Igénylik külföldön a kiváló minőségű magyar élelmiszert

A párizsi nemzetközi mezőgazdasági szakkiállítás magyar standjának sikere azt mutatja, hogy a külpiacon igény van a kiváló minőségű magyar élelmiszerekre, ezért a CBA hungarikum delikát üzletek nyitását tervezi Párizsban, Berlinben, Brüsszelben és Londonban - nyilatkozta Fodor Attila, az élelmiszeripari üzletlánc kommunikációs igazgatója hétfőn.

Kormányzati és vállalkozói összefogásban 47 magyar termelő és gyártó mutatta be 327 termékét február 19. és 27. között a 48. Nemzetközi Mezőgazdasági Szakkiállítás magyar standján, Párizsban.   

A CBA az Agrár Marketing Centrum és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködésével létrejött kiállítás összköltsége több mint 100 millió forint volt, amelyhez az Agrármarketing Centrum 40 millió forinttal járult hozzá meghatározott feladatok ellátásaként.   

Fodor Attila hangsúlyozta, hogy a magyar agrárium akkor tud versenyképes lenni, ha meg tudja veti a lábát a  külföldi piacokon is.     

A CBA tájékoztatása szerint a kiállítás ideje alatt több mint 20.000 látogató kereste fel a magyar standot, 7.500-an vásároltak magyar ételspecialitásokat és hungarikum termékeket.   

A CBA kommunikációs igazgatója elmondta, hogy még keresik a hungarikum termékeket külföldön árusító üzletek pontos helyét, országonként eltérőek az adottságot, így nem lehet még pontosan, megmondani, mekkora befektetést jelent majd egy-egy bolt megnyitása. Cél olyan helyeken nyitni a hungarikum delikát üzleteket és a hozzájuk kapcsolódó gasztronómiát is felvonultató bisztrókat, ahol sokan megfordulnak.   

Fodor Attila kiemelte: mivel társaságuk profitorientált, így hosszabb távon azzal számolnak, hogy beruházásaik megtérülnek. "Nem kergetünk délibábot, tudatában vagyunk annak, hogy ez nem egy rövid távon megtérülő beruházás, hanem egyfajta küldetés is a termékek külföldre juttatása" - mondta Fodor Attila.    

A kommunikációs igazgató elmondta, hogy a párizsi kiállítás modellje - vagyis az, hogy az Agrár Marketing Centrum, a Magyar Turizmus Zrt. és a CBA  közösen szervezi meg a külföldi megjelenést - újszerű volt, és bevált. Szerinte van arra lehetőség, hogy ezt az új modellt tovább gondolják a szereplők a nemzeti érdekek mentén, az országimázs növelése érdekében.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.