Fellendülőben az izraeli kiutazó turizmus

Izraelben a kiutazó turizmus május óta felívelőben van. Augusztusban minden idők rekordja dőlt meg a kiutazók számában.

A válság hatására az egzotikus utazások helyett, a rövid európai hétvégék örvendenek nagyobb népszerűségnek az izraeliek körében, ami hazánk beutazó turizmusára is jótékony hatással van. A magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 2009 júliusában mintegy +9%-kal, augusztusban pedig közel +35%-kal több vendégéjszakát töltöttek el az izraeli vendégek. A Magyar Turizmus Zrt. az év során számos marketingakcióval népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát Izraelben, a 2008. év végén nyílt turisztikai képviseletének segítségével. Az MT Zrt. PR tevékenysége folytán mintegy 56 turisztikai témájú írás jelent meg hazánkról az izraeli sajtó legjelentősebb napilapjaiban, magazinjaiban és online hírportálokon.

Az izraeli külképviselet hat tanulmányutat szervezett izraeli újságíróknak és több központi nemzetközi tanulmányútra is delegált újságírót. Az újságírók mindannyian elragadtatva érkeztek haza útjaikról, kollégáiknak és ismerőseiknek is ajánlják hazánkat. Többen két cikket is írtak lelkesedésükben, mások pedig hosszú oldalakon keresztül részletezték a látottakat. Legutóbb például nyolc A4-es oldalnyi írás jelent meg az egyik legnagyobb napilapban a Sziget Fesztiválról. Hazánk háromszor szerepelt az izraeli állami televízió esti híradója előtti percekben is, az Operett-gála vendégszereplése, az MT Zrt. külképviseletének megnyitása és a Budapesti Tavaszi Fesztivál kapcsán.

A külképviselet nem csak a sajtóval, hanem az izraeli utazási szakmával is jó kapcsolatokat épített ki. Ennek keretében az MT Zrt. és az On.Tour túraszervező június-augusztusban közös mini-site-ot működtetett. A site témái a Sziget, a nagy budapesti koncertek és a Budapest Summer Adventure kampány voltak. A honlapon keresztül az On.Tour által kínált Sziget, Ozora és koncert csomagajánlatokat lehetett foglalni, illetve Budapest nyári életéről tájékozódni az MT Zrt. saját oldalaira vezető linkek segítségével. A minisite-ot bannerek hirdették a legfiatalosabb hírportálokon és a kampány keretein belül egy Sziget-csomagot is lehetett nyerni. A kampány sikeresnek bizonyult: ez volt az első év, amikor a Sziget és Ozora fesztiválokra szervezetten utazhattak Izraelből. A csomagok a fesztiválok végén két budapesti éjszakát is tartalmaztak. Az On.Tour marketingigazgatója arra számít, hogy jövőre megduplázódik a fesztiválokra utazó izraeliek száma, az idei évihez képest. (Magyar Turizmus Zrt.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.