Sajtótájékoztató keretében mutatkozott be a soproni Hotel Fagus új menedzsmentje és a teljesen megújult szálloda a szakma és a sajtó képviselőinek március 21-én. A szálloda igazgatója, Főnyedi András elmondta, a Creative Hotel Consulting, amelynek a korábbi üzemeltetőhöz semmilyen kapcsolódása nincs, 2012. november 22-e óta üzemelteti a céget. Az MKB Bank érdekeltségébe tartozó Exter-Immo Zrt-vel a Hotel Fagus működtetésére 5 éves szerződést kötöttek.
A hotelt nehéz örökséggel vették át: az előző menedzsment idején a szálloda meglehetősen zárkózottan működött, kevés figyelmet kapott a vezetők részéről, hogy a hotel Sopronban, vagy távolabb jó partnerkapcsolatokat alakítson ki, tartson fent. A szükséges fejlesztéseket nem végezték el a szállodán, és a személyzet képzésében is jócskán voltak hiányosságok. Habár a szálloda kezdetben jó minőségű, magas ár/érték arányú házként működött, neve az utóbbi évekre igencsak megkopott.
A Hotel Fagus teljes újrapozícionálása a legfőbb cél, tért át az igazgató arra, hogy milyen törekvésekkel, célokkal vágnak bele a munkába. Ezentúl a nyitottságra törekszik a szálloda, amely megpróbálja minél inkább becsalogatni a soproniakat is, akiknek gyerek- és családos programokat is szerveznek. Nagyobb hangsúlyt fektetnek a sport és szabadidős szolgáltatásokra. Termékfejlesztések, szolgáltatásbővítés révén bekapcsolódnak az egészségturizmusba is és továbbra is kihasználják a szálloda rendezvénykapacitásait.
A soproni és környékbeli vállalkozókkal, programgazdákkal jól működő, stratégiai partnerkapcsolatok kialakítására törekszenek. Előnyben részesítik a helyi termelők portékáit. A szálloda a turizmus képzésben résztvevőknek gyakorlati oktatási helyszíneként is funkcionál a jövőben. A Sopron a legbarátságosabb város kezdeményezésben a város három szállodája, a Hotel Fagus, a Hotel Lövér és Hotel Sopron fogott össze, hogy közösen építsék Sopron imázsát.
Várhatóan a nyáron Hotelstars minősítésre is pályázni fognak. Korábban azért nem, mivel a szállodában rengeteg a felújítanivaló, a munkálatok elvégzésére közel 120 millió forintot költenek, hangzott el.
Galyasi Edina, Medical Wellness menedzser az Active Life & Balance széles palettáját mutatta be a hallgatóságnak. A szálloda vendégei számos sport, aktív- és rekreációs mozgásforma közül választhatnak. A férfia és nők számára más-más stresszkezelő programokat dolgoztak ki, életmód, lelki egyensúly programok is várják a megfáradt vendégeket. A medical és wellness szolgáltatások széles skálája is megtalálható a szállodában. A csomagokban az orvosi konzultáció is szerepel. A soproniaknak kedvezménykártyát hoztak létre, hogy ők is kihasználhassák a Medical és Wellness részleg előnyeit. Új, korszerű és csak természetes anyagokkal dolgozik a szálloda.
A Hotel Fagus a barátságosság mintaszállodája lesz, erről már Csobota-Kis Árpád, a hotel értékesítési és rendezvényigazgatója beszélt, aki a barátságos szálloda mozgalmat is elindította Magyarországon. Nagyon fontos a kedves személyzet, egy több mint 12 ezer fő megkérdezésével készült felmérés szerint 86% kívánta azt, hogy barátságos legyen a személyzet a szállodában. Majd kitért arra is, hogy mindez hogyan érhető el.
Az este során elhangzott, a szállodában jelenleg főként hazai vendégek a jellemzők, akik az összes vendég 95 százalékát adják. Remélhetőleg a jövőben a külföldi vendégek száma nőni fog, az üzemeltetők szeretnék elérni, hogy arányuk elérje a 15%-ot. Számítanak az esküvőturistákra is, hiszen a hotel a dunántúl egyik legnagyobb (650 fős) rendezvénykapacitásával rendelkezik. Ehhez Pozsonyban kampányt is indítottak. Kutyabarát lett a szálloda, a tapasztalatok szerint a német ajkú vendégek szívesen hozzák magukkal négylábú kedvenceiket is a nyaralásra. A Fagus teljesen megújult weboldala, a www.fagushotelsopron.hu a mai napon indult el.