A szakember azt vizsgálta, hogy azok a hazai hotelek, amelyek odafigyelnek online jelenlétükre (jó helyezésük van a Google találati listáján, AdWords kampányt futtatnak, felkerültek a Tripadvisor toplistájára), mennyire használják tudatosan a közösségi marketinget. 20 ilyen szállodának vizsgálták a Facebook kommunikációját, Google+, Twitter és YouTube jelenlétét. Megkeresték őket Foursquare-en, a Triapdvisor-ban és megnézték az Instagram hashtagjeiket is. Vagyis az összes olyan fontos online közösségi helyet figyelték, ahol az utazni vágyók információt kereshetnek, tapasztalatokat oszthatnak meg, vagy ahol a fogyasztó olyan fotóval, ajánlattal, véleménnyel találkozhat, ami alapvetően változtatja meg az utazással kapcsolatos szándékát.
A szállodákról készült toplista nem reprezentatív, azonban jól illusztrálja azt, hogy a hazai szállodák mennyire foglalkoznak a közösségi marketinggel, állítja a szakember.
A lista első felébe a weboldal közösségi integrációja, Facebook kommunikáció, Twitter, Google+ és YouTube került:
A másik táblázatban a Foursquare, Tripadvisor és Instagram jelenlét és az eredmények találhatók:
Az elemzés szerint a hotelek weboldalai általában már fel vannak készítve közösségi kapcsolatokra. Vagyis vannak rajtuk linkek, amik a hotelek közösségi oldalaira vezetnek, vagy más pluginek, amik integrálják a közösségi jelenlétet a weboldalba. Facebookon a legtöbb hotel jelen van, egyre komolyan veszik.
A YouTube, a Google+ és a Twitter jelenlétük általában elhanyagolt a hazai szállodáknak, pedig a YouTube a második legfontosabb kereső, a Google+ a keresőoptimalizálás szempontjából fontos csatorna, a Twitter pedig a külföldi vendégek miatt hasznos felület.
A legtöbb szálloda nem kezeli a Foursquare-en és a Tripadvisoron róla megjelenő kommentárokat. Azért is furcsa, hogy a szolgáltatók ezt a két közösségi felületet elhanyagolják, mert vendégeik óriási mennyiségben produkálnak bejelentkezéseket és nagyon sok véleményt írnak ezekre a felületekre.
A nagy szállodaláncoknál gyakran előfordul, hogy egyetlen Twitter vagy YouTube csatornát használnak a többtucat, különböző országban/országrészben található szállodákhoz, ami szintén nem túl praktikus. Ha egy vendég egy budapesti szállodáról szeretne több információt kapni, akkor összezavarhatják a soproni vagy a prágai tudnivalók.
Forrás: Facebooktippek.hu