Fórum a Budavári Palotanegyed fejlesztéséről

Hiányzik a politikai állásfoglalás és az azt támogató társadalmi konszenzus a Budavári Palotanegyed fejlesztéséhez.

Nincs társadalmi konszenzuson alapuló politikai állásfoglalás a Budavári Palotanegyed fejlesztési, hasznosítási és építés-tervezési koncepciójáról – szögezte le a Budavári Palotanegyed Fejlesztési Fórumát (BPFF), életre hívó Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége (MTTSZ) elnöke Szilvássy István kedden a fővárosban megtartott fórum ülésén.

Az elmúlt évben fogta össze az MTTSZ az érdekelt szervezeteket, és egyeztető fórumot alakított abból a célból, hogy a várnegyednek ez a része élhetőbb és turisztikailag is kiemelkedőbb hellyé váljon.

A BPFF résztvevői kedden a Budavári Palotanegyed átfogó hasznosítási és működtetési koncepciójával foglalkoztak: a felsorolt tervek között szerepelt a komplex felújítási és fejlesztési koncepció, a hasznosítási stratégia, és a megoldására vonatkozó szakmai javaslatok. Egy látogatói központ létrehozását tartották szükségesnek, amely egyben a negyed információs központja is lenne, közismereti és információs szolgálattal, országos turinform irodával. Jövőképükben szerepel egy kulturális és történelmi szabadtéri rendezvényközpont, amelyben megrendezhetnék a Budavári ünnepi játékokat, és a Budavári Palotafesztivált. Kialakult egy kis vita is arról, ha végül megépül a várgarázs, kinek a kényelmét szolgálja majd, a helyi lakosokét, vagy a turistákét.

A fórum felszólalói abban is egyetértettek, hogy a döntéshozóknak tudniuk kell arról, hogy milyen nagy fontosságú a Várnegyed sorsa. A fórum résztvevői bíznak abban, hogy mind az érintett önkormányzatok, mind a kormány és köztársaságunk legfőbb közjogi méltóságai, és a Magyar Országgyűlés megértéssel és támogatóan fogadják majd azt a levelet, amelyet a résztvevők egyetértésben fogalmaztak meg és a közeljövőben küldenek majd el. A levélben arra kérik őket, hogy a Budavári Palotanegyed fejlesztése és hasznosítása elsősorban a nemzeti identitást, és összetartozást szolgálja, s ezért a fejlesztését és működését nyilvánítsák nemzeti üggyé.

A fórum munkájában kezdettől fogva számos javaslattal élt a Turisztikai Tanácsadók Szövetségének képviselője Szemrédi József és Karsai Árpád. Turisztikai szakértőként Karsai Árpád a fórumtól áttörést vár, remélve, hogy kevés nemzetközi vonzásképességű, ráadásul világörökségi attrakciónk egyikének méltatlan, gazdátlan helyzete megszűnik, és ezzel fejlesztésének ügye kormányzati szintre kerül. Karsai reméli, hogy a terület forrásszerzése, értékvédelmi és interpretációs menedzselése ezáltal helyére kerül.

Karsai a várbéli információs iroda szükségességét az alábbi anekdotával igazolta: „Hogy mennyire szükség lenne például egy információs irodára, azt bizonyítja, hogy háromszor szólított meg egy angol és egy-egy német csoport azzal a kéréssel, hol találják meg a buszmegállójukat, ahol a turistabuszok megállhatnak. Ráadásul egy magyar idegenvezető is angolul próbálta tőlem megkérdezni, hogy hol van a vári információs iroda. Mondhattam volna neki, hogy majd lesz egy hatalmas központ, ahol majd magyar nyelven is kap információt, de én is csak remélhetem.”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.