– Véletlenül. Egy élelmiszer-kereskedelmi cégnél dolgoztam, amikor Kiss Jenő mint szponzorált sportolónk – a legeredményesebb magyar testépítő – felvetette az ötletet, hogy érdemes lenne Magyarországon profi testépítőversenyeket rendezni. Így aztán 1999-ben Las Vegasba utaztam a Mr. Olympia versenyre, és meghívtam Magyarországra Flex Wheelert, a sportág élő legendáját. A kedvemért abba is belement, hogy eljön ebbe a furcsa nevű kis országba, sőt részt vesz a kampányban is. A plakátra, amelyen a fekete testépítő izmos teste mellett ez állt: „Van, akinek a deltáról nemcsak egy tévéműsor jut az eszébe” még azok is odafigyeltek, akiket nem érdekeltek az edzőtermi sportok.
Hányan voltak kíváncsiak az eseményre?– Az Erkel Színházat és a Budapesti Kongresszusi Központot már 2001-ben kinőttük. 2003 óta a debreceni Főnix Csarnok a Fitparádé otthona, ahol a profi testépítő Európa-bajnokság és a Profi Fitness Európa- kupa mellett gyermek-, szórakoztató és sportprogramok is helyet kaptak. A cél az volt, hogy a profik mellett az amatőröknek, az érdeklődőknek, az egészséges életmódra vágyóknak is tudjunk vonzó programot kínálni. A versenyközpontú, kiállítással színesített, a látogatók számára is aktív programokban bővelkedő eseményen tavaly nyolcezren vettek részt. Az idén októberben az immáron kétnapos Fitparádé több mint tizenöt különböző sportversenyén legalább huszonötezer látogatóra számítunk.
Szándékosan nem választottak budapesti helyszínt?– 2003 márciusában a Budapest Aréna még nem volt készen, de a debreceni Főnix Csarnokot Erdei Zsolt bokszmérkőzése miatt már mindenki ismerte. Nem csak Budapestből áll az ország, bárhol lehet sikeres eseményt rendezni, a csúcstechnológiával felszerelt debreceni Kölcsey Konferencia Központban pedig egyenesen megtiszteltetés. Az amerikaiaknak leesett az álluk a cívis fővárostól, a Főnixtől, a debreceniek vendégszeretetétől. A város lüktet, fejlődik, szállodák épülnek. Nekünk is nagyon jó, hogy közvetlen légi híd van Debrecen és több német város között. Köztudott, hogy a tengerentúli utazók csak repülővel megközelíthető helyszínekre szeretnek érkezni.
Mi kell ahhoz, hogy – akár Magyarországról, akár külföldről – visszajöjjenek a vendégek?– A vendégeink jól akarják érezni magukat a programokon, és megfelelő ár-érték színvonalú ellátásra tartanak igényt. Évente megújulunk, a programjaink ma már a hatévesektől a hatvan felettieknek is szólnak. A legnagyobb sztárokat szerződtetjük, akiket nem csak messziről lehet csodálni. A külföldi vendégek a személyes ajánlások alapján jönnek el először. Online fórumokon emlegetik maguk a versenyzők, hogy milyen is volt Debrecenben. Az idén már öt amerikai életmódmagazintól érkeznek újságírók, és ha megjelenik, amit írtak, várhatóan még több külföldi turista jön a következő rendezvényünkre. Kiállítónak is egyre több országból regisztrálnak. Úgy látjuk egyébként, aki egyszer itt volt, szívesen jön megint.
Kaptak valamilyen állami támogatást?– A város segítsége nélkül nem tudnánk fejlődni. Egyéb állami támogatást sem turisztikai, sem sportbüdzséből, de még csak egészségügyi prevencióra sem kaptunk segítséget. A sikerünkhöz többször gratuláltak, de forráshiányra hivatkozva eddig minden támogatási kérelmünket elutasították. Annak viszont örülünk, hogy kategóriájukban a legjobb nevű cégek mellénk álltak, például tavalyi névadónk a Finnrelax Kft. piacvezető szauna- forgalmazó volt, amely a Techno- Gym hazai képviselője is.
Tervezik-e a Fitparádén kívül más események szervezését is?– Az idén több eseményünk lesz; részt vettünk a budakalászi aerobikmaratonon, júliusban ott leszünk a Gárdony Beach-en, novemberre pedig meghívásunk van Székesfehérvárra és Szegedre. Van egy titkos tervünk is: a regionális terjeszkedés. Keleten még csak most tudatosodik az emberekben az egészségmegőrzés fontossága. Társrendezőként néhány országban – Ukrajnában, Romániában, Bulgáriában és a volt Jugoszlávia országaiban – részt vennénk egy Fitparádé szintű, de más-más koncepciójú esemény rendezésében.
Ön több közéleti funkciót is betölt a sport világában. Ott mit szeretne elérni?– A Filmtörvény analógiájára kidolgoztam egy támogatási rendszert a magyar sportra. Eszerint a gazdaság szereplőit arra kellene ösztönözni, hogy sportolókat szerepeltessenek a hirdetéseikben. Egyik előadásomban arra hívtam fel a figyelmet, milyen komoly szerepet játszhatnának a Magyarországon tartott világesemények a turizmus fellendítésében is. A döntéshozóink egyelőre a sportturizmus jelentőségét sem ismerték fel, pedig a gulyásleves a mi korosztályunknak legfeljebb csak light verzióban fogyasztható. Azokra a fiatal turistákra is gondolni kell, akik aktívan akarják eltölteni a szabadidejüket, és meg is tudják fizetni a színvonalas szolgáltatásokat.
■ Született
Sopron, 1969. március 10.
Férjezett
■ Iskolák
■ Munkahelyek
• S.B.I Promotion Kft.
■ Nyelvismeret
• Angol, német
■ Hobbi
• Salsa (kubai), rock & roll,
• Giselle, a pici, pufi angol bulldog
■ Egyéb
• Nemzeti Sportszövetség Marketing és Kommunikációs Bizottság tagja, Nemzeti Sportpáholy tagja, HPLBF Elnöke