Egy nemrég elkészült szakmai elemzés szerint 2013. januárjától november végéig, a teljes vendégforgalmat mérlegelve a Budapest-Közép-Dunavidék régió az éllovas, ahol - 2012 hasonló időszakához képest - 484 ezerrel több vendégéjszakát könyvelhettek el. Ez 6,3 százalékos növekedést jelentett.
A dobogó második helyén az észak-magyarországi régió következik, amely az előző év azonos időszakához képest 173 ezer vendégéjszakával növelte teljesítményét, ami 11,5 százalékos emelkedést jelez.
„Ez a siker a közös munka eredményeként jött létre” - erősítette meg Molnár Anita. „Tavaly a négy évszak minden hónapjában folyamatosan érkeztek turisták a régióba, köszönhetően az új turisztikai termékeknek, programoknak. Így 2013-ban újra érdekessé vált Észak-Magyarország azok körében, akik kikapcsolódást, pihenést kerestek itt. Tavaly a régió valamennyi térségében sokat tettek azért, hogy jól érezzék magukat a vendégek. Így több külföldi - elsősorban lengyel és szlovák - töltötte szabadságát a régióban” - mondta. Természetesen a belföldi turisták is szép számmal jöttek Észak-Magyarországra, többen, mint 2012-ben.
A marketing igazgatóság munkatársai áttekintették tavalyi sikeresek akcióikat, melyeket 2014-ben is folytatnak, de a rendelkezésükre álló pénzforrások alapján új elemekre is szükségük lesz.
A tavalyi eredmények után, idén is kampányolnak Lengyelországban. Áprilisban és májusban több nagy rendezvényt és kitelepülés terveznek Lublinban, Krakkóban, Zakopánéban és Crossnoban. Többek között Tokaj és Eger is bemutatkozik kiváló boraival, kézműves termékekkel, valamint közreadják az Észak-Magyarországról szóló újabb turisztikai információkat is. Az együttműködés bővítésére nagyszabású online kampányt indítanak és a közös munkára száz lengyel utazási iroda bevonására számítanak.
Itthon szintén több rendezvényre készülnek. Februárban például német, francia, szlovák, kuwaiti, brit és skandináv szakemberek részvételével Észak-Magyarország több pontján tartanak nemzetközi partnertalálkozót. A tervezett egészségturisztikai tanulmányút keretében - többek között - ellátogatnak Nógrádgárdonyba, Mátrafüredre, Mátraderecskére, Egerbe és Mezőkövesdre is.
Áprilisban Londonban, az úgynevezett Prémium-napon a külképviselők partnertalálkozóját tartják, ahol kiemelt turisztikai régióként mutatkozik be Észak-Magyarország. Novemberben pedig a hevesi megyeszékhelyen rendezi éves közgyűlését a Szlovák Utazási Irodák Szövetsége, melyre 130 iroda részvételére számítanak.
Öt hétvégén Kecskeméten, Szolnokon, Szegeden, Debrecenben és Nyíregyházán települ ki a marketing igazgatóság azzal a céllal, hogy a helyi lakosokat tájékoztassák az észak-magyarországi üdülési programokról, lehetőségekről. Újdonságként rendhagyó kampánnyal segítenék idén azokat a vendégeket, akik a régióban kívánnak túrázni, kerékpározni, vagy síelni.
A kulturált borfogyasztókra is gondolnak azzal, hogy az Észak-Magyarország négy borvidékén termő legjobb fajtákat népszerűsítik. Ugyancsak szeretnék megnyerni azokat a belföldi turistákat, akik az egészségük megóvására szolgáló programajánlatok közül választanak. Így a jó levegőn tartózkodás előnyeitől, a fürdők, a barlangok jelentőségén át sok mindenre irányítják rá az érdeklődők figyelmét.
Az igazgatónő véleménye szerint mielőbb szükség lenne az Észak-Magyarországra érkező vendégek körét vizsgáló motivációs kutatásra. Ezzel ugyanis még pontosabban megismerhetnék, hogy ki miért érkezik ide, mennyi időt tölt el, ismeri-e a régió turisztikai kínálatát, milyen a térségek imázsa valamint, hogy melyek az ajánlatokkal kapcsolatos elvárásaik. Bíznak abban, hogy erre a kutatásra valóban minél hamarabb sor kerülhet a szakmai partnerek közreműködésével.