Ennek a meglátásának adott hangot Jeff Strachan, a Marriott International Közel-Keletért és Afrikáért felelős értékesítési és marketingigazgatója. Különösen Dubajra igaz ez, ahol nemrég még csak szállodákban voltak éttermek, míg ma már sorra nyílnak a jobbnál jobb vendéglők, akár bevásárlóközpontokban is; szükség van a magasan képzett személyzetre, óriási a verseny a tehetséges séfekért - tette hozzá.
A szállodai és vendéglátóipari munkaerő toborzással foglalkozó CatererGlobal.com weboldal egy nemrég napvilágot látott jelentése szerint a térség munkaadói piacának 78%-a szenved a fenti nehézségektől, mind a toborzás, mind pedig a munkaerő megtartása terén. A felmérésből szintén kitűnik, hogy a közel-keleti térségben igencsak megnőtt az igény a kérdéses munkaerő iránt. Ugyanakkor másfelé tekingetnek a térségből; az eddig népszerű Afrika mint „küldőpiac” jelentősége komolyan lecsökkent 2010-hez képest.
Mint kiderült, a megkérdezett 60 személyzetis vezető szerint a probléma oka kettős: a jelentkezők egyfelől túl nagy elvárásokkal érkeznek, másfelől túl sokuk nem rendelkezik kellő tapasztalattal. A weboldal értékesítési igazgatója, Peter Willis úgy látja: különösen az éttermi vezetés terén akadnak gondok.
Forrás: Tourexpi