Indul a humanitárius reklámakció

Július 9-én szállt le a Malév római járata Ferihegyen, amellyel Budapestre érkezett az a 39 olasz fiatal, akiket a Budapest Adventure kampány keretében a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft., a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Szállodaszövetség, a Malév Zrt., a Budapest Airport Zrt. és az IBIS Szállodalánc közösen lát vendégül július 9-13. között.

A humanitárius akció keretében a 15-19 év közötti diákok Olaszország földrengés sújtotta részéből, L’Aquila-ból jöttek, ahol még mindig nagyon nehéz körülmények között kénytelenek élni.

„Elszomorító állapotok uralkodnak L’Aquilában. Az áprilisi drámai katasztrófa óta a lakosok életének minden perce az újrakezdésről szól. Az emberek ennek ellenére bizakodnak, főként a fiatalok tekintenek pozitívan a jövőbe. A humanitárius akcióban részt vevő gyermekek is már nagy izgalommal készülődtek a budapesti kulturális kalandokra. A szakmai összefogáson alapuló akció szerepe azért is jelentős, mert a kiválasztott gyermekek magyarországi látogatásuk során szerzett számos élménnyel gazdagodva erőt adhatnak otthon maradt társaiknak is” – mondta Obrofta Anita, a Magyar Turizmus Zrt. olaszországi külképviseletének vezetője, aki korábban járt a földrengés sújtotta területen.

A fiatalok várakozással telve, az új élményekre nyitottan érkeztek meg a ferihegyi repülőtérre, ahol a szervező szakmai szervezetek és a sajtó képviselői fogadták őket. A gyerekeket Fekete László, a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője, Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese, Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. vállalati kapcsolatok igazgatója, Fehérvári Géza, a MALÉV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Horváth Péter idegenvezető-tolmács, a csoport kísérője köszöntötte, és a Budapest Adventure kampány kreatívjaival ellátott ajándékokkal kedveskedve indították el őket a nyári budapesti kalandjukra.

A gyerekek ötnapos programjuk során Budapestet mint pezsgő, fiatalos, szórakoztató nagyvárost ismerhetik meg tele különleges kulturális élményekkel, egyedi helyekkel és szórakozási lehetőségekkel. A Budapest Adventure kampány részét képező nagyszabású humanitárius akció célja, hogy a katasztrófa sújtotta vidékről érkező fiatalokon segítsenek, de kiemelt cél az is, hogy Olaszországban a sajtón keresztül Budapest és a város turisztikai kínálata előtérbe kerülhessen.

A szakmai szervezetek példás összefogásában megvalósuló akció már szerepel a legrangosabb olasz szaklap, a TTG Itália hírlevelében, de a gyermekek élménybeszámolói nyomán további jelentős olasz médiamegjelenés várható. A humanitárius akció így a Budapest Adventure kampány keretében már zajló különböző hirdetéseken és akciókon felül további potenciális utazók figyelmét keltheti fel a magyar főváros iránt, valamint tovább erősítheti hazánk pozitív turisztikai imázsát is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.