A buszokra kiragasztott "Biztosan van Isten" hirdetésre érkezett tavaly a legtöbb panasz a brit reklámfelügyelethez. A Keresztény Párt kampányára több mint 1200 panasz érkezett, mondván a hirdetés sértő az ateistákra nézve, ráadásul a szövegben foglaltak bizonyítására sincs lehetőség.
A mindenható létezését bizonygató poszterek egyébként a Humanista Párt korábbi hadjáratára válaszolva készültek. Az ateisták ekkor azt mondták: "Valószínűleg nincs Isten, ezért hagyd abba az aggódást, és élvezd az életed". (a Humanista Párt példáját Németországban átvették Magyarországon ellenkampányt indítottak ellene). A reklámszövetség azonban egyik poszter ellen sem indított eljárást, arra hivatkozva, hogy a politikai hirdetések a hatáskörükön kívül esnek.
Nagy-Britanniában az elmúlt évben egyébként 14 százalékkal emelkedtek az egészségügyi és kozmetikai szerek hirdetéseivel kapcsolatos panaszok, miközben az alkoholreklámokra 26 százalékkal érkezett kevesebb kifogás.
A panaszlista második helyére több mint ezer beadvánnyal a Volkswagen autógyár hirdetése került. Az ominózus filmben a gyár egyik mérnöke a saját klónjaival harcol. A britek ezt annyira furcsának találták, hogy a reklámszövetség határozata szerint a hirdetést este 9 óra előtt nem szabad bemutatni.
A lista harmadik helyére 804 panasszal egy egyszerű sütőtisztító került. A HomePride szlogenje szerint a tisztítószer használata annyira egyszerű, hogy még a férfiak is képesek vele takarítani. A reklámfelügyelet azonban egyáltalán nem értett egyet a panaszosokkal, a hirdetést kifejezetten mulatságosnak találta.