sheikh 45 91 74,00 kr
Budapest 51 63 84,00 kr
Athén 52 81 85,00 kr
Antalya 53 88 87,00 kr
Tallin 54 63 88,00 kr
Riga 55 59 91,00 kr
Madrid 55 79 91,00 kr
Isztambul 60 81 99,00 kr
Barcelona 66 77 109,00 kr
Prága 68 51 112,00 kr
Marbella 71 79 116,00 kr
Firenze 75 77 123,00 kr
Róma 77 74 126,00 kr
Dubrovnik 77 81 126,00 kr

A svédországi beutazó forgalom a KSH legfrissebb adatai szerint 2013. január-márciusban meghaladta a 38 ezer vendégéjszakát hazánk kereskedelmi szálláshelyein, ezzel 47%-kal volt erősebb, mint a tavalyi év azonos időszakában. Egész Észak-Európából a forgalom további dinamikus élénkülése várható annak köszönhetően, hogy április és május elejétől új légi járatok indultak (SAS: Oslo-Budapest és Koppenhága-Budapest; Norwegian: Helsinki-Budapest, Air Baltic: Riga-Hévíz), más útvonalakon pedig a járatszámok növekedtek (Norwegian: Oslo, Koppenhága, és Stockholm felől). Az észak-európai piac 2012-ben is dinamikusan bővült: 720 ezer vendégéjszaka realizálódott, ami 21%-os növekedést jelentett az előző évhez képest.

A Magyar Turizmus Zrt. az észak-európai piacon az első negyedévben intenzív B2B PR tevékenységet végzett, amelynek keretében újságírók, forgatócsoportok jártak hazánkban, magyar szolgáltatók pedig több kiállításon és workshopon vehettek részt az MT Zrt. szervezésében. Május végén pedig a balti köztársaságok fővárosaiban vesz részt roadshow-n az MT Zrt. észak-európai képviselete Hévíz és környéke népszerűsítése érdekében, majd júniusban, Stockholmban szervez prémium napot a svéd utazási szakma számára a nemzeti turisztikai marketingszervezet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.