Hungexpo: A válságnak vége!

Visszatért a kiállítói optimizmus, több kiállításon is nőtt a látogatói érdeklődés, ismét élénkül a kiállítási piac -  erre utalnak a HUNGEXPO Zrt. első félévi eredményei.

Ganczer Gábor a HUNGEXPO vezérigazgatója elmondta: a 2013-as év első felében sikerült teljesíteni a HUNGEXPO üzleti terveit. Komoly feladatot jelentett megtartani a kiállítások iránti bizalmat, de a rendezvényekkel elégedettek voltak a kiállítók, a látogatók és a szakmai partnerek is. Ebben az időszakban a HUNGEXPO összesen 90.067 négyzetméteren, 1965 kiállító részvételével szervezett 11 saját kiállítást, melyeket 201 ezer érdeklődő tekintett meg. 

Csúcslátogatottság 

A január különleges agrár-kiállításokkal kezdődött. A HUNGEXPO illetve a MEGFOSZ először szervezte együtt az AGROmashEXPO-t és az AgrárgépShow-t. A korábbi évek megosztottsága helyett most egy időben és egy helyen tartott gépbemutató minden érintettnek a legjobb megoldást kínálta. Rekordot döntött a látogatószám: több mint negyvenötezer érdeklődő kereste fel a standokat.

Az első félév látogatói csúcsát hozta a rendkívül népszerű FeHoVa. A 20. alkalommal rendezett Fegyver Horgászat Vadászat kiállítás megtekintésére az auditált adatok szerint 53098-an érkeztek. A hasonló témájú európai események között vezető helyen szereplő szakkiállítás mára a vadászok és horgászok számára kihagyhatatlan nemzetközi esemény, de sokan érkeznek a természetkedvelő nagyközönség köreiből is. Ebben az évben először került a FeHoVa mellé a Budapest Boat Show hajókiállítás. Az párhuzamos rendezés jó kezdeményezésnek bizonyult, ez a gyakorlat folytatódik jövőre is.

A korábbi évekhez hasonló érdeklődés övezte az UTAZÁS kiállítást. Az öt kontinens 30 országának közel ötszáz kiállítójával rendezett 36. Nemzetközi Turisztikai kiállítást több mint negyvenezren tekintették meg.

Újítások és hagyományok

Az új koncepció szerint szervezett CONSTRUMA megtartotta korábbi népszerűségét. Ezúttal 18 ország 500 cége állított ki. A mintegy 50 kísérő konferencián több ezer szakember vett részt, a látogatók száma pedig meghaladta az ötvenezer főt. A kiállítás-csokorban az idén a CONSTRUMAkert, jelentette a tematikai újdonságot, s amellett az OTTHONDesign lakberendezési és az URB:ICON városfejlesztési konferencia és projektvásár is helyet kapott.

Magyarország legjelentősebb ipari kiállítás-együttesén, az Ipar Napjain, ebben az évben 14 ezer szaklátogatót regisztráltak. A MACH-TECH Nemzetközi gépgyártás-technológiai és hegesztéstechnikai szakkiállításon illetve az INDUSTRIAUTOMATION Nemzetközi ipari automatizálási szakkiállításion ezúttal mintegy 12000 négyzetméteren 350 cég mutatkozott be, köztük multinacionális nagyvállalatok, de szép számban kis- és közepes vállalkozások is.

Májusban a Hungexpo Budapesti Vásárközpont adott otthont a kutya világkiállításnak. A World Dog Show szervezőinek százezres nemzetközi közönséget és több tízezer ezer kutyát sikerült világszínvonalú rendezvényhez méltóan fogadni.

A második félév nyitánya: Csupa Nő!

A Hungexpo új témaválasztással megy a vásárlói igények elé. Magyarország legnagyobb kiállítás szervező cége a HG Média cégcsoport – a TV2 közreműködésével - új, elsősorban a hölgyeknek szóló eseménnyel jelentkezik. A „CSUPA NŐ – Vásár és figyelem csak neked!” program szeptember 5-8. között várja a látogatókat. A különleges kiállítás és vásár 7 fő témára épít, 7 neves médiaszemélyiség tolmácsolásával. 

Jövőnk az autó!

Új társat kap az Autotechnika diagnosztikai, garázsipari kiállítás. Most először „pörög fel” az AUTOMOTIVE HUNGARY, Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás november 7-9. között. Témái összefoglalva: ÜZLET- TUDOMÁNY – KARRIER az autóiparban. Magyarország húzóágazata lett az autógyártás. Az ágazat cégeinek, a beszállítóknak és a szakmának az új kiállítással európai színvonalú bemutatkozást biztosít a HUNGEXPO.

Kongresszusok, vendégrendezvények határok nélkül

A saját szervezésű kiállítások és vásárok mellett ismét a Budapesti Vásárközpontban rendezik az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítást (OMÉK), szeptember 18-22. között. A Hungexpo Zrt. már most két, egyenként is több ezer fő részvételével jövőre sorra kerülő nemzetközi rendezvényre írt alá szerződést.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.