Ganczer Gábor a HUNGEXPO vezérigazgatója elmondta: a 2013-as év első felében sikerült teljesíteni a HUNGEXPO üzleti terveit. Komoly feladatot jelentett megtartani a kiállítások iránti bizalmat, de a rendezvényekkel elégedettek voltak a kiállítók, a látogatók és a szakmai partnerek is. Ebben az időszakban a HUNGEXPO összesen 90.067 négyzetméteren, 1965 kiállító részvételével szervezett 11 saját kiállítást, melyeket 201 ezer érdeklődő tekintett meg.
Csúcslátogatottság
A január különleges agrár-kiállításokkal kezdődött. A HUNGEXPO illetve a MEGFOSZ először szervezte együtt az AGROmashEXPO-t és az AgrárgépShow-t. A korábbi évek megosztottsága helyett most egy időben és egy helyen tartott gépbemutató minden érintettnek a legjobb megoldást kínálta. Rekordot döntött a látogatószám: több mint negyvenötezer érdeklődő kereste fel a standokat.
Az első félév látogatói csúcsát hozta a rendkívül népszerű FeHoVa. A 20. alkalommal rendezett Fegyver Horgászat Vadászat kiállítás megtekintésére az auditált adatok szerint 53098-an érkeztek. A hasonló témájú európai események között vezető helyen szereplő szakkiállítás mára a vadászok és horgászok számára kihagyhatatlan nemzetközi esemény, de sokan érkeznek a természetkedvelő nagyközönség köreiből is. Ebben az évben először került a FeHoVa mellé a Budapest Boat Show hajókiállítás. Az párhuzamos rendezés jó kezdeményezésnek bizonyult, ez a gyakorlat folytatódik jövőre is.
A korábbi évekhez hasonló érdeklődés övezte az UTAZÁS kiállítást. Az öt kontinens 30 országának közel ötszáz kiállítójával rendezett 36. Nemzetközi Turisztikai kiállítást több mint negyvenezren tekintették meg.
Újítások és hagyományok
Az új koncepció szerint szervezett CONSTRUMA megtartotta korábbi népszerűségét. Ezúttal 18 ország 500 cége állított ki. A mintegy 50 kísérő konferencián több ezer szakember vett részt, a látogatók száma pedig meghaladta az ötvenezer főt. A kiállítás-csokorban az idén a CONSTRUMAkert, jelentette a tematikai újdonságot, s amellett az OTTHONDesign lakberendezési és az URB:ICON városfejlesztési konferencia és projektvásár is helyet kapott.
Magyarország legjelentősebb ipari kiállítás-együttesén, az Ipar Napjain, ebben az évben 14 ezer szaklátogatót regisztráltak. A MACH-TECH Nemzetközi gépgyártás-technológiai és hegesztéstechnikai szakkiállításon illetve az INDUSTRIAUTOMATION Nemzetközi ipari automatizálási szakkiállításion ezúttal mintegy 12000 négyzetméteren 350 cég mutatkozott be, köztük multinacionális nagyvállalatok, de szép számban kis- és közepes vállalkozások is.
Májusban a Hungexpo Budapesti Vásárközpont adott otthont a kutya világkiállításnak. A World Dog Show szervezőinek százezres nemzetközi közönséget és több tízezer ezer kutyát sikerült világszínvonalú rendezvényhez méltóan fogadni.
A második félév nyitánya: Csupa Nő!
A Hungexpo új témaválasztással megy a vásárlói igények elé. Magyarország legnagyobb kiállítás szervező cége a HG Média cégcsoport – a TV2 közreműködésével - új, elsősorban a hölgyeknek szóló eseménnyel jelentkezik. A „CSUPA NŐ – Vásár és figyelem csak neked!” program szeptember 5-8. között várja a látogatókat. A különleges kiállítás és vásár 7 fő témára épít, 7 neves médiaszemélyiség tolmácsolásával.
Jövőnk az autó!
Új társat kap az Autotechnika diagnosztikai, garázsipari kiállítás. Most először „pörög fel” az AUTOMOTIVE HUNGARY, Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás november 7-9. között. Témái összefoglalva: ÜZLET- TUDOMÁNY – KARRIER az autóiparban. Magyarország húzóágazata lett az autógyártás. Az ágazat cégeinek, a beszállítóknak és a szakmának az új kiállítással európai színvonalú bemutatkozást biztosít a HUNGEXPO.
Kongresszusok, vendégrendezvények határok nélkül
A saját szervezésű kiállítások és vásárok mellett ismét a Budapesti Vásárközpontban rendezik az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítást (OMÉK), szeptember 18-22. között. A Hungexpo Zrt. már most két, egyenként is több ezer fő részvételével jövőre sorra kerülő nemzetközi rendezvényre írt alá szerződést.