Hogy ehhez mit szólnak a franciák?

Németország először előzte meg Franciaországot az európai utazók népszerűségi listáján - közölte a Turizmus Online-nal a DZT, Német Turisztikai Hivatal.  

Az előző évhez képest a Szövetségi Statisztikai Hivatal a vendégéjszakák terén tíz százalékos, míg az érkezéseknél 11 százalékos növekedést regisztrált. A több mint kilenc ággyal rendelkező szálláshelyek, illetve a kempingek 2010-ben több mint 60,3 millió vendégéjszakát jelentettek. 

A piac további pozitív fejlődésében bízva Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsának elnöke reméli, hogy 2020-ra a külföldi vendégéjszakák száma meghaladja majd a 80 milliót is.

Mint azt a DZT közölte, Németország 2004 óta folyamatosan túlszárnyalja az európai átlagot: az európai utazók népszerűségi listáján már a második helyen áll Spanyolország mögött. Franciaország ezzel – Olaszországot és Ausztriát megelőzve – a dobogó harmadik fokára került.  

A vendégéjszakák növekedéséből mindenekelőtt a németországi városok profitáltak: a 2009-es válságév után tavaly már újjáéledt az üzleti utazások szektora is. Így 2010-ben majdnem mindegyik német nagyváros több mint tíz százalékos növekedést könyvelhetett el. 

Svájc Hollandia után a második legfontosabb európai küldőpiaccá vált Németország számára, és megelőzte Nagy- Britanniát is. Különösen jó eredmény, hogy a szomszédos Lengyelország 2010-ben 15,7 százalékos növekedést produkált. De Amerikasem maradt le: a vendégéjszakák száma 11,1 százalékos növekedést mutat.  

Az átlagon felül teljesítettek a BRIC-államok is (Brazília, Oroszország, India, Kína): a négy ország lakosai mind üzleti, mind rekreációs céllal egyre többet utaznak. Brazília 42 százalékos, Oroszország 24 százalékos, India 26 százalékos, míg Kína 33 százalékos növekedéssel büszkélkedhet. A tavalyi évben Kína majd 1,1 millió vendégéjszakával és 424 eurós napi átlagköltéssel először előzte meg Japánt a németországi küldőpiacok sorrendjében. 

De a Perzsa-öböl államaiban is növekszik a kereslet Németország iránt: itt tavaly 26 százalékos növekedés jelentkezett. Az arab vendégek egyre inkább kihasználják a nyári hónapokat, hogy bevásárló- és wellnesskörutakat tegyenek Németországban. 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.