Gulyásleves light verzióban

A sportturizmusban és a világversenyek magyarországi megrendezésében látja a turizmus fellendítésének egyik eszközét Buranits Ildikó, az előzetes számítások szerint az idén 25 ezer embert megmozgató Fitparádé szervezője.

Hogyan került ön a profifitnesz- és a testépítővilág közelébe?

– Véletlenül. Egy élelmiszer-kereskedelmi cégnél dolgoztam, amikor Kiss Jenő mint szponzorált sportolónk – a legeredményesebb magyar testépítő – felvetette az ötletet, hogy érdemes lenne Magyarországon profi testépítőversenyeket rendezni. Így aztán 1999-ben Las Vegasba utaztam a Mr. Olympia versenyre, és meghívtam Magyarországra Flex Wheelert, a sportág élő legendáját. A kedvemért abba is belement, hogy eljön ebbe a furcsa nevű kis országba, sőt részt vesz a kampányban is. A plakátra, amelyen a fekete testépítő izmos teste mellett ez állt: „Van, akinek a deltáról nemcsak egy tévéműsor jut az eszébe” még azok is odafigyeltek, akiket nem érdekeltek az edzőtermi sportok.

Hányan voltak kíváncsiak az eseményre?

– Az Erkel Színházat és a Budapesti Kongresszusi Központot már 2001-ben kinőttük. 2003 óta a debreceni Főnix Csarnok a Fitparádé otthona, ahol a profi testépítő Európa-bajnokság és a Profi Fitness Európa- kupa mellett gyermek-, szórakoztató és sportprogramok is helyet kaptak. A cél az volt, hogy a profik mellett az amatőröknek, az érdeklődőknek, az egészséges életmódra vágyóknak is tudjunk vonzó programot kínálni. A versenyközpontú, kiállítással színesített, a látogatók számára is aktív programokban bővelkedő eseményen tavaly nyolcezren vettek részt. Az idén októberben az immáron kétnapos Fitparádé több mint tizenöt különböző sportversenyén legalább huszonötezer látogatóra számítunk.

Szándékosan nem választottak budapesti helyszínt?

– 2003 márciusában a Budapest Aréna még nem volt készen, de a debreceni Főnix Csarnokot Erdei Zsolt bokszmérkőzése miatt már mindenki ismerte. Nem csak Budapestből áll az ország, bárhol lehet sikeres eseményt rendezni, a csúcstechnológiával felszerelt debreceni Kölcsey Konferencia Központban pedig egyenesen megtiszteltetés. Az amerikaiaknak leesett az álluk a cívis fővárostól, a Főnixtől, a debreceniek vendégszeretetétől. A város lüktet, fejlődik, szállodák épülnek. Nekünk is nagyon jó, hogy közvetlen légi híd van Debrecen és több német város között. Köztudott, hogy a tengerentúli utazók csak repülővel megközelíthető helyszínekre szeretnek érkezni.

Mi kell ahhoz, hogy – akár Magyarországról, akár külföldről – visszajöjjenek a vendégek?

– A vendégeink jól akarják érezni magukat a programokon, és megfelelő ár-érték színvonalú ellátásra tartanak igényt. Évente megújulunk, a programjaink ma már a hatévesektől a hatvan felettieknek is szólnak. A legnagyobb sztárokat szerződtetjük, akiket nem csak messziről lehet csodálni. A külföldi vendégek a személyes ajánlások alapján jönnek el először. Online fórumokon emlegetik maguk a versenyzők, hogy milyen is volt Debrecenben. Az idén már öt amerikai életmódmagazintól érkeznek újságírók, és ha megjelenik, amit írtak, várhatóan még több külföldi turista jön a következő rendezvényünkre. Kiállítónak is egyre több országból regisztrálnak. Úgy látjuk egyébként, aki egyszer itt volt, szívesen jön megint.

Kaptak valamilyen állami támogatást?

– A város segítsége nélkül nem tudnánk fejlődni. Egyéb állami támogatást sem turisztikai, sem sportbüdzséből, de még csak egészségügyi prevencióra sem kaptunk segítséget. A sikerünkhöz többször gratuláltak, de forráshiányra hivatkozva eddig minden támogatási kérelmünket elutasították. Annak viszont örülünk, hogy kategóriájukban a legjobb nevű cégek mellénk álltak, például tavalyi névadónk a Finnrelax Kft. piacvezető szauna- forgalmazó volt, amely a Techno- Gym hazai képviselője is.

Tervezik-e a Fitparádén kívül más események szervezését is?

– Az idén több eseményünk lesz; részt vettünk a budakalászi aerobikmaratonon, júliusban ott leszünk a Gárdony Beach-en, novemberre pedig meghívásunk van Székesfehérvárra és Szegedre. Van egy titkos tervünk is: a regionális terjeszkedés. Keleten még csak most tudatosodik az emberekben az egészségmegőrzés fontossága. Társrendezőként néhány országban – Ukrajnában, Romániában, Bulgáriában és a volt Jugoszlávia országaiban – részt vennénk egy Fitparádé szintű, de más-más koncepciójú esemény rendezésében.

Ön több közéleti funkciót is betölt a sport világában. Ott mit szeretne elérni?

– A Filmtörvény analógiájára kidolgoztam egy támogatási rendszert a magyar sportra. Eszerint a gazdaság szereplőit arra kellene ösztönözni, hogy sportolókat szerepeltessenek a hirdetéseikben. Egyik előadásomban arra hívtam fel a figyelmet, milyen komoly szerepet játszhatnának a Magyarországon tartott világesemények a turizmus fellendítésében is. A döntéshozóink egyelőre a sportturizmus jelentőségét sem ismerték fel, pedig a gulyásleves a mi korosztályunknak legfeljebb csak light verzióban fogyasztható. Azokra a fiatal turistákra is gondolni kell, akik aktívan akarják eltölteni a szabadidejüket, és meg is tudják fizetni a színvonalas szolgáltatásokat.

Született

Sopron, 1969. március 10.

Család

Férjezett

Iskolák

• Budapest Corvinus Egyetem
• Econovum Akadémia

Munkahelyek

• S.B.I Promotion Kft.

Nyelvismeret

• Angol, német

Hobbi

• Salsa (kubai), rock & roll,

• Giselle, a pici, pufi angol bulldog

■ Egyéb

• Nemzeti Sportszövetség Marketing és Kommunikációs Bizottság tagja, Nemzeti Sportpáholy tagja, HPLBF Elnöke


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.