Idén is lesz „turisztikai futam”

A Magyar Turizmus Zrt. idén is „turisztikai futammal” készül a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíjra. Július 27-29. között hazánk lesz a „száguldó cirkusz” következő állomása, ezért az MT Zrt. számos marketingeszközt „bevetett” annak érdekében, hogy minél több bel- és külföldi utazót csábítson a Hungaroringre, Magyarországra.

A társaság a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan idén is szorosan együttműködik a Hungaroring Sport Zrt.-vel., amelynek keretében az érdeklődőket hazánk turisztikai kínálatával és a versennyel kapcsolatos információkkal várják a helyszínen. A Magyar Nagydíj turisztikai jelentőségére, valamint a stratégiai partnerségi együttműködésre való tekintettel az MT Zrt. – külképviseletein keresztül – számos akcióval ösztönözte a külföldi utazókat a hazánkban megrendezésre kerülő futam meglátogatására. A szervezők tájékoztatása szerint a külföldi marketingakcióknak is köszönhetően idén 35%-kal több jegyet értékesítettek külföldiek számára. A verseny rendkívül magas nemzetközi média-értékét kihasználandó, Magyarország mint turisztikai desztináció idén is megjelenik a pályán a hazánk turisztikai kínálatát népszerűsítő visit-hungary.com honlapcímmel és az MT Zrt. Magyarország logójával.

Ami pedig a belföldi turizmus ösztönzését illeti, rendkívül sikeresnek bizonyult a Hungaroring új akciója, amelynek keretében mind a 10 ezer, 9.900 forintos jegyet értékesítették a Formula 1 programokra, az ország bármely pontjáról teljesen ingyenes tömegközlekedéssel, együttműködésben a BKK-val, a MÁV-Starttal és a VOLÁN-nal. A Magyar Turizmus Zrt. minderről a www.itthon.hu weboldalán külön Formula 1 menüpontban nyújt folyamatosan teljes körű tájékoztatást a hazai lakosság számára.

A Magyar Turizmus Zrt. „rutinos versenyzőként” immár 12. alkalommal működtet információs pontot a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíj ideje alatt, a Hungaroring Sport Zrt.-vel együttműködésben. Az érdeklődők a Super Gold tribün egyik irodahelyiségben kaphatnak tájékoztatást az MT Zrt. munkatársaitól Magyarország turisztikai kínálatával és a versennyel kapcsolatban. A látogatók tehát a Forma1 és a Hungaroring mellett az ország valamennyi turisztikai régiójának kincseivel is megismerkedhetnek. Ezen kívül turisztikai kiadványokat vihetnek magukkal, amelyeket fellapozva a verseny után is kedvet kaphatnak egy magyarországi utazáshoz.

A külföldi utazók érdeklődésének felkeltésére az MT Zrt. a potenciális küldőországoknak szóló képviseleti honlapok mellett a visit-hungary.com központi oldalán, valamint külképviseleteinek hírleveleiben is felhívja a figyelmet a Magyar Nagydíjra, a Hungaroring Sport Zrt. fotóival illusztrálva. Számos országban indult továbbá „nyereményfutam” is a Hungaroring Sport Zrt. által felajánlott jegyekért. Az MT Zrt. ezen kívül a közösségi média csatornáit is beveti, hogy minél nagyobb rajongótábort gyűjtsön Magyarországnak és a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíjnak.

Németországban a sajtóhírek, hírlevél és közösségi oldalon való megjelenéseket követően nyereményjátékkal startolt a Forma 1 Magyar Nagydíj híre, amelyet népes „rajongótábor” kísérhetett figyelemmel. Az MT Zrt. németországi külképviselete ugyanis a 800.000 példányban megjelenő, 1.300.000 olvasóval rendelkező MIX am Mittwoch magazin hasábjain keresztül invitálta az utazókat hazánkba. A megjelenés azért is jelentős, mivel a lap a teljes Rhein Main területet lefedi.

Az újság ezen kívül internetes oldalán is beszámol a „száguldó cirkusz” magyarországi állomásáról. A cikk végén az MT Zrt. németországi külképviseletének főoldalára (www.ungarn-tourismus.de) irányítják az érdeklődőket, ahol további hasznos információk találhatók a versenyről és hazánk turisztikai kínálatáról. A MIX am Mittwoch Forma 1-es összeállítása az alábbi linken olvasható:

http://www.mixammittwoch.de/reise/mit-mix-am-mittwoch-zur-formel-1-am-hungaroring-in-ungarn

A Red Bull Team kitartóan jó szereplése miatt várhatóan az idén még a korábbi éveknél is több Ausztriából érkező versenydrukker lesz kíváncsi a Hungaroringen megrendezésre kerülő Forma 1-es Magyar Nagydíjra. Ezért az MT Zrt. ausztriai külképviselete a kommunikációs eszközök széles tárházát bevetve népszerűsítette az eseményt.

A 27. Magyar Nagydíj ausztriai népszerűsítése már januárban megkezdődött, amikor az MT Zrt. stratégiai partnerségben a magyar FORMA 1-es futam hivatalos jegyértékesítőjével (www.hungarotickets.com) külön hostess-csapatokkal és a közösségi portálokon folytatott nyereményjátékokkal hívta fel a bécsi autókiállítás (www.viennaautoshow.at) látogatóinak figyelmét, a fiatalok körében is népszerű magyar fesztiválokra és a mogyoródi versenyre. Az akciót kiterjesztették a bécsi Utazás Kiállításra (www.ferien-messe.at) is, így már januárban közel 160 ezer vásárlátogató találkozhatott a Magyarországra csábító szórólapokkal. A nyereményjáték keretében a legtöbb „like-ot” összegyűjtő látogató értékes nyereményeket kapott a Hungaroring futamra.

Ausztria közkedvelt és népszerű könnyűzenei rádiócsatornáin (Kronehit, Radio Arabella) a futamot megelőző hét több napján nyereményjáték keretében népszerűsítették a mogyoródi futamot. Ennek során több VIP belépőt is kisorsoltak a verseny teljes időtartamára, amelyhez a szerencsés nyertes budapesti szállodai elhelyezést is kap 2 fő részére. A rádiós kooperációnak köszönhetően a versenyt megelőző héten naponta több mint félmillió osztrák rádióhallgató értesülhetett az esemény közeledtéről. A fenti együttműködéseken kívül a külképviselet honlapján (www.ungarn-tourismus.at) külön menüpontok tartalmazzák a szükséges információkat a verseny idején Magyarországra látogatók részére, s az eseménynaptárban mindvégig a kiemelt programok között kerül a sportesemény megemlítésre.

Mindezen kívül az MT Zrt. sajtóközleményei és hírlevelei alapján több tucat osztrák sajtóorgánum ismertette az idei futam magyarországi időpontját. A képviselet által az ausztriai magyarok körében Rot-Weiß-Rot in Ungarn címmel májusban indított turisztikai mozgalom közösségi platformján ugyancsak számos alkalommal találkozhattak invitáló cikkekkel a Facebook látogatói. A kommunikációs akció során az MT Zrt. Ausztriában külön felhívja a potenciális turisták figyelmét arra, hogy a Bank Austria (www.bankaustria.at) aktuális kimutatása alapján Európában Magyarországon éri a legtöbbet ár-érték arányban az „osztrák euró”, így most különösen érdemes turistaként hazánkba látogatni, s a Forma 1-es futam előtti vagy utáni időszakot nyaralásra fordítani.

A legtekintélyesebb osztrák közszolgálati rádió, az ORF Radio Wien riportere, Barbara Thürschmid interjút készített az MT Zrt. osztrák külképviseletének a vezetőjével, Kovács Balázzsal a magyarországi nyári ajánlatokról, eseményekről. A július 18-án adásba került beszélgetés során a balatoni ajánlatok és a népszerű hazai fesztiválok mellett kiemelt szerep jutott a nemzetközi sportrendezvényeknek, így a Forma 1 Magyar Nagydíjnak is.

Ausztriában az MT Zrt. számos stratégiai partnere felsorakozott a hazai Forma 1-es futam népszerűsítése mellett, a Mycentrope.com turisztikai hírportál (www.mycentrope.com) például több kísérőprogrammal együtt ajánlja a Magyar Nagydíj felkeresését az osztrákoknak. A Rail Tours Austria (www.railtours.at) utazási iroda több héten keresztül honlapjának nyitólapján hirdetett kedvezményes utazási ajánlatokat a Forma 1 idejére, míg a Forma 1-es jegyek hivatalos ausztriai értékesítőjével kooperációban további közösségi oldalakon sok ezer potenciális sportturistához juttatta el az MT Zrt. aktuális üzeneteit.

A Formula 1TM ENI Magyar Nagydíj hírét az MT Zrt. szlovákiai külképviselete is terjeszti. Az MT Zrt. meghívásában például márciusban 12 szlovákiai utazási iroda és egy kelet-szlovákiai regionális televízió stábja Budapest és környéke talán számukra kevéssé ismert attrakcióit látogatták meg, illetve csoportprogramokba, incentive utakba jól illeszthető programokból kaptak ízelítőt. A tanulmányút programjának részeként a résztvevők a Hungaroring off road pályáján szerzett élmények után a Forma 1 pályával is megismerkedtek.

A Magyar Nagydíjról számos médium is beszámolt Szlovákiában: a 140.000 fős olvasótáborral rendelkező ZIVOT c. hetilapban nyereményjátékkal csábították hazánkba az utazókat, de a versenyre szóló felhívás megjelent az „Auto Motor a Sport” c. havilapban, valamint a sport.sk (70.000 napi látogató) és az autoviny.sk internetes portálokon is, ahol szintén Forma1 jegyeket nyerhettek a szerencsések. A sport.sk-n, a Forma 1 jegyekért bonyolított versenybe a weboldal több mint 24.500 olvasója kapcsolódott be, valamint a Magyar Nagydíj történetével foglalkozó cikket 23.700 érdeklődő olvasta a portálon. Az autoviny.sk -n megjelent felhívást továbbá eddig több mint 11.000-ren olvasták és 3,5 ezren kapcsolódtak be a nyereményjátékba az értékes jegyekért.

Az MT Zrt. szlovákiai külképviselete amellett, hogy saját oldalán az aktuális események között ad tájékoztatást a Magyar Nagydíjról, hírlevél formájában is eljuttatta a „száguldó cirkusz” magyarországi állomásának hírét a szlovákiai sajtóhoz.

A Magyar Turizmus Zrt. déli szomszédos országokban folytatott aktív turisztikai marketingtevékenységének részeként, a társaság közreműködik Szerbia vezető médiaháza, az Axel Springer csoportba tartozó Ringier nagyszabású promóciójában, mely a Formula1 magyarországi futamát népszerűsíti Szerbiában. A június 22-én indult és a Magyar Nagydíj kezdetéig zajló akció keretében, a Ringier által kiadott Auto Bild – mely közkedvelt szaklap a szerb lakosság körében – valamint további napilapok és magazinok – úgy mint pl. a Blic, Plus magazin – nyomtatott és online felületei Forma1 nyereményjátékra invitálják az olvasókat. A magyar futamot beharangozó cikk ezen kívül felhívja a figyelmet a Magyar Nagydíj online jegyértékesítő felületére és Budapest turisztikai kínálatára is.

Spanyolországban DM akció keretében szólították meg a Forma 1 játékos kedvű rajongóit. Ennek során egy nyereményjátékon vehetett részt az utazóközönség, amelynek felhívását 50.000 címre küldték ki. Ezáltal csaknem 10.000 utazási irodai szakember, 600 újságíró és számos egyéni érdeklődő kaphatott kedvet a magyarországi futamhoz és a helyszínen való szurkoláshoz. A játékra az MT Zrt. spanyol külképviseletének főoldalán elhelyezett banner is felhívta a figyelmet. A kampányban részt vett a WizzAir légitársaság és a Danubius Hotels is.

Lengyelországban szintén DM akciót vetett be az MT Zrt. a Forma 1 Magyar Nagydíj népszerűsítésére, amelynek keretében a sajtó képviselőin keresztül szólították meg az utazókat.

Az olasz Forma1 rajongókat az MT Zrt. külképviselete amellett, hogy saját oldalán az aktuális események között tájékoztatja a Magyar Nagydíjról, hírlevél formájában is eljuttatta a „száguldó cirkusz” magyarországi állomásának hírét az utazóközönséghez. Az MT Zrt. többek között a WizzAir Milánó Malpensa-ról Budapestre tartó járata kapcsán rendezett sajtóesemény keretében tájékoztatta a média képviselőit a mogyoródi futamról.

Az MT Zrt. a Benelux külképviseletének portálján az aktualitások között hívja fel a figyelmet a Magyar Nagydíjra. A nemzeti turisztikai marketingszervezet az orosz szurkolókra is gondolva pedig külképviseletének honlapján külön menüpontba gyűjtötte össze a versennyel kapcsolatos információkat.

A belföldi utazók a turisztikai programajánlókon keresztül is értesülhetnek a Formula 1TM ENI Magyar Nagydíjról az MT Zrt. segítségével Ezen kívül érdemes böngészni a társaság www.itthon.hu oldalán a „Formula 1” menüpontot (http://itthon.hu/formula-1), ahol hasznos tanácsokra – pl. közlekedési tippekre, szállással és jegyvásárlással kapcsolatos információkra – lelhetnek az érdeklődők.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.