Emlékeztetett arra, hogy 2007-től csökkent a vendégszám, 2010-ben mindössze 57 ezer látogatója volt a létesítménynek. A zalaegerszegi Aquacity üzemeltetését 2011-ben átvette a város, és a csapadékos, hűvös nyár ellenére, a korábbi évekhez képest már tavaly is 13 százalékkal tudták növelni a forgalmat.
Az idén a vendégek 42 százaléka Egerszeg Kártyával kedvezményesen vehette igénybe a szolgáltatásokat. A zalai megyeszékhelyen élőknek így összesen 42 millió forint kedvezményt biztosított a város.
A távolabbi vendégek nagy része Vas és Győr-Moson-Sopron megyéből, valamint a Dél-Dunántúlról érkezett, de egyre népszerűbb a zalaegerszegi Aquacity a fővárosiak és a Pest megyeiek körében, és növekszik az alföldi vendégek száma is. A látogatók 15 százaléka külföldi, legtöbben Ausztriából és Németországból érkeztek - mondta Gyutai Csaba.
Hozzáfűzte: az Aquacity a város legfőbb turisztikai terméke, amely különleges reklámhordozót jelent a zalai megyeszékhely számára.
Beszélt arról is, hogy az Aquacity munkaadóként is jelentős szerepet tölt be a térségben. A szezon alatt 172 főnek, köztük 86 diáknak adott munkalehetőséget, és további 178 - elsősorban a város környéki - vállalkozás dolgozott a cégnek.
Doszpoth Attila alpolgármester közölte; az idei szezon bevétele 171,5 millió forint volt, ami a múlt évhez képest 40 százalékos növekedést jelent. Az Aquacity - beleszámítva az évvégéig szükséges működtetési költségeket is - várhatóan nyereséges lesz, és az idei bevételből jut a jövő évi felújításokra is.
Az alpolgármester szerint a gazdasági siker nagyrészt annak köszönhető, hogy a fürdőből kulturális centrum lett, a szabadtéri programok vonzóak voltak a közönség számára.
Forrás: MTI