Csabai Ferenc termékfejlesztési menedzser a rendezvényen elmondta, hogy anyacégük, a JTB (Japan Travel Bureau) Japán legnagyobb utazási cégcsoportja, és a JTB Group globálisan az ötödik legnagyobb utaztató.
A JTB Group tavaly ünnepelte 100 éves fennállását, ez idő alatt a világ egyik legkiterjedtebb hálózatát építette ki: 27 000 alkalmazottal, 370 értékesítési irodával és 1 000 viszonteladó ügynökséggel büszkélkedhet, és évente több mint 2,5 millió ügyfél utazását szervezi.
A társaságnak 13 irodája van Európában, a közép-európai központ Budapesten működik. Itt 140 főt foglalkoztatnak, akik elsősorban a japán és más ázsiai turisták beutaztatását végzik. A kiutaztatásban két márkát alakítottak ki: 10 évvel ezelőtt kezdték Japánt programozni, innen a Japánspecialista elnevezés.
2011-ben – a japán földrengést követő keresletcsökkenés hatására - létrehozták új márkájukat, az Ázsiaspecialistát azzal a céllal, hogy a magyar utazókkal megismertessék Délkelet-Ázsia színpompás világát. Bevallásuk szerint a választás egyértelmű volt: nincs a világnak még egy olyan régiója, amely akkora kulturális és természeti változatosságot kínálna, mint Délkelet-Ázsia.
Csapatukat a térség szakértőivel bővítették, a japán anyacég hatalmas ázsiai irodahálózatának köszönhetően pedig minden adott volt, hogy a felkelő nap országa után Délkelet-Ázsiát is közelebb hozzák hazánkhoz. A dolog érdekessége, hogy Ázsiaspecialista irodája sehol nincs a JTB-nak, csak Magyarországon, máshol ugyanis „Brazíliaspecialistaként” pozícionálják magukat.
Az Ázsiaspecialista most indítja tehát harmadik téli szezonját, a korábbi útkeresés után kezd letisztulni úti céljaik és a kínált termékek köre. A téli programok között egyéni és csoportos üdülések, körutazások és egyéni utak egyaránt szerepelnek. Az egyik kiemelt téli úti cél a legnépszerűbb ázsiai ország, Thaiföld. Fix időpontokban, magyar idegenvezetővel is indulnak csoportjaik az egzotikus vidékre.
Téli nyaralást kínálnak Koh Samuin és Phuketen, amelyeket bangkoki vagy szingapúri városlátogatással is lehet kombinálni. Szingapúrral kombinálva kínálnak üdülőprogramot Balin és Langkawin is, szilveszteri program mind a négy szigetre foglalható.
Csabai Ferenc elmondta, hogy Malajziában nyáron elsősorban a keleti partvidéket (Tiomant és Redangot) ajánlották az utasoknak, míg a téli időszakban a nyugati partot érdemes inkább felkeresni. Nagy reményeket fűznek Balihoz és Langkawihoz, annak ellenére, hogy ilyenkor arra esős az időjárás.
Aki igazi csemegére vágyik, annak érdemes felhívni a figyelmét az Ázsiaspecialista 2014. májusában induló, 7 éjszakás dél-koreai körutazására, amely érinti Szöult, a skanzenjéről híres Suwont, egy egykori Silla királyság központját, Gyeongjut, a Sokkuram grottót, Pusan kikötővárosát és a Jagalchi halpiacot. A turistáknak megmutatják a két Koreát elválasztó demilitarizált övezetet is.
A JTB másik márkájával, a Japánspecialistával kapcsolatban elhangzott, hogy programjaikhoz magyar idegenvezetőt biztosítanak és számtalan fakultatív programot kínálnak a Felkelő nap országában. Az iroda értékesíti a Japan Rail Pass vasúti bérletet, amelynek megvásárlói egy héten át használhatják korlátlanul az ország vasúthálózatát. A bérlet ára már néhány utazásnál megtérül. Körutazásaikat dinamikus árképzés jellemzi: minél közelebb érünk a csoport indulásához, úgy emelkedik a részvételi díj.
Az idén október végén indul Momiji elnevezésű programjuk, amely során a résztvevők az ősszel vörösen izzó juharfák látványában is gyönyörködhetnek, miközben felfedezik Tokió, Kyoto, Kanazawa és Takayama szépségeit, valamint a szent Fuji-hegyet. Jövő tavasszal március végén indul legnépszerűbb japán körútjuk, a cseresznyefák virágzására időzített Sakura nevű program.