Ha magyar vagy, pálinkát igyál!

A pálinka a nemzeti imázs meghatározó itala lehet hazánkban, akárcsak Franciaországnak a konyak, Angliának a whisky, vagy Mexikónak a tequila – hangzott el egy budapesti konferencián.

Hazánk nemzeti imázsát is meghatározó ital lehet a pálinka 5-6 éven belül az utóbbi évek marketingaktivitásának köszönhetően. A cél egyelőre az, hogy itthon kedveltté váljon, és mind többen ismerjék meg azon értékeit, amelyek megkülönböztetik más szeszesitaloktól - hangzott el a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kara által szervezett pálinkamarketing konferencián 2010. június 9-én.

A pálinkamarketing fogyasztói, vásárlói szokások és elvárások című konferenciának nem titkolt célja volt, hogy a BGF Kereskedelem és Marketing Intézetének a valódi pálinkák ismertségét, a magyar vásárlók preferenciáit, szokásait vizsgáló közel 1500 fős kvantitatív kutatásán keresztül ötleteket adjon a pálinkafőzdék és az ágazat marketingstratégiájának megalapozásához.

A BGF által elvégzett felmérésből kiderült, a megkérdezettek közül sokan még mindig egy kalap alá veszi a pálinkákat a pálinka jellegű italokkal, például a mézes pálinkákkal. Vannak, akik még nem tudják, hogy az igazi pálinka semmiféle egyéb anyagot nem tartalmazhat – még mézet sem. Mindezek ellenére a mérések szerint határozottan növekszik a valódi pálinkák ismertsége.

A hazai pálinkafőzdék csak akkor működhetnek sikeresen, ha követik a fogyasztói igényeket - emelte ki dr. Totth Gedeon, a kutatás vezetője előadása során. Az ágazat gazdaságossági sikerének egyik letéteményese az értékesítési stratégia meghatározása – hangsúlyozta a BGF oktatója – ehhez azonban a pálinkával kapcsolatos attitűdök, ismeretek, elvárások alaposabb ismerete szükséges. Hozzátette azt is, hogy a már hagyományossá váló pálinkafesztiválok segítségével lerövidülnek az értékesítési utak a főzdék és vevőik között, ez pedig tovább erősítheti a pálinka versenyképességét a konkurens szeszes italokhoz képest.

A vásárlási szokásokat döntően az íz és a márkával kapcsolatos ismeretek határozzák meg, a kevésbé ismert termékek estében azonban a címke, annak informatív jellege és a gyümölcs fajtája a döntő tényező, így utóbbi vizuális kiemelése különösen fontossá vált. Emellett azonban nagyon fontos a vásárlás célja, amely nagymértékben befolyásolja a költési hajlandóságot. Legtöbbet akkor vagyunk hajlandók a pálinkára költeni, ha ajándéknak vásároljuk. Fogyasztani leginkább ünnepi alkalomkor, vagy családi, baráti összejövetelen fogyasztjuk, otthon, családtagnál, vagy barátoknál. A fogyasztók döntő többsége már most is valódi magyar terméknek, Hungarikumnak tartja a pálinkát. Elsősorban a régóta jól ismert ízeket szeretjük: a szilvát, a barackot és a körtét. A fogyasztóknak elég határozott képe van az „ideális” pálinkáról: kellemes, gyümölcsös ízű, lágy és zamatos.

„Kis ország nemzeti italaként nehezen törhet be a pálinka a nemzetközi piacra. A közösségi marketingaktivitás eredményeként várhatóan jelentősen emelkedni fog a pálinka iránti érdeklődés hazánkban” – emelte ki dr. Totth Gedeon, a BGF Kereskedelem és Marketing Intézetének vezetője. Hozzátette: „Az a cél, hogy a pálinka olyan, a nemzeti imázst is meghatározó itala legyen hazánknak, mint Franciaországnak a konyak, Angliának a whisky, vagy Mexikónak a tequila. Az elkövetkezendő évek stratégiájában a pálinka nem csak italként jelenik meg, hanem húsok, desszertek készítésének fontos kellékeként gazdagítja majd a minőségi magyar konyha íz világát is.” A pálinkamarketing fogyasztói, vásárlói szokások és elvárások című konferenciát idén először rendezte meg az intézmény.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.