Klubtalálkozónk első előadását Blázer Józseftől, a párahűtések szakértőjének számító EQUA Cool Kft. ügyvezetőjétől hallhattuk. Kiderült, 20 százalékos bevételnövekedést eredményezhet az általuk kínált kültéri hűtési megoldás alkalmazása a vendéglátósok, szállodások számára. A terasz a nyári hónapokban, a meleg időszakban mindig is a legkedveltebb tartózkodási helye a vendégeknek, és az általuk kínált, immár 110 éve szabadalmaztatott prémium párahűtési megoldás nemcsak effektív pénzügyi hasznot hoz, hanem esztétikailag is kellemes látványt nyújt a kültéri egységekben.
Konkrét példákat is hallhattunk erre a szakértőtől: ilyet használnak ma már a székesfehérvári Diófa étteremben, a demjéni Barlangfürdő kültéri egységeinél és az agárdi Ökoparkban is.
Kiderült, mire jó, ha egy élsportoló egymaga fut az erdőben: száguldanak közben a jó gondolatok.
Ez történt Pődör Csabával, többszörös magyar bajnok, világkupagyőztes és világbajnoki helyezett kick-box bajnokunkkal, aki meg is valósította a futóedzés közben támadt egyik ötletét. Így született meg cége, a VARIQ, amely variálható, intelligens megoldásokat kínál kültéri pavilonok, elárusítóhelyek, mobil irodák, kiállítási pavilonok esetén. Nem kell építési engedélyt beszerezni, a legóhoz hasonlatosan egymáshoz illeszthető „dobozok” felépítése, telepítése pofonegyszerű. Lehet belőlük lebegőkádat, privát spát, szivarszobát vagy más kültéri wellnessegységet kialakítani – ahogy ezt teszik például a sárvári Spirit Hotel kertjében, ahová teraszkorlátos változatot rendeltek, és emelvényre helyezték a futó gondolatból született legóépítményt.
A nap egyik legjobban várt prezentációját Boros Botondtól, a Google Magyarország marketingvezetőjétől hallhattuk, aki az idei évre érvényes digitálisturizmus-trendeket mutatta be. Többek között megtudhattuk, milyen témákra, hívószavakra kattintanak rá a hazánk iránt érdeklődők, a hozzánk utazást tervezők, és miképp alakult a legutóbbi időkben a Magyarországra irányuló mobilos keresések száma. Kiderült, átlagosan naponta kétszázszor pillantunk rá, kattintunk mobiltelefonunkra, keresünk rajta valamilyen információt, ami 81 százalékos növekedést jelent, és olyan magas már ez a szám, mint az Oscar-díjazottakra rákeresés a díjkiosztó idején. A Google kutatásából megállapítható: jelentősen növekedtek és növekednek a mobileszközről történő megkeresések, a hazai szakmának el kell kezdenie mobilon hirdetni, illetve olyan felületeket teremteni, amelyek mobilra optimalizáltak. A hotel nevénél ma már sokkal többet számít a desztináció és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások. A légitársaságoknál sokkal fontosabb a brandjelenlét, mint a hotelek esetében. Ugyanazokkal az országokkal versenyzünk a turistákért, míg a kiutazó magyarok is hasonló desztinációkat keresnek közép-európai szomszédjaikhoz.
Kecskés Viktória (INTREN) a social média tartalmi trendjeiről, az új kihívásokról tartott előadásában kifejtette, a turizmusban azért is fontos a csatornatervezés, mert ezen a területen a tartalmak más ágazatokéhoz képest sokkal nagyobb hatásfokkal hirdethetők.
A lényeg a csatornatervezésben rejlik, ami azért is fontos, mert a turisztikai tartalmak a két, az ágazatban is használt fő csatornán, az 5,5 millió magyar felhasználót vonzó Facebookon és az ugyancsak népszerű YouTube-on nagyon jó hatásfokkal hirdethetők. A turizmusban ehhez még hozzájön harmadikként a Tripadvisor. Az instagram, mint hallhattuk, nehezen mérhető, így felvetődik a kérdés: érdemes-e használni? Szó volt még az úgynevezett női csatornáról, a Pinterestről is, illetve a jövő egyik nagy lehetőségéről, a Google mybusiness felhasználási területeiről.