Carl H. Marcussen dán turizmuskutató megállapításai szerint 2004-ben 17 milliárd euró értéket képviselt Európában az on-line utazási piac, amely a teljes turisztikai értékesítési tortából 7,1 százalékot hasított ki. Mindez 34 százalékos növekedést jelent 2003-hoz képest, amikor még csak 12,7 milliárd eurót és 5,4 százalékot tett ki az on-line szegmens. Sokan az internetes értékesítés nagyarányú elterjedését jövendölik a turizmusban, ehhez képest a kutatás szerint 2005-ben már csak a tavalyi növekedésnek a fele, mintegy 18 százalékos gyarapodás várható, ami 8,2 százalékos részesedést és 20,1 milliárd eurós értéket jelent. A kutató előrejelzései szerint a tíz tavaly csatlakozott országgal kibővült EU-ban 2006-ra 9,2 százalékos részesedése és 23 milliárd dolláros forgalma lesz az on-line utazási piacnak. Jelenleg Nagy-Britannia büszkélkedhet a legnagyobb részesedéssel, a második helyen Németország áll. A két ország részesedése 58 százalékot tett ki 2004-ben. A tendenciákat 1998-tól nyomon követő tanulmányból kiderül, hogy 1998-ban még Németország járt legelöl az internetes utazásban, egy évvel később viszont az Egyesült Királyság maga mögé parancsolta, és azóta is nagy fölénnyel vezet. 1998 és 2002 között a hirtelen brit növekedés hátterében a fapadosok megjelenése állt. Az is látszik, hogy míg Skandinávia részesedése csökkent, addig a mediterrán országoké megtorpanásokkal ugyan, de nőtt. A tíz új
uniós tagállam csak 2002-ben jelent meg az európai online utazási piacon, de annál nagyobb ütemben fejlődik, 2004-ben már 2 százalékot birtokolt. Az elmúlt hét évben az interneten foglalt turisztikai szolgáltatások között a repülőjegy-értékesítés, azonbelül is a fapadosokra szólóké fejlődött a legnagyobb mértékben, tavaly már egymaga a piacnak több mint felét uralta. A tíz új EU-tagállamban kiemelkedően magas, mintegy 60 százalékos a repülőjegy-értékesítés aránya, ami az idén előrejelzések szerint további 5-10 százalékkal emelkedhet. Ahogy a repülőjegy, úgy az internetes vonatjegyfoglalás is emelkedett egész Európában, mindkettő főként a csomagtúra- és szobafoglalások részesedésének kárára. 2004 első negyedében azonban több mint 4 millió vendégéjszakát foglaltak le Európában elektronikusan (GDS rendszereken és internetes turisztikai oldalakon keresztül), ami 16,2 százalékos növekedést jelent az azt megelőző év azonos időszakához képest.
A PhoCusWright piackutató cég az olcsó légitársaságok on-line foglalásainak jósolja a legnagyobb jövőt az e-turizmusban. Az elmúlt években jelentősen nőtt az internetes értékesítésre specializálódott utazási cégek eladási volumene Európában, különösen a fapadosoké, amelyek magukkal vonják az on-line kereskedés elterjedését a piac egyéb szegmenseiben is. Mindez együtt jár egy új utazóréteg kialakulásával, illetve azzal, hogy a hagyományos turisztikai értékesítés is könnyebben fordul majd az internetes eladáshoz. A társaság előrejelzései szerint az öreg kontinensen a háztartások online eléréseinek aránya a 2004-es 9 százalékhoz képest 2006-ra megduplázódik és mintegy 20 százalékra nő, ami az e-turizmus fejlődéséhez is hozzájárul.
'