A válság hatására az egzotikus utazások helyett, a rövid európai hétvégék örvendenek nagyobb népszerűségnek az izraeliek körében, ami hazánk beutazó turizmusára is jótékony hatással van. A magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 2009 júliusában mintegy +9%-kal, augusztusban pedig közel +35%-kal több vendégéjszakát töltöttek el az izraeli vendégek. A Magyar Turizmus Zrt. az év során számos marketingakcióval népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát Izraelben, a 2008. év végén nyílt turisztikai képviseletének segítségével. Az MT Zrt. PR tevékenysége folytán mintegy 56 turisztikai témájú írás jelent meg hazánkról az izraeli sajtó legjelentősebb napilapjaiban, magazinjaiban és online hírportálokon.
Az izraeli külképviselet hat tanulmányutat szervezett izraeli újságíróknak és több központi nemzetközi tanulmányútra is delegált újságírót. Az újságírók mindannyian elragadtatva érkeztek haza útjaikról, kollégáiknak és ismerőseiknek is ajánlják hazánkat. Többen két cikket is írtak lelkesedésükben, mások pedig hosszú oldalakon keresztül részletezték a látottakat. Legutóbb például nyolc A4-es oldalnyi írás jelent meg az egyik legnagyobb napilapban a Sziget Fesztiválról. Hazánk háromszor szerepelt az izraeli állami televízió esti híradója előtti percekben is, az Operett-gála vendégszereplése, az MT Zrt. külképviseletének megnyitása és a Budapesti Tavaszi Fesztivál kapcsán.
A külképviselet nem csak a sajtóval, hanem az izraeli utazási szakmával is jó kapcsolatokat épített ki. Ennek keretében az MT Zrt. és az On.Tour túraszervező június-augusztusban közös mini-site-ot működtetett. A site témái a Sziget, a nagy budapesti koncertek és a Budapest Summer Adventure kampány voltak. A honlapon keresztül az On.Tour által kínált Sziget, Ozora és koncert csomagajánlatokat lehetett foglalni, illetve Budapest nyári életéről tájékozódni az MT Zrt. saját oldalaira vezető linkek segítségével. A minisite-ot bannerek hirdették a legfiatalosabb hírportálokon és a kampány keretein belül egy Sziget-csomagot is lehetett nyerni. A kampány sikeresnek bizonyult: ez volt az első év, amikor a Sziget és Ozora fesztiválokra szervezetten utazhattak Izraelből. A csomagok a fesztiválok végén két budapesti éjszakát is tartalmaztak. Az On.Tour marketingigazgatója arra számít, hogy jövőre megduplázódik a fesztiválokra utazó izraeliek száma, az idei évihez képest. (Magyar Turizmus Zrt.)