Idén még szélesebb körű kutatást készít a BTH a kulturális turizmusról

A tavalyi kulturális turizmus témában folytatott kutatás értékes tapasztalatai alapján a Kulturális Munkacsoport idén egy még szélesebb körű tudományos kutatás elindítása mellett döntött, mely több döntő kérdésre is választ keres.

A BTH által vezetett szakmai tömörülés online és helyszíni kérdőívek segítségével Budapest kulturális kínálatát veszi górcső alá, elsősorban olyan kulcstémákra és kérdésekre helyezve a hangsúlyt, hogy elég vonzó és unikális-e a kínálatunk, versenyképesek vagyunk-e, milyen szempontok alapján dönt a turista és elég hatékony-e az intézmények marketingkommunikációja.

A kérdőíves felmérést külföldi egyetemista diákok bevonásával egy esettanulmánnyal egészítik ki, melynek során a diákok munkacsoportokban dolgozzák fel az egyes kérdéseket, melynek a kérdőíves felmérés ezúttal csupán egy része. Az esettanulmány kitér a diákok saját benyomásaira, átélt budapesti élményeikre, meglátásaikra; véleményük meghatározó turistaként és egyúttal a kulturális turisztikai oktatásban résztvevő hallgatóként is.

A kutatás integrálja majd a nemzetközi tapasztalatokat és példákat is, és a diákok kreatív ötletei és javaslatai értékes részét alkotják majd a tanulmánynak. A kutatás másik fontos eleme az intézményekkel folytatott mélyinterjú lesz, melynek során fény derül arra, hogyan, mikor és milyen szempontok alapján tervezik meg a kulturális intézmények éves programjaikat, hogyan építik fel az éves promóciós eszközeiket, milyen jelentőséget tulajdonítanak a pályázatoknak vagy a turisztikai szakmával történő együttműködésnek, valamint miben látják a fejlődést hosszútávon a jövőben.

A kulturális intézetekkel közös program során megvalósuló kutatás egyrészt visszajelzést ad a budapesti kulturális turizmus jelenlegi helyzetéről, a kulturális turista igényeiről és döntési mechanizmusáról, másrészt vizsgálja és értékeli a jelenleg használt marketingkommunikációs eszközöket, és végül konkrét javaslatokkal, ötletekkel szolgál.

Az augusztus végétől november végéig futó nyereménnyel ösztönzött kérdőv on-line változata megtalálható a BTH saját, valamint a munkacsoport (www.culturalbudapest.com) és az intézmények honlapjain, mindemellett a Magyar Turizmus Zrt. külképviseletei is feltették saját weboldalaikra. Elkezdődtek a helyszíni megkérdezések is a Tourinform irodákban és az egyes intézményeken belül.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.