A BTH által vezetett szakmai tömörülés online és helyszíni kérdőívek segítségével Budapest kulturális kínálatát veszi górcső alá, elsősorban olyan kulcstémákra és kérdésekre helyezve a hangsúlyt, hogy elég vonzó és unikális-e a kínálatunk, versenyképesek vagyunk-e, milyen szempontok alapján dönt a turista és elég hatékony-e az intézmények marketingkommunikációja.
A kérdőíves felmérést külföldi egyetemista diákok bevonásával egy esettanulmánnyal egészítik ki, melynek során a diákok munkacsoportokban dolgozzák fel az egyes kérdéseket, melynek a kérdőíves felmérés ezúttal csupán egy része. Az esettanulmány kitér a diákok saját benyomásaira, átélt budapesti élményeikre, meglátásaikra; véleményük meghatározó turistaként és egyúttal a kulturális turisztikai oktatásban résztvevő hallgatóként is.
A kutatás integrálja majd a nemzetközi tapasztalatokat és példákat is, és a diákok kreatív ötletei és javaslatai értékes részét alkotják majd a tanulmánynak. A kutatás másik fontos eleme az intézményekkel folytatott mélyinterjú lesz, melynek során fény derül arra, hogyan, mikor és milyen szempontok alapján tervezik meg a kulturális intézmények éves programjaikat, hogyan építik fel az éves promóciós eszközeiket, milyen jelentőséget tulajdonítanak a pályázatoknak vagy a turisztikai szakmával történő együttműködésnek, valamint miben látják a fejlődést hosszútávon a jövőben.
A kulturális intézetekkel közös program során megvalósuló kutatás egyrészt visszajelzést ad a budapesti kulturális turizmus jelenlegi helyzetéről, a kulturális turista igényeiről és döntési mechanizmusáról, másrészt vizsgálja és értékeli a jelenleg használt marketingkommunikációs eszközöket, és végül konkrét javaslatokkal, ötletekkel szolgál.
Az augusztus végétől november végéig futó nyereménnyel ösztönzött kérdőv on-line változata megtalálható a BTH saját, valamint a munkacsoport (www.culturalbudapest.com) és az intézmények honlapjain, mindemellett a Magyar Turizmus Zrt. külképviseletei is feltették saját weboldalaikra. Elkezdődtek a helyszíni megkérdezések is a Tourinform irodákban és az egyes intézményeken belül.