Október 15. és 17. között zajlott Las Vegasban az IMEX America szakkiállítás. Ez a konferenciaturizmus egyik legnagyobb horderejű rendezvénye, az észak-amerikai kontinens legnagyobb, szakmai vásárlókat (ún. hosted buyer-eket) célzó szakvásárát a világ minden tájáról felkeresik a szektor kulcsszereplői.
E rendezvényen első ízben került sor a Visegrádi Négyek közös sajtótájékoztatójára. A megjelent érdeklődők nemcsak a sajtóanyaggal és a Visegrádi Négyek közös prospektusával, hanem György Ádám zongoraművész jóvoltából komolyzenei albummal is gazdagodhattak.
A közös megjelenés igen nagy jelentőségű, hiszen Csehország, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia egyaránt fontosnak tartja a hivatásturisztikai (MICE) piacot.
A V4-es turisztikai együttműködés 2013. évi marketingterve a termékalapú marketingre, a tematikus utak kidolgozására, a késztermékek promóciójára helyezte a hangsúlyt. A V4-országok marketingeszközei között a vásári megjelenés éppúgy szerepel, mint az újságírók és szakemberek beutaztatása, közös kiadványok összeállítása, valamint az online kommunikáció. A V4 országok célpiacai továbbra is: az Amerikai Egyesült Államok, Oroszország, India, Japán, Kína, Brazília, valamint új piacként Azerbajdzsán és Ausztrália.
A képen a sajtótájékoztató előadói: Zdenek Giormani (Cseh Kongresszusi Iroda), Dr. Budai Zoltán, (MT Zrt. New York), Fekete Magdolna (MT Zrt. New York), Zuzana Andreanska (Szlovák Turisztikai Hivatal), Jan Rudomina (Lengyel Turisztikai Hivatal).
Forrás: Turizmus Online