Felmérés: a többség ellenzi a ferihegyi sztrájkot

A megkérdezettek többsége ellenzi a ferihegyi munkabeszüntetéseket, csak valamivel több mint egyharmad a támogatók aránya, a többiek pedig bizonytalanok a kérdésben - derült ki a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet csütörtökön nyilvánosságra hozott felméréséből.

"Érdekes módon azok támogatják nagyobb arányban a reptéri sztrájkokat, akiknek az életét megkeserítheti: akik szoktak repülni, illetve akik a sztrájkok idején maguk is utazni akartak vagy ismerősük, rokonuk igyekezett repülőre szállni. Minthogy repülővel utazni a magasabb társadalmi státusúak közül többen szoktak, ezek után nem meglepő, ha ők (fiatal iskolázott fővárosi férfiak) nagyobb arányban támogatják a munkabeszüntetést is" - olvasható az elemzésben.

A politikai preferenciák alapján az ellenzéki pártok támogatói értenek egyet leginkább a ferihegyi sztrájkkal, bár közülük is csak minden második volt ezen a véleményen - derült ki a felmérésből. Összességében az emberek nyolctizede vélte úgy, hogy a sztrájk miatt elmegy a turisták kedve attól, hogy Magyarországra jöjjenek. Tízből három ember szerint jelentősen, további öt szerint kis mértékben fog visszaesni az idegenforgalom a ferihegyi sztrájkok miatt - olvasható a kutatásban.

A decemberi, illetve a mostani ferihegyi munkabeszüntetés minden tizedik embert érintett közvetlenül. A nyilatkozók további egynegyede repült már életében, de ez alkalommal nem készült rá, ők a többieknél valamivel jobban felfigyelhettek arra, hogy mi történt Ferihegyen. A többséget, azaz a népesség kétharmadát ilyen értelemben nem érintették közvetlenül a reptéri sztrájkok - tette hozzá a jelentés.

A felmérést 2009. január 20-án ezer ember telefonos megkérdezésével végezte a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet. A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) december 10-én hirdetett sztrájkot. A munkabeszüntetést december 22-én felfüggesztették, majd január 19-én délután újraindították. A legutolsó sztrájk két napig tartott: január 21-én a szakszervezetek bejelentették a munkabeszüntetés felfüggesztését. Egyúttal azt is közölték, hogy mostantól szakaszos munkabeszüntetéssel, a sztrájkfenyegetés fenntartásával kívánnak nyomást gyakorolni a munkáltatóra. (InfóRádió)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.