Közép-Európa legnagyobb beutaztató workshopjának – actb’10 (www.actb.eu) – keretében tartotta nemzetközi sajtótájékoztatóját a Duna Turisztikai Marketingegyesület (Donauwerbung: www.danube-river.org).
A Donauwerbung az egyik legrégebben működő nemzetközi turisztikai szervezet, amely 1960 óta fogja össze a Duna-menti országokat a folyó közös promóciója, s minél szélesebb körű turisztikai hasznosítása érdekében. A bécsi központú szervezetnek Magyarország is négy évtizede tagja, a tagságból eredő feladatokat pedig a Magyar Turizmus Zrt. bécsi külképviseletén keresztül látja el. Az idén negyvenéves nemzetközi szervezet nemzetközi marketingtevékenységének középpontjában – a magyar érdekekkel teljes összhangban – a Duna mentén található kulturális emlékek és a világörökségek promóciója áll. A 2011 első felében esedékes soros magyar EU elnökség kiemelt prioritásai közé tartozik a Duna-térségre vonatkozó stratégiai dokumentum elfogadása. E témában a turisztikai tapasztalatcsere előmozdítása érdekében Dr. Niklai Ákos kezdeményezte, hogy a Duna Turisztikai Marketingegyesület ez év decemberében, a magyar EU elnökség „előestéjén” Budapesten tartsa soron következő közgyűlését. A meghívás tényét az Egyesület január 27-i marketingülésén Kovács Balázs, az MT Zrt. külképviselője megerősítette. A dunai hajók fedélzetén évente több mint 200 ezer turista érkezik hazánkba.
Az MT Zrt. bécsi irodájának vezetője megemlítette, hogy a 2011-es magyar EU elnökség agendájának kiemelt prioritása a Duna-térség stratégiai dokumentumának elfogadása, amely közösségi források lehívását teszi lehetővé a térség fejlesztéseit szolgáló projektek megvalósítása érdekében. Az MT Zrt. Duna Turisztikai Marketingegyesületben és Ausztriában végzett tevékenységéről további információ itt: www.ungarn-tourismus.at/sarok/index.php. (Magyar Turizmus Zrt.)