Az ügynökség kutatásából az is kiderül, hogy a megkérdezettek 15 százalékának okozott párkapcsolati problémát a Facebook, 3 százaléknál szakításra is sor került emiatt. A közhiedelemmel ellentétben csak a munkahelyek 8 százaléka tett már lépéseket a Facebook-használat korlátozására és csak 5 százaléknak származott kára munkahelyén a facebookozás miatt.
Némely nemzetközi trenddel ellentétben a magyarok Facebook-aktivitása nem lankad. A hazai lakosság 45 százaléka növelte a Facebookon eltöltött idejét az elmúlt időszakban, míg 40 százaléké szinten maradt. A megkérdezettek 80 százaléka ráadásul a jövőben is ugyanennyit kívánja használni az oldalt.
A lakosság 88 százaléka naponta, ezen belül 55 százalék többször is használja az oldalt, ráadásul 40 százalékuk alkalmanként és átlagosan egy óránál is többet tölt a Facebookon. A megkérdezettek 8 százalékát idegesíti az oldal, míg 30 százalék kifejezetten szereti azt, sőt, 15 százalék már nem is tudna élni Facebook nélkül.
Ugyanakkor 55 százaléka a válaszadóknak minden további nélkül el tudná képzelni, hogy az oldal nélkül létezzen. A megkérdezettek 75 százalékánál csak kiegészítő vagy egyáltalán nem fontos, közel 22 százalék életében viszont fontos szerepet játszik a Facebook, s csak 3,6 százalék vallotta magát függőnek.
A megkérdezettek 97 százaléka állította, hogy hasznos információkat talál a Facebookon, 88 százalékuk, ha különböző intenzitással is, de szívesen meg is osztja ezeket. A megkérdezettek felét izgatja, hogy másoknak mennyire tetszett az általuk közzétett tartalom, a másik felét nem érdekli.
A lakosság 64 százalékát nem zavarják a hirdetések, de 36 százalék már soknak tartja jelenlétüket. A potenciális hirdetés-kattintók aránya 85 százalék, akik közül 55 százalék meg is nézi, ami érdekli őt.
Visszaszorulóban a nyereményjátékok használata. Több mint százalék soha, egyre kevesebbet vagy csak ritkán él ezekkel. A like-láz viszont még él. A felhasználók 34 százaléka ötvennél is több oldalt kedvelt már.
Arra a kérdésre, hogy vajon az életünkben még befellegzik-e a Facebooknak, 74 százalék válaszolta, hogy a Facebook mindent túlél, de többségük szerint egyre több kihívója akad majd. A megkérdezettek 26 százaléka szerint azonban le fogják győzni előbb-utóbb, de a Google és a Twitter helyett ezt leginkább egy teljesen új piaci szereplőtől várják. Az is kiderült, hogy a válaszadók körében a Linkedin népszerűsége már megelőzi a Twitterét, sőt, a legintenzívebb rajongói kategóriában a Foursquare-t is már ugyanannyian szeretik, mint a Twittert.
A megkérdezettek 20 százaléka választotta már a Facebookot szex helyett, míg 6 százalékuk vallja, hogy mindig a Facebook győz. Az állatok és babák egyelőre még keveseket idegesítenek (11 és 8 százalék), az idézetek már a felhasználók közel 20 százalékát. A leginkább zavaróak: a leggyakrabban posztoló ismerősök (25 százalék), a nyereményjátékok (35 százalék) és a hirdetések (53 százalék).
A lakosság 30 százaléka már kizárólag mobilfelületről vagy tabletről lép be az oldalra. A megkérdezettek 64 százalékát egyre jobban vagy nagyon foglalkoztatják adatbiztonsági kérdések.
Forrás: Kreatív Online