Fejlesztések Domogyedovón

Tegnap az Orosz Kulturális Intézetben bemutatkozó prezentációt tartott a moszkvai Domogyedovói repülőtérről az azt üzemeltető orosz magántársaság, az Eastline Csoport, amely fejlődési potenciált lát a magyar kiutazásban, illetve áruforgalomban.

A Domogyedovó mára Oroszország legnagyobb utasforgalmat bonyolító repülőterévé nőtte ki magát. Január és november között 13 millió utas fordult meg rajta. Ezzel az eredménnyel a 25. helyet érte el a legnagyobb európai repülőterek rangsorában. Nagyságrendileg a brüsszeli és zürichi repülőtérhez hasonlítható az orosz létesítmény. A négy moszkvai légikikötő versenyében egyértelműen az első helyen áll, piaci részesedése 32 százalékról csaknem 50 százalékra nőtt 2002 és 2005 között. A teljes orosz charterforgalom 70 százaléka a Domogyedovón bonyolódik. Utasforgalma dinamikusan nő: 3,9 millióról 13,9 millióra fejlődött 2001 és 2005 között. Az Eastline stratégiája - a magas színvonalú, minőségi szolgáltatások és az új járatok nyitásához a légitársaságok számára nyújtott bevezető árak - sikeresnek bizonyult: az elmúlt években olyan légitársaságokat hódítottak el a korábban piacvezető Seremetyevo repülőtérről mint a British Airways, az SN Brussels elődje, a Sabena, illetve az El Al, amely a korszerű biztonsági rendszere miatt választotta a Domogyedovót. Az Eastline további fejlesztésekbe kezdett, idén 120 millió dollárt, 2006-ban és 2007-ben évi 150 millió dollárt áldoznak fejlesztésekre. Jövőre akár már 16-18 millió utas fogadására is alkalmas lesz a repülőtér. Két leszállópályájuk közül a másodikat is a legkorszerűbb, navigációs rendszerrel látják el, és felkészítik a repülőteret az A380-as gépek fogadására. A terminál homlokzatát tavaszra korszerűsítik, alapterületét 2006 végére megduplázzák, a 70-ről 140-re nő a check-in pultok száma, a létesítmény további kiszolgáló és kereskedelmi egységekkel bővül. Nyílik még egy parkolóház, egy kereskedelmi központ, egy négycsillagos szálloda, egy szórakoztatóközpont, sőt egy múzeum is azoknak, akik lemaradtak a Tretyakov képtár műremekeiről. A cargo terminált is továbbfejlesztik, 3 éven belül duplájára szeretnék emelni, a teherforgalmat. 2010-re újabb cargoblokkot építenek. Az első, a repülőtérre vonatcsatlakozást biztosító városi terminál után egy második is nyílik, onnan buszok indulnak majd a Domogyedovóra. Ha az utasszám az elkövetkező években az eddigi mértékben növekszik, 2020-ig további három terminál építését tervezi az Eastline a Domogyedovón.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.