Google-elemzés a beutazó turizmusról

A Google Magyarország egyik vezetője öt országra kiterjedő, másutt eddig nem publikált turisztikai kutatásukról számolt be vendégeinknek a Sofitel-brandhez nemrégiben kapcsolódott elegáns pesti házban, a Hotel Nemzeti Budapest Mgalleryben. Ahol úgy történt az átpozicionálás, hogy közben a szálloda egy percre sem zárt be, mondta el Balzer Timea igazgatónő, aki vendéglátóként köszöntötte találkozónk résztvevőit.

Klubtalálkozónk első előadását Blázer Józseftől, a párahűtések szakértőjének számító EQUA Cool Kft. ügyvezetőjétől hallhattuk. Kiderült, 20 százalékos bevételnövekedést eredményezhet az általuk kínált kültéri hűtési megoldás alkalmazása a vendéglátósok, szállodások számára. A terasz a nyári hónapokban, a meleg időszakban mindig is a legkedveltebb tartózkodási helye a vendégeknek, és az általuk kínált, immár 110 éve szabadalmaztatott prémium párahűtési megoldás nemcsak effektív pénzügyi hasznot hoz, hanem esztétikailag is kellemes látványt nyújt a kültéri egységekben.

Konkrét példákat is hallhattunk erre a szakértőtől: ilyet használnak ma már a székesfehérvári Diófa étteremben, a demjéni Barlangfürdő kültéri egységeinél és az agárdi Ökoparkban is.

Kiderült, mire jó, ha egy élsportoló egymaga fut az erdőben: száguldanak közben a jó gondolatok.

Ez történt Pődör Csabával, többszörös magyar bajnok, világkupagyőztes és világbajnoki helyezett kick-box bajnokunkkal, aki meg is valósította a futóedzés közben támadt egyik ötletét. Így született meg cége, a VARIQ, amely variálható, intelligens megoldásokat kínál kültéri pavilonok, elárusítóhelyek, mobil irodák, kiállítási pavilonok esetén. Nem kell építési engedélyt beszerezni, a legóhoz hasonlatosan egymáshoz illeszthető „dobozok” felépítése, telepítése pofonegyszerű. Lehet belőlük lebegőkádat, privát spát, szivarszobát vagy más kültéri wellnessegységet kialakítani – ahogy ezt teszik például a sárvári Spirit Hotel kertjében, ahová teraszkorlátos változatot rendeltek, és emelvényre helyezték a futó gondolatból született legóépítményt.

A nap egyik legjobban várt prezentációját Boros Botondtól, a Google Magyarország marketingvezetőjétől hallhattuk, aki az idei évre érvényes digitálisturizmus-trendeket mutatta be. Többek között megtudhattuk, milyen témákra, hívószavakra kattintanak rá a hazánk iránt érdeklődők, a hozzánk utazást tervezők, és miképp alakult a legutóbbi időkben a Magyarországra irányuló mobilos keresések száma. Kiderült, átlagosan naponta kétszázszor pillantunk rá, kattintunk mobiltelefonunkra, keresünk rajta valamilyen információt, ami 81 százalékos növekedést jelent, és olyan magas már ez a szám, mint az Oscar-díjazottakra rákeresés a díjkiosztó idején. A Google kutatásából megállapítható: jelentősen növekedtek és növekednek a mobileszközről történő megkeresések, a hazai szakmának el kell kezdenie mobilon hirdetni, illetve olyan felületeket teremteni, amelyek mobilra optimalizáltak. A hotel nevénél ma már sokkal többet számít a desztináció és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások. A légitársaságoknál sokkal fontosabb a brandjelenlét, mint a hotelek esetében. Ugyanazokkal az országokkal versenyzünk a turistákért, míg a kiutazó magyarok is hasonló desztinációkat keresnek közép-európai szomszédjaikhoz.

Kecskés Viktória (INTREN) a social média tartalmi trendjeiről, az új kihívásokról tartott előadásában kifejtette, a turizmusban azért is fontos a csatornatervezés, mert ezen a területen a tartalmak más ágazatokéhoz képest sokkal nagyobb hatásfokkal hirdethetők.

A lényeg a csatornatervezésben rejlik, ami azért is fontos, mert a turisztikai tartalmak a két, az ágazatban is használt fő csatornán, az 5,5 millió magyar felhasználót vonzó Facebookon és az ugyancsak népszerű YouTube-on nagyon jó hatásfokkal hirdethetők. A turizmusban ehhez még hozzájön harmadikként a Tripadvisor. Az instagram, mint hallhattuk, nehezen mérhető, így felvetődik a kérdés: érdemes-e használni? Szó volt még az úgynevezett női csatornáról, a Pinterestről is, illetve a jövő egyik nagy lehetőségéről, a Google mybusiness felhasználási területeiről.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.