2010-ben a belföldi turizmus 2009-hez képest fele olyan mértékű, 4%-os visszaesést mutat. Ez alapján azt is mondhatnánk, hogy fellendülőben van a turizmus, ám a vizsgált időszakban a belföldi turisták száma 2010-ben volt a legalacsonyabb. A kiutazások számának csökkenő tendenciája kevésbé volt meredek, ismét elkezdtek többet költeni erre a csehek, és ez úgy tűnik így is marad, amíg egy újabb válság közbe nem szól.
Ugyanakkor az előrejelzések szerint Csehország hazai kereslete 5%-os növekedést fog mutatni, mely várhatóan 2015-re, 27 milliós érkezést hozhat. A recesszió után idén indult fejlődésnek a belföldi turizmus. Az előrejelzések szerint az utazások száma 2013-ra eléri a 2008-as szintet. Hasonló mértékű fejlődés a bevételben 2010 és 2015 között várható.
2010 a válság utáni fellendülés éve volt; a főbb küldőpiacok 2009-es hirtelen visszaesését követően. Az európai országok Csehország iránti kereslete közel azonos mértékű maradt a 2009-ben mért értékekhez képest. A küldő országok közül az U.S.A, Oroszország, Izrael, Japán, Franciaország, Dánia, Svájc és Magyarország részéről mutatkozott növekvő kereslet.
Némi bevétel kiesés is történt 2009-ben, melyet tovább fokozott a 2010-ben még mindig nem enyhülő árverseny. Az átlagárak estek, így 1%-kal csökkent a bevétel.
2010-ben még mindig érződtek a válság hatásai, ámbár az érkezések száma kezd kilábalni a 2009-es sokkból, 3%-os növekedési rátát mutatva. A fogyasztók még inkább figyelik az ár-érték arányt, amely a beutazó vendégek költésében is megmutatkozik; a visszaesés 2010-ben 1% körüli értéket mutat. Mind a belföldi turizmus, mind pedig az országba látogató külföldiek költési arányának várható évi összetett növekedési mértéke 5% körül állandósul.