Feleannyi szemetet termeltek idén a fesztiválok

Több, mint felére csökkent a fesztiválokon a hatalmas szeméttömeg, az idén először alkalmazott “visszaváltható” poharak használatával, amelyekkel nemcsak a hulladék mennyisége, hanem a fesztiválok, sportesemények által generált széndioxid-kibocsátás is radikálisan csökkenthető. A Stack-Cup Repohár névre keresztelt poharak a HEINEKEN Hungária programjának köszönhetően a hazai fesztiválokon is jól vizsgáztak.

„Nyeles poharak” tömkelegét cipelték a lelkes fiatalok a visszaváltópontokhoz a HEINEKEN által támogatott idei fesztiválokon. Stack-Cup Repohárban kapta ugyanis sörét többek között a VOLT Fesztivál 110 ezer, és a Balaton Sound 127 ezer vendége is, sőt a Campus Fesztivál, az EFOTT és a Rockmaraton látogatói is. A fesztiválszezon lezárultával a HEINEKEN célja a nagy forgalmú szórakozóhelyeken használt műanyag poharak lecserélése is, ami a Budapest Barbanegrával már el is kezdődött. Az új pohár kényelmi és környezetvédelmi fejlesztés is egyben.

A kényelmet a masszív nyél jelentette, hiszen ezek a poharak egymásba csúsztathatóak, így egyetlen ember is lényegesen könnyebben tud elvinni a pulttól akár három-hat korsó sört is, ha meghívja barátait is egy körre. 

A Stack-Cup Repohár ezen felül rendkívül környezetkímélő is, hiszen nem kerül a szemétbe: hatvan fokon mosva, egy fesztivál ideje alatt majdnem korlátlan számban újra felhasználható. Ha pedig már nem tisztítható tovább, akkor természetesen újrahasznosítható, ám a hagyományos műanyag poharakkal szemben ugyanolyan minőségű pohár készíthető belőle. A polisztirolból készült puha műanyag poharak újrahasznosításakor ugyanis már csak alacsonyabb minőségű anyag állítható elő.

Egy hatvanezer főt befogadó rendezvényhelyszínen, amely havonta két teltházas rendezvényt bonyolít le – például egy stadion, vagy egy fesztivál helyszínén – egy év alatt 83,7 tonnányi szemét termelődik papírpoharakból, míg eldobható műanyag poharak használata esetén 47,4 tonnányi hulladék keletkezik. A Stack-Cup Repohár fejlesztői ezt a poharak súlya alapján számolták ki, feltételezve, hogy egy vendég átlagosan öt italt fogyaszt el a rendezvény során. 

"Mintegy 15 tonna szeméttől mentették meg a poharak a hazai fesztiválszezont, ami annyit jelent, hogy a rendezvényeken 50-70 százalékkal sikerült visszaszorítani a keletkezett hulladék mennyiségét” – nyilatkozta Tóth Gergely, a HEINEKEN Hungária stratégiai kommunikációs menedzsere. Hozzátette: „Ez – a környezetvédelem mellett – már a fesztiválok szervezőinek és támogatóinak is komoly tétel, tekintve, hogy a hulladéklerakási- és környezetterhelési díjak egyre magasabbak. A spórolás tehát üzleti értelemben is milliós nagyságrendű.”

A tömegrendezvények, így a fesztiválok is generálnak széndioxid-kibocsátást, de nem mindegy, mennyit. A szállítás, a mosogatás, a poharak és az italok előállítása és hűtése mind-mind energiát igényel. A műanyag poharak használata során közel tízszer, a papírpoharak használata esetén ötvenszer annyi széndioxiddal terheljük a környezetet, mint a Stack-Cup Repohár használata esetén – számol be a fejlesztés hatásait vizsgáló tanulmány. A HEINEKEN Hungária azt vallja, hogy csak azok a vállalatok válhatnak igazán sikeressé, amelyek működésüket képesek fenntarthatóvá tenni. A Stack-Cup Repohár bevezetése csak egy a három éve indított és a szervezet egész működését átfogó „A zöldebb jövőért” program elemei közül, amely kiterjed a beszerzéstől a kereskedelmen át a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítéséig.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.