Ha magyar vagy, pálinkát igyál!

A pálinka a nemzeti imázs meghatározó itala lehet hazánkban, akárcsak Franciaországnak a konyak, Angliának a whisky, vagy Mexikónak a tequila – hangzott el egy budapesti konferencián.

Hazánk nemzeti imázsát is meghatározó ital lehet a pálinka 5-6 éven belül az utóbbi évek marketingaktivitásának köszönhetően. A cél egyelőre az, hogy itthon kedveltté váljon, és mind többen ismerjék meg azon értékeit, amelyek megkülönböztetik más szeszesitaloktól - hangzott el a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kara által szervezett pálinkamarketing konferencián 2010. június 9-én.

A pálinkamarketing fogyasztói, vásárlói szokások és elvárások című konferenciának nem titkolt célja volt, hogy a BGF Kereskedelem és Marketing Intézetének a valódi pálinkák ismertségét, a magyar vásárlók preferenciáit, szokásait vizsgáló közel 1500 fős kvantitatív kutatásán keresztül ötleteket adjon a pálinkafőzdék és az ágazat marketingstratégiájának megalapozásához.

A BGF által elvégzett felmérésből kiderült, a megkérdezettek közül sokan még mindig egy kalap alá veszi a pálinkákat a pálinka jellegű italokkal, például a mézes pálinkákkal. Vannak, akik még nem tudják, hogy az igazi pálinka semmiféle egyéb anyagot nem tartalmazhat – még mézet sem. Mindezek ellenére a mérések szerint határozottan növekszik a valódi pálinkák ismertsége.

A hazai pálinkafőzdék csak akkor működhetnek sikeresen, ha követik a fogyasztói igényeket - emelte ki dr. Totth Gedeon, a kutatás vezetője előadása során. Az ágazat gazdaságossági sikerének egyik letéteményese az értékesítési stratégia meghatározása – hangsúlyozta a BGF oktatója – ehhez azonban a pálinkával kapcsolatos attitűdök, ismeretek, elvárások alaposabb ismerete szükséges. Hozzátette azt is, hogy a már hagyományossá váló pálinkafesztiválok segítségével lerövidülnek az értékesítési utak a főzdék és vevőik között, ez pedig tovább erősítheti a pálinka versenyképességét a konkurens szeszes italokhoz képest.

A vásárlási szokásokat döntően az íz és a márkával kapcsolatos ismeretek határozzák meg, a kevésbé ismert termékek estében azonban a címke, annak informatív jellege és a gyümölcs fajtája a döntő tényező, így utóbbi vizuális kiemelése különösen fontossá vált. Emellett azonban nagyon fontos a vásárlás célja, amely nagymértékben befolyásolja a költési hajlandóságot. Legtöbbet akkor vagyunk hajlandók a pálinkára költeni, ha ajándéknak vásároljuk. Fogyasztani leginkább ünnepi alkalomkor, vagy családi, baráti összejövetelen fogyasztjuk, otthon, családtagnál, vagy barátoknál. A fogyasztók döntő többsége már most is valódi magyar terméknek, Hungarikumnak tartja a pálinkát. Elsősorban a régóta jól ismert ízeket szeretjük: a szilvát, a barackot és a körtét. A fogyasztóknak elég határozott képe van az „ideális” pálinkáról: kellemes, gyümölcsös ízű, lágy és zamatos.

„Kis ország nemzeti italaként nehezen törhet be a pálinka a nemzetközi piacra. A közösségi marketingaktivitás eredményeként várhatóan jelentősen emelkedni fog a pálinka iránti érdeklődés hazánkban” – emelte ki dr. Totth Gedeon, a BGF Kereskedelem és Marketing Intézetének vezetője. Hozzátette: „Az a cél, hogy a pálinka olyan, a nemzeti imázst is meghatározó itala legyen hazánknak, mint Franciaországnak a konyak, Angliának a whisky, vagy Mexikónak a tequila. Az elkövetkezendő évek stratégiájában a pálinka nem csak italként jelenik meg, hanem húsok, desszertek készítésének fontos kellékeként gazdagítja majd a minőségi magyar konyha íz világát is.” A pálinkamarketing fogyasztói, vásárlói szokások és elvárások című konferenciát idén először rendezte meg az intézmény.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.