Vetési Iván, a hivatal elnöke csütörtöki sajtótájékoztatóján ismertette, hogy az erkölcsi bizonyítvánnyal, a gépjárművekkel és egyes személyi okmányok pótlásával kapcsolatos ügyek mellett már az elveszett, ellopott vagy megsemmisült útlevek pótlását is lehet az interneten keresztül intézni.
Az úgynevezett webes ügysegéden keresztül (http://www.kekkh.gov.hu/hu/webes_ugyseged) a 2013. január 1. után kiállított útlevél pótlását lehet kérni. Az okmányt változatlan adattartalommal, húsz napon belül, a személyes ügyintézésével azonos díjért állítják ki.
Az elnök jelezte: az eljárási illetéket is lehet interneten fizetni, és a bankkártyás fizetést eddig az ügyfelek 31 százaléka, a banki átutalást 69 százaléka választotta. Online módon nyomon lehet követni azt is, hol tart az ügyintézés, vagyis hogy elbírálták, gyártják vagy átvehető az igényelt okmány - emelte ki. Ez tehermentesíti az ügyintézőket is, hiszen kevesebben érdeklődnek majd telefonon. Szólt arról is, hogy az elmúlt alig három hónap alatt 54 ezer lekérdezést regisztráltak.
Vetési Iván beszélt arról is, hogy céljuk a járműnyilvántartás adatminőségének növelése, vagyis kevesebb adat rögzítése és a gyorsabban hozzáférés. Példaként említette, hogy ha az autógyártó visszahív egyes modelleket, akkor könnyebben és pontosabban elérik majd az érintett tulajdonosokat.
A KEKKH-ben egymilliárd forintos projekt részeként további infrastruktúrafejlesztéseket valósítanak meg, amelyek növelik a közigazgatási munka hatékonyságát. Ennek része hardverek és szoftverek beszerzése, a szolgáltatói kapacitás bővítése, cseréje - ismertette.
Arató Dávid, a KEKKH informatikai elnökhelyettese arról számolt be, hogy a fejlesztésekkel egyebek mellett a kormányhivataloknak, a járási és kerületi hivataloknak, kormányablakoknak nyújtanak informatikai szolgáltatásokat, bővítik a szerverek tárolókapacitását, valamint a telephelyek közötti sávszélességet.
Forrás: MTI