Jól sikerült a szezon a zalaegerszegi Aquacity-ben

Az elmúlt évekhez képest 41 százalékkal nőtt a forgalom a zalaegerszegi Aquacityben, az idei szezon alatt több mint 92 ezren keresték fel az éppen tízéves vízi élményparkot - jelentette be Gyutai Csaba polgármester pénteken sajtótájékoztatón.

Emlékeztetett arra, hogy 2007-től csökkent a vendégszám, 2010-ben mindössze 57 ezer látogatója volt a létesítménynek. A zalaegerszegi Aquacity üzemeltetését 2011-ben átvette a város, és a csapadékos, hűvös nyár ellenére, a korábbi évekhez képest már tavaly is 13 százalékkal tudták növelni a forgalmat.

Az idén a vendégek 42 százaléka Egerszeg Kártyával kedvezményesen vehette igénybe a szolgáltatásokat. A zalai megyeszékhelyen élőknek így összesen 42 millió forint kedvezményt biztosított a város.

A távolabbi vendégek nagy része Vas és Győr-Moson-Sopron megyéből, valamint a Dél-Dunántúlról érkezett, de egyre népszerűbb a zalaegerszegi Aquacity a fővárosiak és a Pest megyeiek körében, és növekszik az alföldi vendégek száma is. A látogatók 15 százaléka külföldi, legtöbben Ausztriából és Németországból érkeztek - mondta Gyutai Csaba.

Hozzáfűzte: az Aquacity a város legfőbb turisztikai terméke, amely különleges reklámhordozót jelent a zalai megyeszékhely számára.

Beszélt arról is, hogy az Aquacity munkaadóként is jelentős szerepet tölt be a térségben. A szezon alatt 172 főnek, köztük 86 diáknak adott munkalehetőséget, és további 178 - elsősorban a város környéki - vállalkozás dolgozott a cégnek.

Doszpoth Attila alpolgármester közölte; az idei szezon bevétele 171,5 millió forint volt, ami a múlt évhez képest 40 százalékos növekedést jelent. Az Aquacity - beleszámítva az évvégéig szükséges működtetési költségeket is - várhatóan nyereséges lesz, és az idei bevételből jut a jövő évi felújításokra is.

Az alpolgármester szerint a gazdasági siker nagyrészt annak köszönhető, hogy a fürdőből kulturális centrum lett, a szabadtéri programok vonzóak voltak a közönség számára.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.