Gyertek Barcelonába konferenciázni!

Barcelona MICE kínálatának képviselői és hazai kiutaztatók randevúztak hétfőn a budapesti Boscolo szállodában. A cél: tovább növelni a Magyarországról konferenciákra és incentive-utakra indulók számának növelése.

De rögtön fel is merül a kérdés: van-e a hazai piacban akkora potenciál, hogy megérje nálunk kampányolni? Különösen, hogy a katalán résztvevők száma 2 szállodaláncban és 2 DMC-ben merült ki. Azonban mind Mateo Asensio, a barcelonai kongresszusi iroda képviselője, mind pedig a magyar részről megszólaltatott szakemberek egyetértettek: van.

Az eseményhez kötött hivatali utak terén Barcelona a hazai közönség körében is igen jól felépített és kommunikált márka. Számos magyar cég dolgozói utaznak az évente mintegy 3 millió üzleti és hivatali turistát vendégül látó városba. Ebből a nagy számból csak konferenciára 647 ezren érkeztek 2011-ben, összesen 2283 eseményre.

A MICE-vendégeknek sem a férőhely, sem pedig a rendezvényhelyszínek miatt nincs mit aggódni. A katalán fővárosban 382 szálloda bő 70 ezer ágya vár, míg rendezvény helyszín gyakorlatilag bármi lehet, „minden kiadó” - hangoztatták a workshopon. Csupán elképzelés és természetesen pénz kérdése, hogy valaki az FC Barcelona stadionjában, vagy éppenséggel az olimpiai park műugró medencéje mellett meetingel, vagy fogyasztja el gálavacsoráját.

„Imádunk étkezni, az étel nekünk a kultúra, minden sarkon muzsika szól” - sorolták a katalán vendégek városuk hangulati többletét, ami miatt szintén érdemes akár nem eseményhez kötött MICE-út helyszínéül választani Barcelonát. És akkor még nem szólt a fáma a vásárlás szinte végtelen barcelonai lehetőségeiről. Háttérnek pedig Gaudi szecessziója és a modernista Barcelonán túl áll hamarosan teljes egészében a 22@district városfejlesztési projekt, mely az egykori iparnegyedből, „Barelona Manchesteréből” teremt új funkciókkal ellátott kortárs csodát.

Ami miatt még felmerülhetnek kétségek Barcelona magyarországi MICE-piacszerzését illetően, az a közvetlen, full service légitársaság hiánya az útvonalon. Jelenleg a Ryanair és a Wizz Air uralja a terepet. Marad tehát, az átszállás, melyről megoszlik a workshopon megkérdezettek vélemenye. Mateo Asensio szerint a zürichi átszállás kényelmes és gyors. Barcelona reptere, El Prat, évente több tízmillió - 2011-ben 34,4 millió - utast szolgál ki.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.