Felértékelődött Budapest a fapados járatoknak köszönhetően

Felértékelődött Budapest: a főváros bekerült Európa tíz legvonzóbb turisztikai célpontja közé és főként a külföldi fiatalok körében örvend népszerűségnek - állítja az egyik legnagyobb hazai utazási iroda vezetője.

A megélénkült érdeklődés paradox módon elsősorban a Malév felszámolásának következménye: a Ferihegyen "megüresedett légteret több fapados légitársaság szállta meg", amelyek ontják a néhány napra ideérkező, mozgékony, új benyomásokra nyitott turisták tömegét - mondta Kurucz János, a Vista utazási iroda vezetője az MTI-nek.

Árnyalja a képet azonban, hogy a több turista összességében kevés pénzt költ: a gazdasági válság velejárójaként a luxusszállodákban továbbra is sok a kiadatlan szoba, a hotelek többsége veszteséges, mert a zömében alsó középosztálybeli fapados utazóközönség inkább az olcsó panziókat, diákszállókat veszi célba és alig vásárol. Kivétel ez alól az orosz turista, akinél - úgy tűnik - a pénz nem számit. Szívesen vetik be magukat például az Andrássy úti drága butikokba, hogy aztán csomagok alatt roskadozva távozzanak.

"Örvendetes, hogy a fapados légitársaságok direkt járatok indításával olyan városokat is bekötöttek az idegenforgalom vérkeringésébe, amelyekből eddig csak macerás átszállásokkal, fáradságos módon, nagyobb repterek elérésével lehetett gépre szállni, ami sokak kedvét eleve elvette az utazástól." Manapság azonban a spanyol Alicantéból, az olasz Pisából vagy a skót Edinburghból közvetlenül elérhető Budapest. Ezáltal emberek tömegeinek támad kedve a magyar főváros megismerésére, közülük aztán a tapasztalat szerint jó néhányan vissza-visszatérő vendégekké válnak - mondta a szakember.

Az újfajta, takarékos utazóközönség a pénztárcája kímélésére jobbára kerüli az elegáns éttermeket, de örömét leli a hentes pultoknál az olcsó, jóféle hazai finomságok lakmározásában. Gasztronómiai kalandozásaik során szívesen falatoznak a piacok, csarnokok lacikonyháinál, és fedeznek fel kuriózumnak számító eldugott kis éttermeket. A sok arcát mutató Budapestnek a turisták által eddig leginkább célba vett, lófrálásra alkalmas helyein túl újabban a kis boltjaival, kávézóival vonzóvá varázsolt Király utca és a Pozsonyi út élete pezsdült fel. Új színfolt a belvárosban a Gozsdu-udvar, ahol a házak lepusztult állapota miatt évtizedeken át háborús filmek utcai jeleneteit forgatták, mára viszont egy olyan találkozási ponttá vált, ahol szívesen időznek a külföldi vendégek is - tudjuk meg Kurucz Jánostól.

A főváros idegenforgalmának marketingjére jótékonyan hat, hogy egy nemzetközi értékelés szerint a pesti Duna-parton guruló 2-es villamost a világ hetedik legszebb vonalának választották, a Margitszigeten pedig a világ ötödik legszebb futópályáján kocoghatnak a testmozgás közben a környezet szemlélésében örömüket lelő vendégek. A külföldiek a budapesti fürdőkre sem sajnálják a pénzt. Ezen adottságok mellett a kulturális kínálat is gazdag. Messze földön híres például az ukrán uszályból átalakított A38-as hajó a sokféle koncertjével, csakúgy mint a néptánc mozgalom. A Fonóban és az Aranytíz Kultúrházban esténként turisták tömege fordul meg.

Sokan dicsérik a kirakodóvásárok portékáinak színvonalát is. "A külföldi vendégek viszont rendszeresen panaszkodnak a "lestrapált" metróra, a kelletlen bolti eladókra és BKV-ellenőrökre, valamint taxishiénákra. "Mindez rontja a kedves, de szomorú budapestiekről alkotott pozitív összképet" - figyelmeztet a szakember.

Kurucz János véleménye szerint Budapest kedvező adottságait meglovagolva tovább lehetne élénkíteni az idegenforgalmat. "Ehhez nem is annyira a pénz, hanem az eredeti ötletek hiányoznak. Például a sajátos pesti humor jobban érvényesülhetne a mindennapokban. A Zrínyi utca sarkán strázsáló, elsöprő közönségsikert arató békebeli rendőr szobrához hasonló alkotások a város hangulatát derűsebbre festenék, több teret kéne engedni az utcai mutatványosoknak, a zenészeknek, akik életet lehelhetnek a nagy szürkeségbe. A jókedv ragadós, ahol nevetni lehet, oda pedig szívesen visszatér a vendég."

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.