Magyarországon közel 90 fajta hal található meg, de ebből az átlagfogyasztó alig ismer párat, halfogyasztásunk pedig messze elmarad az EU átlagtól. Hazánk vadászati nagyhatalomnak számít, évente ugyanis 250 ezer vadat ejtenek el. Magyarország a lőtt vad mennyisége és minősége terén is az elsők között van, vadhús fogyasztásában viszont az utolsók közt kullogunk. Ennek egyik legszembetűnőbb oka a rossz minőségben rejlik: szinte csakis előre csomagolt, mirelit vadhúshoz lehet hozzájutni. Tőkehús formájában Magyarországon a háziasszonyok zöme nem tud vadhúst venni.
„Halfogyasztás tekintetében sereghajtók vagyunk az EU-ban, hiszen a 22 kg/év átlaghoz képest itthon 4,2-4,5 kg halat fogyasztunk átlagosan évente. Ezért is gondoltuk úgy, hogy a vadász szezon alkalmával a vad és a hal lesz a mostani vásár középpontjában. 180 kiállító lesz a rendezvényen, ez azt jelenti, hogy eddig ez a legnagyobb vásár. A B épület előtt is berendezünk egy kültéri piacot, ahol húskészítmények mellett vad és hal különlegességeket is vásárolhatnak az érdeklődők.” – mondta el Pap Krisztián, a rendező Magyar Delikátesz Kft. ügyvezetője.
A szervezők évről-évre megújítják a Kézműves Magyar Ízek Vásárát. Az immár hatodik vásár középponti témája a vad- és halhús lesz. A Millenáris B épületét már kinőtte a rendezvény, ezért az épület előtti szabad területen egy nem mindennapi 30 standból álló szabadtéri húspiacot is berendeznek a szervezők. Itt bárki megkóstolhatja a szürkemarha, mangalica, szarvas és pisztráng különlegességeket is. A kültéri piac mellett a B épületben, a vásár területén 150 kiállító által előállított több mint 5000 íz (mézek, lekvárok, szörpök, sonkák, sajtok, pálinkák, fűszerek és tejtermékek stb.) várja az eredeti magyar és határon túli magyar különlegességek iránt érdeklődőket.
„Mindig is a magyar gazdaság segítése, a magyar élelmiszer ipar és a tradicionális magyar ízek népszerűsítése és a magyar termelők segítetése lesz a célunk a rendezvénnyel. Sokuknak az is nagy segítség, hogy a vásárt látogató több ezer vendégen keresztül komoly bevételhez és vásárlói bázishoz jutnak.” – hangsúlyozta Pap Krisztián.