A járat megnyitása alkalmából szervezett tanulmányúton Zámbori Péter, a Debreceni Vagyonkezelő Rt. marketing- és kommunikációs vezetője elmondta, hogy az rt. tulajdonában levő Airport Debrecen Kft. 2001-ben indította el komplex fejlesztési tervét a kelet-magyarországi régió potenciális utazóközönsége igényeinek kiszolgálására. A fejlesztés első fázisában a terület infrastruktúráját építették ki, majd 2002-ben a Debreceni Repülőtér megkapta a nemzetközi repülőtér minősítést, ma már állandó határátkelőhely működik itt.
Az új járat hetente négyszer közlekedik a cívis városból Münchenbe, hetente egyszer pedig továbbrepül Brémába is. A május 9-étől 21 héten át tartó próbaüzem sikeres teljesítésével, szeptember végén október elején létrejöhet egy új, CivisAir névre keresztelt légitársaság. Az új légifuvarozó a tervek szerint német– magyar résztulajdonban működne, egyelőre nem tisztázott tulajdoni arányban. Annyi azonban bizonyos, hogy a tulajdonosi körben az OLT és a Debreceni Vagyonkezelő Rt. is részt vállal majd. A 33 férőhelyes Saab 340-es típusú gépet járatonként 19 főnek kell töltenie a nyereségesség eléréséhez. A vagyonkezelő eredetileg főleg német utasokra, elsősorban üzletemberekre számított. Ehhez képest a gépeket jelenleg 50-50 százalékos arányban töltik meg a hazai és a németországi utazók. Amennyiben a várakozásoknak megfelelően alakulnak a forgalmi adatok, az év hátralévő részében ugyanilyen sűrűséggel tovább üzemelnek a járatok. A jövőben új desztinációkat is repülne a légitársaság, lehetséges célállomás Budapest, Erdély valamelyik nagyvárosa és Oslo. A CivisAir célja az évi 50-100 ezres utasforgalom elérése.
Az OLT légitársaság gépe 1 óra 40 perc alatt teszi meg az utat Münchenig, ahonnan a DBA légitársasággal kötött szerződés révén további célállomások felé (Berlin, Düsseldorf, Hamburg, Köln, Bonn) vehetik az irányt a hazai utazók. A müncheni repülőtér jelenleg Németország második, Európa nyolcadik legnagyobb légikikötője.