Szállodáink szolgáltatási színvonala Európa élvonalában (Frissítve!)

Nagyon jó a megítélése a magyar szállodáknak, ami a kiszolgálás minőségét illeti, derül ki a hotel.info összeállításából.

A foglalási oldal szállodavendégek értékeléseiből összeállított tanulmánya alapvetően az osztrák szállodások vendégszeretetét és szolgáltatási minőségét vizsgálta, de Európa más országairól is készült ehhez kapcsolódóan összesítés. Gyorsan áttekintve az osztrák adatokat kiderül, a szállodai kiszolgálást legmagasabb fokon Grazban végzik, Bécs csak az ötötdik helyre került. Ausztria szállodásai pedig összességében Európában a harmadik legkedvesebbek. 

Top 5 osztrák város a szállodai személyzet kedvessége szempontjából:
1. Graz 8,53
2. Innsbruck 8,37
3. Linz 8,35
4. Salzburg 8,26
5. Bécs 8,20

(Az adható maximum pontszám 10 volt.)

Európai fővárosok összehasonlításában Budapest és Helsinki kapta a legjobb értékelést. A harmadik helyezett szlovéniai Ljubljanát kicsivel előzi meg a magyar és a finn főváros a szállodai személyzet barátságos és kompetens viselkedése szempontjából. Bécs 8,20 ponttal az európai Top-20-as lista középmezőnyében foglal helyet.

Madrid (7,82) és Róma (7,80) a legjobb 20-as listáról épp csak lemaradt. A felzárkózás lehetősége megvan a 7,62 pontot elérő Moszkvában és a 7,36 pontos Londonban is. 

Top 20 főváros Európában
1. Budapest  8,36
2. Helsinki 8,36
3. Ljubljana 8,31
4. Berlin 8,30
5. Varsó 8,26
6. Lisszabon 8,23
7. Pozsony 8,20
8. Bécs 8,20
9. Szófia 8,16
10. Zágráb 8,15
11. Dublin 8,07
12. Tallinn 8,07
13. Stockholm 8,07
14. Riga 8,05
15. Bern 8,04
16. Prága 8,01
17. Luxemburg 7,98
18. Athén 7,95
19. Bukarest 7,89
20. Vilnius 7,87

Országos összehasonlításban a hotel.info ügyfelei szerint a finnek és a németek fej-fej mellett vezetik a listát, mindkét ország 8,36 pontos átlagot ért el. Habár Ausztria a harmadik helyet tudta csak megszerezni, a szolgáltatási minőség itt is magas a szállodavendégek szerint, az ország szállodái egyetlen századponttal maradtak csak el a legjobbaktól. Büszke lehet a hazai szakma is, a foglalási oldal ügyfeleinek megítélése szerint Európában a negyedik legjobb szolgáltatási minőséget Magyarország szállodáiban kaphatják meg a turisták. A lista folytatásaként, viszonylag elől található még Lengyelország és Svác. Az olaszok pontszáma (8,11) viszont csak a 14. helyre volt elegendő. Az európai huszas listára még éppen felfért Hollandia 7,82 pontos értékelésével.

Van még mit javítani a szállodai személyzet viselkedésén Oroszországban, ahol az értékelések átlaga 7,69 pont lett, Dániában (7,68) és az Egyesült Királyságban (7,56).

Top 20 európai ország a szállodai személyzet kedvessége szempontjából

1. Finnország 8,36
2. Németország 8,36
3. Ausztria 8,35
4. Magyarország 8,31
5. Lengyelország 8,27
6. Svájc 8,26
7. Portugália 8,24
8. Horvátország 8,23
9. Szlovákia 8,20
10. Svédország 8,18
11. Bulgária 8,17
12. Románia 8,14
13. Írország 8,12
14. Olaszország 8,11
15. Csehország 8,08
16. Görögország 8,02
17. Törökország 7,94
18. Spanyolország 7,93
19. Franciaország 7,92
20. Hollandia 7,82

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.