Hamarosan indul a kiállítási szezon  

A turizmusban tevékenykedő vállalkozások számára kulcsfontosságú a személyes kapcsolatok   kiépítése, ápolása. Ezek közül az egyik leghatékonyabb a megjelenés a vásárok szakmai napjain.  

A kiállítások haszna az értékesítésben is lecsapódik, hiszen a nagyközönségi vásárokon, illetve napokon megjelenő érdeklődőkből megrendelők (utasok, vendégek) válhatnak. Hogy egy utazási iroda, szálloda, légitársaság vagy nonprofit szereplő mely vásáron jelenjen meg, több tényezőtől is függhet: a vásár hatáskörétől, időtartamától, helyétől, idejétől. A végfogyasztóval történő találkozás, a szakmai kapcsolatok építése, a konkurencia feltérképezése és az új termékek tesztelése egyaránt cél lehet. A megjelenés hatékonyságát az egyes kiállítók önállóan is mérhetik saját kapcsolatfelvételi űrlapokkal, és a rendezvényhelyszínek is végeznek vagy végeztetnek erről kutatást. Az idén 28. alkalommal megrendezendő UTAZÁS kiállításról például tavaly a Szonda Ipsos készített felmérést. A kutatásból kiderül, hogy a megkérdezett kiállítók szinte mindegyike a cég népszerűsítését és a piaci jelenlét prezentálását jelölte meg a megjelenés elsődleges céljának. Ezek a célkitűzések a 2004-es rendezvényen 82, illetve 87 százalékban teljesültek. A kiállítók válaszai szerint a vártnál sikeresebb mértékben tudták növelni a cég presztízsét, ápolni az üzleti kapcsolatokat, bemutatni az új termékeket. Alkalom volt a fogyasztói igények megismerésére, az értékesítés és konkurencia feltérképezésére is. A megkérdezett látogatók elégedettek voltak a tájékoztatással és az akciós lehetőségekkel. Annak ellenére, hogy csak 30 százalékuk tervezett kedvezményes előfoglalást, végül a megkérdezettek 53 százaléka foglalt nyaralást a vásáron.

Virágzó vidéki rendezvények

A vidéki utazási vásárok az elmúlt évek során egyre komolyabb pozíciót szereztek a kiállítások között. Ma már alig akad olyan megyeszékhely, ahol ne rendeznének tavaszonként ilyen programot. A kisebb, regionális vásárok előnye, hogy a célközönség helyben ismerkedhet meg a turisztikai ajánlatokkal. „A látogatóknak fontos, hogy a kiállítást évről évre a belvárosban, patinás kiállítási helyszínen rendezzük meg” – mondta Kelemen László, a Kapos Expó ügyvezető igazgatója. A kiállítás hatására a Kaposvárott és környékén lakók távolabbi, számukra kevésbé ismert országrészre is elutaznak. Tavaly például a Tisza-tó volt a kiállítás díszvendége, aminek hatására 2004-ben mérhetően több vendég érkezett oda a régióból. „Pályázati úton sajnos kevés pénzt tudunk a kiállítás megszervezéséhez szerezni” – panaszolta az igazgató. A turisztikai kiállítások közül ugyanis a kaposvári február eleji időpontjával az év nyitórendezvényének számít, mire a pályázatokat kiírják, addigra általában a vásár már lezajlik. Az elnyerhető összeg pedig a legtöbb esetben a kiírás évére vonatkozik. Kelemen László az Eus pályázatoktól remél támogatást a rendezvényhez.

Szállodás szemmel

A rendszeres kiállítónak számító Accor-Pannonia Hotels szállodalánc számos külföldi kiállításon képviselteti magát, amelyeken a Magyar Turizmus Rt. nemzeti standján vonultatja fel ajánlatait, tudtuk meg Fejér Péter értékesítési igazgatótól. A külföldi turisztikai vásároknak leginkább marketing- és pr-értéket tulajdonítanak, üzletszerző hatékonyságuk nem olyan magas, mint a MICE vásároknak. Kivételnek tekinthető ez alól a márciusban tartott ITB, amelyen már általában elkezdenek tárgyalni az egy évvel későbbi szezonról. A budapesti UTAZÁS kiállításon természetesen az összes magyar házat képviselik. A szállodaláncnak döntően Budapesten vannak a szállodái, a magyar utazóközönség azonban jellemzően nem a négy-öt, hanem a háromcsillagosokat veszi igénybe. A budapesti kiállításon azonban a vidéki házak is előtérbe kerülnek, például a szegedi és székesfehérvári Novotel, valamint a balatoni Club Siófok. Egy kiállítás általában számos, a kiállítótól független és függő tényező következtében lehet sikeres, véli Fejér Péter. Sok múlik azon, milyen a stand kialakítása, hol helyezkedik el, mekkora a vásár látogatottsága, valamint mennyire lehetett jól előkészíteni a találkozásokat, hány tárgyalást sikerült lebonyolítani a szakmai napon, és ezek mennyire voltak eredményesek. A közönségnapokat általában nem tekinti hatékonynak az értékesítési igazgató, és kidobott pénznek tartja azokat a vásárokat, amelyeken személyesen nem, csak kiadványokkal jelenhetnének meg. Az összeállításunkban szereplő vásárok és vásárszervezők listájával olvasóink számára a könnyebb eligazodást kívánjuk segíteni a gazdag bel- és külföldi kínálatban.

 

 

 

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.