Az előző évhez képest a Szövetségi Statisztikai Hivatal a vendégéjszakák terén tíz százalékos, míg az érkezéseknél 11 százalékos növekedést regisztrált. A több mint kilenc ággyal rendelkező szálláshelyek, illetve a kempingek 2010-ben több mint 60,3 millió vendégéjszakát jelentettek.
A piac további pozitív fejlődésében bízva Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsának elnöke reméli, hogy 2020-ra a külföldi vendégéjszakák száma meghaladja majd a 80 milliót is.
Mint azt a DZT közölte, Németország 2004 óta folyamatosan túlszárnyalja az európai átlagot: az európai utazók népszerűségi listáján már a második helyen áll Spanyolország mögött. Franciaország ezzel – Olaszországot és Ausztriát megelőzve – a dobogó harmadik fokára került.
A vendégéjszakák növekedéséből mindenekelőtt a németországi városok profitáltak: a 2009-es válságév után tavaly már újjáéledt az üzleti utazások szektora is. Így 2010-ben majdnem mindegyik német nagyváros több mint tíz százalékos növekedést könyvelhetett el.
Svájc Hollandia után a második legfontosabb európai küldőpiaccá vált Németország számára, és megelőzte Nagy- Britanniát is. Különösen jó eredmény, hogy a szomszédos Lengyelország 2010-ben 15,7 százalékos növekedést produkált. De Amerikasem maradt le: a vendégéjszakák száma 11,1 százalékos növekedést mutat.
Az átlagon felül teljesítettek a BRIC-államok is (Brazília, Oroszország, India, Kína): a négy ország lakosai mind üzleti, mind rekreációs céllal egyre többet utaznak. Brazília 42 százalékos, Oroszország 24 százalékos, India 26 százalékos, míg Kína 33 százalékos növekedéssel büszkélkedhet. A tavalyi évben Kína majd 1,1 millió vendégéjszakával és 424 eurós napi átlagköltéssel először előzte meg Japánt a németországi küldőpiacok sorrendjében.
De a Perzsa-öböl államaiban is növekszik a kereslet Németország iránt: itt tavaly 26 százalékos növekedés jelentkezett. Az arab vendégek egyre inkább kihasználják a nyári hónapokat, hogy bevásárló- és wellnesskörutakat tegyenek Németországban.