A nemzeti marketingszervezet 4 évszakban 4 hangulatot sugallva fűzi össze a nagyközönség számára a turisztikai termékeket és azokat a régiókat, amelyekben az adott termék domináns. Az MSZÉSZ a belföldi turisztikai kampányokhoz csatlakozva felhívást tett közzé tagszállodái számára a szállodák belföldi forgalmának növelése és a SZÉP kártya szállodai felhasználásának ösztönzése céljából.
A Magyar Turizmus Zrt. belföldi kampányai 4 évszakban 4 téma köré szerveződnek idén. A tavaszi időszakban az aktív és ökoturizmus áll a kommunikáció középpontjában az „Ébredés” köré csoportosítva a Balaton, Észak-Magyarország és a Tisza-tó természetjáró, kerékpáros, lovas, vízi-, horgász-, és kemping-ajánlatait. A nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé, „Zsongás”-ra inspirálják és konkrét utazási csomagokkal érik el a budapest-közép-dunavidéki, a balatoni és a közép-dunántúli nyaralásra vágyókat. Ősszel a bor és a gasztronómia áll az üzenetek élén, „Derű”-s hangulatot árasztó ajánlatokkal népszerűsítik majd a dél-dunántúli, a nyugat-dunántúli és az észak-magyarországi régiókat. November-december hónapokban pedig „Harmónia” hívószóval az egészségturizmus szerelmeseit vagy az erre a hangulatra vágyó utazókat invitálják az észak-alföldi, a dél-alföldi és a nyugat-dunántúli régióba.
Az MSZÉSZ tagszállodái bármelyik kampányidőszakhoz, vagy turisztikai termék népszerűsítéséhez csatlakozhatnak meghatározott kedvezményes ajánlatokkal:
A szállodáknak különböző tematikus szállás-csomagajánlatokat kell kidolgozniuk az alábbi kedvezménytípusok alkalmazásával. Az adott időszakban csak az adott kedvezménytípussal vehetnek részt a szállodák a kampányban:
- Tavasz/tél: a tartózkodás ingyenes meghosszabbítását célzó, free night típusú ajánlattal (pl. 2=3, 3=4, 5=7);
- Ősz: százalékos kedvezménnyel (minimum 10%);
- Nyár: ajándékszolgáltatással (ún. added value csomag), a meghirdetett témakörhöz igazodva
Az MT Zrt. belföldi kampányait, a szállodák kedvezményes ajánlatait és a SZÉP kártyát számos marketingeszköz népszerűsíti.
Országszerte kihelyezett plakátok (óriás- és city light plakátok, hirdetések oszlopokon), országos terjesztésű napi- és hetilapokban megjelenő PR cikkek, rádiós miniprogramok, valamint népszerű weboldalakon elhelyezett hirdetések és írások csábítanak belföldi utazásra az „Ébredés” kampány keretében. Érdemes böngészni az MT Zrt. www.itthon.hu honlapját is, ahol a SZÉP kártyát elfogadó szálláshelyek ajánlatai kiemelten kapnak helyet.