A Budapest Fourstar Szállodaüzemeltető és Szolgáltató kft. által indított szolgáltatásról a társaság napokban kiadott közleménye így fogalmaz:
"Az elmúlt hónapok talán egyik legvitatottabb internetes jelensége a közösségi vásárló oldalak gyors térnyerése. Alig több mint 1 éve, hogy Magyarországon is megjelentek az amerikai Groupon üzleti modelljét másoló kuponoldalak, és máris az egész online hirdetési piac átalakulóban van.
A vásárlók szemszögéből nézve teljesen érthető a hatalmas kedvezményeket kínáló weboldalak népszerűsége, de vajon milyen hatással lesz a szolgáltatásaikat tömegesen leértékelő turisztikai szolgáltatókra mindez?
Az elmúlt évek elhúzódó válsága miatti keresletcsökkenésből még fel sem ocsúdva, most az üdülési csekk gyors kivezetése sújtja a szolgáltatókat. Közben a devizaárfolyamok soha nem látott magasságokba szöknek, ellehetetlenítve ezzel a beruházási hiteleket felvevőket.
A szállodák bankkézre kerülése már-már mindennapos, így a vendégekért folytatott kemény harcban a stratégia újragondolása helyett a hatalmas árengedmények túl nagy teret nyertek. A Travelbooggie.com portál alapítói ezért küldetésüknek érzik, hogy valós alternatívát kínáljanak a turisztikai szolgáltatóknak a kuponos hirdetéssel szemben.
Természetesen nem állítjuk azt, hogy a közösségi vásárló oldalak minden szolgáltatónak kivétel nélkül veszteségeket okoznak. De ezeknek a hirdetési felületeknek a túlzott használata az egész iparágat súlyos negatív árspirálba sodorhatja. Ezért fontosnak tartjuk, hogy a szolgáltatók más online stratégiákat is megismerjenek, és tudatosan, üzleti céljaiknak megfelelően válasszanak hirdetési felületet. - nyilatkozta Budea Ildikó, az oldalt létrehozó Budapest Fourstar Szálloda Üzemeltető és Tanácsadó Kft. vezető tanácsadója.
A Travelbooggie.com turisztikai portál néhány hete indult útjára. Az oldalon tartalmas szabadidős lehetőségeket gyűjtenek össze jól átláthatóan elrendezve. Legyen az program, szállás, gasztronómiai élmény, koncert vagy repülőjegy, a kikapcsolódást keresők itt mindent megtalálnak egy helyen. És hogy mennyire lesz hosszú távon életképes ez a stratégia? A turisztikai szolgáltatók többségétől pozitívak a visszajelzések, és a dinamikusan növekvő regisztrálói adatbázis is azt bizonyítja, hogy az online felhasználók sem mindig csak aszázalékokra mozdulnak!'
(MTI- OTS)