Jaj, de jó ez az év!

A világ polgárainak háromnegyede derűlátón kezdi a 2014-es esztendőt, a magyarok 83 százaléka pedig többet vár az idei évtől, mint amennyit 2013 hozott számukra - derül ki egy felmérésből.

A magyarok 31 százaléka jónak, 69 százalék viszont rossznak minősítette a múlt évet. Főleg a 60 év felettiek, a munkanélküliek és az alacsony iskolázottságú válaszadók háromnegyede nevezte sikertelennek a maga mögött hagyott esztendőt, legkevésbé elégedetlenek a húszas-harmincas korosztály tagjai, a szellemi munkát végzők és a diplomások voltak.

A magyarok a tavalyi sikertelenség-érzés után pozitív fordulatot várnak az életükben, a megkérdezettek 83 százaléka hisz egy jobb esztendőben. Főleg a hazai fiatalok várnak sokat 2014-től, 92 százalékuk szerint idén előrelépnek. 

A világ panaszkodás-rangsorának tetején a spanyolok állnak, a dél-európai ország válaszadóinak 73 százaléka úgy érezte, hogy rossz évet zártak. Az argentinok 70, a mexikóiak 67 százaléka keserű tapasztalatokkal fejezte be 2013-at. A lista boldogabb végén a svédek, az indonézek és ausztrálok állnak - derül ki az Ipsos felméréséből, amely 2013. végén készült 23 országban 18 ezer fő megkérdezésével.

Ázsiában a dél-koreaiak 66 százaléka volt elégedetlen 2013-mal, a japánok és a kínaiak 43-43 százaléka, Európában a svédek 37, a britek 43, az olaszok 60 százaléka tartotta kedvezőtlennek a vele vagy családjával történt eseményeket. 

Az idei évnek reménykedve vágnak neki a világ országaiban: a lakosság többsége mindenhol úgy gondolja, hogy jobban alakulnak a dolgok, mint tavaly. Átlagosan 76 százaléknyian bizakodóak, az optimizmus rangsorának tetején az indonézek (91 százalékuk bizakodó), a franciák, a brazilok és az indiaiak állnak. A másik végponton az olaszok és a japánok találhatók, a felmérésben résztvevő olaszoknak csak az 52, míg a japánoknak csak 53 százaléka bízik a 2014-es év sikerében.

Forrás: MTI


Jön az Országos Étterem Hét

Jön az Országos Étterem Hét 

Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.
Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.