A humanitárius akció keretében a 15-19 év közötti diákok Olaszország földrengés sújtotta részéből, L’Aquila-ból jöttek, ahol még mindig nagyon nehéz körülmények között kénytelenek élni.
„Elszomorító állapotok uralkodnak L’Aquilában. Az áprilisi drámai katasztrófa óta a lakosok életének minden perce az újrakezdésről szól. Az emberek ennek ellenére bizakodnak, főként a fiatalok tekintenek pozitívan a jövőbe. A humanitárius akcióban részt vevő gyermekek is már nagy izgalommal készülődtek a budapesti kulturális kalandokra. A szakmai összefogáson alapuló akció szerepe azért is jelentős, mert a kiválasztott gyermekek magyarországi látogatásuk során szerzett számos élménnyel gazdagodva erőt adhatnak otthon maradt társaiknak is” – mondta Obrofta Anita, a Magyar Turizmus Zrt. olaszországi külképviseletének vezetője, aki korábban járt a földrengés sújtotta területen.
A fiatalok várakozással telve, az új élményekre nyitottan érkeztek meg a ferihegyi repülőtérre, ahol a szervező szakmai szervezetek és a sajtó képviselői fogadták őket. A gyerekeket Fekete László, a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője, Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese, Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. vállalati kapcsolatok igazgatója, Fehérvári Géza, a MALÉV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Horváth Péter idegenvezető-tolmács, a csoport kísérője köszöntötte, és a Budapest Adventure kampány kreatívjaival ellátott ajándékokkal kedveskedve indították el őket a nyári budapesti kalandjukra.
A gyerekek ötnapos programjuk során Budapestet mint pezsgő, fiatalos, szórakoztató nagyvárost ismerhetik meg tele különleges kulturális élményekkel, egyedi helyekkel és szórakozási lehetőségekkel. A Budapest Adventure kampány részét képező nagyszabású humanitárius akció célja, hogy a katasztrófa sújtotta vidékről érkező fiatalokon segítsenek, de kiemelt cél az is, hogy Olaszországban a sajtón keresztül Budapest és a város turisztikai kínálata előtérbe kerülhessen.
A szakmai szervezetek példás összefogásában megvalósuló akció már szerepel a legrangosabb olasz szaklap, a TTG Itália hírlevelében, de a gyermekek élménybeszámolói nyomán további jelentős olasz médiamegjelenés várható. A humanitárius akció így a Budapest Adventure kampány keretében már zajló különböző hirdetéseken és akciókon felül további potenciális utazók figyelmét keltheti fel a magyar főváros iránt, valamint tovább erősítheti hazánk pozitív turisztikai imázsát is.